Wzgórza Trzebnickie

Piątek, 20 maja 2016 · dodano: 26.05.2016 | Komentarze 0

Film i Las Wilczyński

Niedziela, 3 kwietnia 2016 · dodano: 09.04.2016 | Komentarze 0

Na Facebooku dotarło do mnie info o kręceniu filmu promującego wrocławski welodrom. Z nadzieją, że bade mógł spróbować pokręcić na torze kolarskim (na góralu) pojechałem pobawić się w rowerowego aktora. Niestety okazało się, że mamy tylko kręcić na Żmigrodzkiej bez wjazdu na tor, bo jeszcze sezon na torze nie rozpoczęty. Po 2 godzinkach kręcenia filmu korzystając z pięknej pogody wybrałem się do Lasu Wilczyńskiego. Byłem tam pierwszy raz. bardzo przyjemny lasek, suchy, jest kilka fajnych górek. Będzie trzeba go jeszcze wkrótce odwiedzić.

Las Wilczyński
Las Wilczyński © Kuba7033

Zjazd z Płaskiego Szczytu
Zjazd z Płaskiego Szczytu © Kuba7033

Wiosenna masa i Wzgórza Trzebnickie

Sobota, 19 marca 2016 · dodano: 20.03.2016 | Komentarze 0

Najpierw przejechałem się na Wzgórza Trzebnickie dokończyć pętelkę, którą przerwała mi pęknięta obręcz w sierpniu 2015. Na koniec idealnie zdążyłem na Wiosenną Masę Krytyczną, gdzie żegnaliśmy zimę.

Rapha 500 - Wzgórza Trzebnickie

Wtorek, 29 grudnia 2015 · dodano: 29.12.2015 | Komentarze 0

Kolejny wypad w ramach Raphy, tym razem pojechałem na szosę z z Tarnowca do Sędzic, ale w druga stronę.

Rapha 500 - Tarnowiec

Czwartek, 24 grudnia 2015 · dodano: 27.12.2015 | Komentarze 0

Moja pierwsza przygoda z Rapha 500 zaczęła się w wigilię.

Pojechalem zobaczyć szosę od Tarnowca do Sędzic - bardzo fajna, zaczyna się 1 km bruku, następnie wąski asfalt wije się przez jakieś 2,5 km do wsi Sędzice. Malownicze miejsce.

W drodze powrotnej spotkałem w pobliżu Cienina 2 żurawie - chyba zimy nie będzie. Szkoda, że aparatu nie miałem

Wzgórza Trzebnickie

Sobota, 5 grudnia 2015 · dodano: 05.12.2015 | Komentarze 1

Dziś ruszyłem we wschodnią część Wzgórz Trzebnickich,. Początek trasy standardowy przez Krzyżanowice, Skarszyn na Prababkę, potem do Tarnowca i dalej w rzadziej odwiedzane przez zemnie tereny (Ludgierzowica, Luczyna, Siekierowice, Dobrzeń) i w całkiem nowe dla mnie miejsca (Stępiń, Borowa, Raków, Kiełczów).

W okolicy Dobrzynia spotkałem bardzo duże stada saren, niektóre około 30 szt.... zima.

Stado saren I
Stado saren I © Kuba7033

Stado saren II
Stado saren II © Kuba7033

Stado saren III
Stado saren III © Kuba7033

A w okolicy wsi Stępiń odpoczywało sobie stado łabędzi:
Łabędzie
Łabędzie © Kuba7033

W Borowej znowu mnie podbijarki prześladowały, tym razem Unimat 08-275 3S:
Unimat 08-275 3S
Unimat 08-275 3S © Kuba7033

Awaria po raz drugi

Niedziela, 30 sierpnia 2015 · dodano: 12.09.2015 | Komentarze 0

Po naprawie pedału z porannej wycieczki wybrałem się ponownie w stronę Wzgórz Trzebnickich. Wycieczka dość udana, zajechałem w nowe okolice (Jaksonowice, Januszkowice, Dobroszów Oleśnicki) - wioski na północ od Szczodrego. Wycieczka była fajna do Dobroszowa. Kawałek za wioską na szosie do Szczodrego poczułem takie jakby bicie na tylnym kole, patrzę, a tu hamulec sobie lekko skacze. Okazało się że pękła obręcz, a klocki zaczęły o nią ocierać. Pomyślałem że jakoś doturlam się Psie Pole i złapię autobus do domu. Niestety po 200 m jazdy obręcz pękła jeszcze bardziej, że opona już nie miała się czego trzymać. Musiałem zadzwonić po osobisty wóz serwisowy i autem wrócić do domu.

Pęknięta obręcz
Pęknięta obręcz © Kuba7033

W cudowne miejsce

Czwartek, 30 lipca 2015 · dodano: 22.08.2015 | Komentarze 0

Od dawna chodził mi po głowie pomysł wybrania się rowerkiem za Zawonie. W końcu nastał ten dzień, najpierw pojechałem przez Las Malin i wąwozy na Prababkę. Za Miłocinem zatrzymałem się na chwilę oglądać widok na Wrocław i Sudety z Zaczarowanych Wzgórz. W miejscu tym jakiś czas temu wyrosły budki elektryczne, znaczy się że działki na sprzedaż. Szukałm info na ten temat w internecie ale bez efektu. Kupiłbym chętnie działkę z takim widoczkiem:
Panorama Wrocławia
Panorama Wrocławia © Kuba7033

Na wzgórzu koło Miłocina
Na wzgórzu koło Miłocina © Kuba7033

Z Prababki ruszyłem do Zawonii i dalej do Czeszowa. W Czeszowie przywitał mnie taki znak:
Cudowne miejsce
Cudowne miejsce © Kuba7033

Wjazd do Czeszowa
Wjazd do Czeszowa © Kuba7033

Rzeczywiście okolica może nie cudowna, ale na pewno ładna i przyjemna. Z Czeszowa przez Złotów wróciłem do Zawonii. Muszę kiedyś znaleźć czas na zwiedzenie jeszcze dość dużych lasów między Zawonią a Złotowem.
Kościół w Złotowie
Kościół w Złotowie © Kuba7033

Wzgórza Trzebnickie z rana

Niedziela, 19 lipca 2015 · dodano: 19.07.2015 | Komentarze 1

Wystartowałem z Domu o 5:34, po drodze na Moście Milenijnym spotkałem jednego z ostatnich nocnych kierujących się do zajezdni na Obornicką, z przeciwnej strony jechały wozy na linie dzienne - prawdziwy miejski świt :) Fotki brak

Po wyjeździe z miasta pojechałem przez Malin i Wąwozy do Taczowa i dalej do Trzebnicy przez Las Bukowy. Po drodze spotkałem zajączka:
Zając na Zaczarowanych Wzgórzach
Zając na Zaczarowanych Wzgórzach © Kuba7033

Przez Las Bukowy tylko śmignąłem - zatrzymałem się tylko przy małym kościółku - bardzo zadbany, do 1946 roku opiekował się nim pustelnik, znajduje się tu oprócz kościółka i pustelni grób Matki Boskiej z Lourdes.
Leśny Kościół
Leśny Kościół © Kuba7033

W Trzebnicy miałem ciekawe spotkanie, co jakiś czas wyprzedzał mnie czarny merc z Niemiec, stawał, potem znów mnie wyprzedzał itd. Zatrzymał się przy mnie, pomyślałem że fajnie, pogadam sobie po niemiecku. A tu z auta słyszę: Dzień dobry, wiesz może gdzie jest Bank Zachodni? - Nie wiem, ja nie stąd, ale mogę popatrzeć na mapie - Nie stąd, to skąd żeś się przyturlał? - Z Wrocławia (było to o 7:05) - To ile km zrobiłeś? - 30 - to dużo. Pokazałem na mapie gdzie jest bank i się rozjechaliśmy. Jestem kosmitą.

Po wyjeździe z Trzebnicy ruszyłem do Marcinowo i Kowal. Dalej do Mienic i Strzeszowa. Za Mienicami na drodze stanęły mi dwa zajączki:
Zajączki na czerwonym szlaku
Zajączki na czerwonym szlaku © Kuba7033

A Strzeszowie chwilę zatrzymałem się przy ciekawym kościele - Nie jestem znawcą zabytków, ale wydało mi się że jest bardzo stary. Szacowałem na XI w. Pomyliłem się - pochodzi z końca XIV w.
Kościół w Strzeszowie
Kościół w Strzeszowie © Kuba7033

Od Strzeszowa sprintem do Wiszni Małej, trochę przez Las Malin i do domu bo zaczynało już ostro smażyć.

Na Prababkę

Sobota, 11 lipca 2015 · dodano: 16.07.2015 | Komentarze 0

Ostatnio nie dotarłem, ze względu na ograniczenia czasowe, niesmak pozostał, wiec trzeba było w końcu wybrać się na ten podjazd. Dla równowagi podjechałem go dwa razy.

Tego dnia była bardzo ładna widoczność, krajobraz okolicy też bardzo piękny jak na wrocławskie okolice.