Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kuba7033 z miasteczka Wrocław. Mam przejechane z Bikeblogiem 114900.22 kilometrów w tym 24798.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.97 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kuba7033.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

po szosach

Dystans całkowity:41158.01 km (w terenie 5809.45 km; 14.11%)
Czas w ruchu:2078:19
Średnia prędkość:19.80 km/h
Maksymalna prędkość:56.24 km/h
Liczba aktywności:714
Średnio na aktywność:57.64 km i 2h 54m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
46.47 km 7.50 km teren
02:13 h 20.96 km/h:
Maks. pr.:35.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Do Białkowa pochmurnie i deszczowo

Sobota, 5 października 2024 · dodano: 05.10.2024 | Komentarze 3

Miałem mały gospodarski interes w Mrozowie - była to motywacja do ruszenia się dziś na rower. W taką pogodę zwierzyna pochowana w ciepłych krzakach - po drodze więc głównie kadry komunikacyjne nałapałem. Ale też trafiła mi się sympatyczna sarnia rodzinka na obrzeżach Mrozowa. Co jakiś czas spadło na mnie parę kropel, a ostatnie 5 kilometrów wracałem w deszczu co widać na ostatnim zdjęciu Mercedesa.

Siemens Vectron 193 954 z intermodalem przejeżdża przez stację Wrocław Żerniki
Siemens Vectron 193 954 z intermodalem przejeżdża przez stację Wrocław Żerniki © Kuba7033

Kukurydziane spojrzenie z Żernik w kierunku Złotnik i Leśnicy
Kukurydziane spojrzenie z Żernik w kierunku Złotnik i Leśnicy © Kuba7033

Remontowana nastawnia na stacji Wrocław Leśnica
Remontowana nastawnia na stacji Wrocław Leśnica © Kuba7033

ET22-922 na stacji Wrocław Leśnica
ET22-922 na stacji Wrocław Leśnica © Kuba7033

ET22-922 rusza z stacji Wrocław Leśnica w kierunku Legnicy
ET22-922 rusza z stacji Wrocław Leśnica w kierunku Legnicy © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-035 jako pociąg relacji Zielona Góra Główna - Wrocław Główny wjeżdża na stację Wrocław Leśnica
Pesa Elf2 48Wec-035 jako pociąg relacji Zielona Góra Główna - Wrocław Główny wjeżdża na stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2022 na ul. Rubczaka
Solaris Urbino 10,5 #2022 na ul. Rubczaka © Kuba7033

Wyremontowana droga z Żurawińca w kierunku Wrocławia
Wyremontowana droga z Żurawińca w kierunku Wrocławia © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-042 jako KD Sprinter Łużyce relacji Lubań Śląski - Wrocław Główny minął przystanek Mrozów
Pesa Elf2 48Wec-042 jako KD Sprinter Łużyce relacji Lubań Śląski - Wrocław Główny minął przystanek Mrozów © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-046 jako pociąg relacji Wrocław Główny - Zgorzelec staje na przystanku Mrozów
Pesa Elf2 48Wec-046 jako pociąg relacji Wrocław Główny - Zgorzelec staje na przystanku Mrozów © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-036 jako pociąg relacji Legnica - Wrocław Główny wjeżdża na przystanek Mrozów
Pesa Elf2 48Wec-036 jako pociąg relacji Legnica - Wrocław Główny wjeżdża na przystanek Mrozów © Kuba7033

Sarny w Mrozowie
Sarny w Mrozowie © Kuba7033

Wjazd do Mrozowa od Miękinii
Wjazd do Mrozowa od Miękinii © Kuba7033

Sarny na polu w pobliżu Mrozowskiej Górki
Sarny na polu w pobliżu Mrozowskiej Górki © Kuba7033

Sarny w okolicy Wilkostowa I
Sarny w okolicy Wilkostowa I © Kuba7033

Pola między Białkowem a Wilkostowem
Pola między Białkowem a Wilkostowem © Kuba7033

Sarny w okolicy Wilkostowa II
Sarny w okolicy Wilkostowa II © Kuba7033

EN57AL-2107 jako pociąg relacji Zielona Góra Główna - Wrocław Główny wjeżdża na stację Brzezinka Średzka
EN57AL-2107 jako pociąg relacji Zielona Góra Główna - Wrocław Główny wjeżdża na stację Brzezinka Średzka © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-042 jako pociąg relacji Wrocław Główny - Zielona Góra Główna wjeżdża na stację Brzezinka Średzka
Pesa Elf2 48Wec-042 jako pociąg relacji Wrocław Główny - Zielona Góra Główna wjeżdża na stację Brzezinka Średzka © Kuba7033

Remont ul. Wilkszyńskiej I
Remont ul. Wilkszyńskiej I © Kuba7033

Remont ul. Wilkszyńskiej I
Remont ul. Wilkszyńskiej I © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 2032 na ul. Głównej
Solaris Urbino 10,5 2032 na ul. Głównej © Kuba7033

Mercedes O530 #7334 oraz Solaris Urbino 12 #5432 na ul. Stabłowickiej
Mercedes O530 #7334 oraz Solaris Urbino 12 #5432 na ul. Stabłowickiej © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5432 oraz Mercedes O530 #7334na ul. Stabłowickiej
Solaris Urbino 12 #5432 oraz Mercedes O530 #7334na ul. Stabłowickiej © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7428 na pętli Pracze Odrzańskie
Mercedes O530 C2 #7428 na pętli Pracze Odrzańskie © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5408 na ul. Maślickiej
Solaris Urbino 12 #5408 na ul. Maślickiej © Kuba7033

Mercedes O530 #7329 na pętli Tarczyński Arena Królewiecka
Mercedes O530 #7329 na pętli Tarczyński Arena Królewiecka © Kuba7033
Kategoria po szosach, przyroda


Dane wyjazdu:
108.61 km 21.50 km teren
05:31 h 19.69 km/h:
Maks. pr.:36.60 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Po kwadraty Między Obornikami i Wołowem

Niedziela, 22 września 2024 · dodano: 25.09.2024 | Komentarze 3

Dziś dzień na wrześniową stówkę. Wymyśliłem trasę na zbieranie kwadratów między Obornikami Śląskimi, a Wołowem. Ruszyłem chwilę przed wschodem słońca.
Solaris Urbino 12 #5422 na ul. Pilczyckiej
Solaris Urbino 12 #5422 na ul. Pilczyckiej © Kuba7033

Ze względu na zagrożenie powodziowe MPK podstawiało specjalne autobusy do transportu wolontariuszy i wojska na prace przy wałach.
Mercedes O530G C2 #8515 i #8535 na zjeździe z Mostu Milenijnego
Mercedes O530G C2 #8515 i #8535 na zjeździe z Mostu Milenijnego © Kuba7033

W sumie to w czasie przejścia fali kulminacyjnej przez Wrocław to moja pierwsza wizyta nad Odrą - sporo wody, zapasu niedużo.
Wschód słońca nad Odrą przy wysokim stanie wody I
Wschód słońca nad Odrą przy wysokim stanie wody I © Kuba7033

Wschód słońca nad Odrą przy wysokim stanie wody II
Wschód słońca nad Odrą przy wysokim stanie wody II © Kuba7033

EN57AL-2217 jako pociąg relacji Leszno-Wrocław Główny wjeżdża na most na Odrze
EN57AL-2217 jako pociąg relacji Leszno-Wrocław Główny wjeżdża na most na Odrze © Kuba7033

Na Osobowicach jak zwykle trafiłem na poranną mgłe.
Mgliście przy ul. Ćwiczebnej
Mgliście przy ul. Ćwiczebnej © Kuba7033

Grzywacz na drutach przy ul. Ślazowej
Grzywacz na drutach przy ul. Ślazowej © Kuba7033

Oraz na dwa spontaniczne kadry kolejowe.
EP09-046 z IC Ślązak mija stację Wrocław Osobowice
EP09-046 z IC Ślązak mija stację Wrocław Osobowice © Kuba7033

ET22-959 z węglarkami na haku przejeżdża przez stację Wrocław Osobowice
ET22-959 z węglarkami na haku przejeżdża przez stację Wrocław Osobowice © Kuba7033

Dalej szosą przez Świniary wyjechałem z Wrocławia w kierunku Pęgowa i dalej do Obornik.
Solaris Urbino 12 #5435 na pętli Świniary
Solaris Urbino 12 #5435 na pętli Świniary © Kuba7033

ED78-022 jako pociąg relacji Poznań Główny - Wrocław Główny na przystanku Wrocław Świniary
ED78-022 jako pociąg relacji Poznań Główny - Wrocław Główny na przystanku Wrocław Świniary © Kuba7033

Widawa  występuje z brzegów przy moście kolejowym na linii Wrocław-Poznań
Widawa występuje z brzegów przy moście kolejowym na linii Wrocław-Poznań © Kuba7033

Sarny i bażanty w Szewcach
Sarny i bażanty w Szewcach © Kuba7033

Bażanty w Szewcach
Bażanty w Szewcach © Kuba7033

Balon w okolicy Szewc
Balon w okolicy Szewc © Kuba7033

Po drodze kolejne spotkania kolejowe, dziś przejazdy się przede mną na zamówienie zamykają.
EP07-365 z IC Gwarek mija przystanek Pęgów
EP07-365 z IC Gwarek mija przystanek Pęgów © Kuba7033

Siemens Vectron 6193 063 z składem pełnym nowych dostawczaków mija przystanek Pęgów
Siemens Vectron 6193 063 z składem pełnym nowych dostawczaków mija przystanek Pęgów © Kuba7033

EP07-1069 z IC Halny mija przystanek Pęgów
EP07-1069 z IC Halny mija przystanek Pęgów © Kuba7033

Kot w okolicy wsi Nowosielce
Kot w okolicy wsi Nowosielce © Kuba7033

Wjazd do Obornik Śląskich od wsi Nowosielce
Wjazd do Obornik Śląskich od wsi Nowosielce © Kuba7033

Ale w Obornikach to już specjalnie na stację zajrzałem w ramach postoju w 1/3 trasy.
EP07P-2003 na stacji Oborniki Śląskie z pociągiem Kamieńczyk relacji Poznań Główny - Szklarska Poręba Górna
EP07P-2003 na stacji Oborniki Śląskie z pociągiem Kamieńczyk relacji Poznań Główny - Szklarska Poręba Górna © Kuba7033

Impuls 45We-029 na stacji Oborniki Śląskie jako pociąg relacji Kłodzko Miasto - Rawicz
Impuls 45We-029 na stacji Oborniki Śląskie jako pociąg relacji Kłodzko Miasto - Rawicz © Kuba7033

EU160-033 podczas postoju na stacji Oborniki Śląskie z IC Mamry relacji Wrocław Główny - Olsztyn Główny
EU160-033 podczas postoju na stacji Oborniki Śląskie z IC Mamry relacji Wrocław Główny - Olsztyn Główny © Kuba7033

I teraz czas na fragment z nowymi dla mnie miejscami. Od Obornik pojechałem przez Wilkową do wsi Brzeźno, potem do Osolina i lasami przez Sławocice, Mikorzyce, Garwół do Wołowa.
Przy drodze Wilkowa - Brzeźno
Przy drodze Wilkowa - Brzeźno © Kuba7033

Kościół w Strupinie
Kościół w Strupinie © Kuba7033

Po drodze ponowne spotkanie z kibelkiem EN57AL-2217 dziś oraz z IC Chełmońskim, który ze względu na zalaną stację w Głogowie jeździ objazdem od Wrocławia przez Poznań, a nie przez Głogów i Zieloną Górę.
EN57AL-2217 jako pociąg relacji Wrocław Główny - Poznań Główny mija okolice Osolina
EN57AL-2217 jako pociąg relacji Wrocław Główny - Poznań Główny mija okolice Osolina © Kuba7033

EU07-092 z IC Chełmoński relacji Kraków Główny - Świnoujście na objazdowej trasie mija okolice Osolina
EU07-092 z IC Chełmoński relacji Kraków Główny - Świnoujście na objazdowej trasie mija okolice Osolina © Kuba7033

Staw koło Osolina
Staw koło Osolina © Kuba7033

W Lasach Obornickich koło Osolina
W Lasach Obornickich koło Osolina © Kuba7033

Na opłotkach Górowa
Na opłotkach Górowa © Kuba7033

Wieś Górowo
Wieś Górowo © Kuba7033

Kot w Górowie
Kot w Górowie © Kuba7033

W Lasach Obornickich koło Sławocic
W Lasach Obornickich koło Sławocic © Kuba7033

Sławocice
Sławocice © Kuba7033

Łąki koło Sławocic
Łąki koło Sławocic © Kuba7033

Po pokonaniu leśnych i polnych dróg, bardzo zresztą przyjemnych, nie wkopałem się dziś tez w żadną nieistniejącą drogę itp. dotarłem do Wołowa.
Wieże Wołowa
Wieże Wołowa © Kuba7033

Zajrzałem do PK Doliny Jezierzycy - tu chyba był dziś najładniejszy fragment lasu oraz na koniec podmokła łąka nad rzeką Juszką.
Na granicy PK Dolina Jezierzycy
Na granicy PK Dolina Jezierzycy © Kuba7033

Ale w te ładne miejsca musiałem się trochę przeprawić z rowerem przez Nadodrzankę
Zalana droga pod Nadodrzanką w Wołowie
Zalana droga pod Nadodrzanką w Wołowie © Kuba7033

W lesie nad Juszką
W lesie nad Juszką © Kuba7033

Podmokłe łąki w Dolinie Juszki
Podmokłe łąki w Dolinie Juszki © Kuba7033

I powrót do Wołowa, krótki odpoczynek na stacji kolejowej i w drogę do domu
Mercedes Integro w Wołowie
Mercedes Integro w Wołowie © Kuba7033

401Da-272, SM42-2307, SM42-2539, 311D-17 na bazie Captrain w Wołowie
401Da-272, SM42-2307, SM42-2539, 311D-17 na bazie Captrain w Wołowie © Kuba7033

401Da-272, SM42-2307, SM42-2539, 311D-18 na bazie Captrain w Wołowie
401Da-272, SM42-2307, SM42-2539, 311D-18 na bazie Captrain w Wołowie © Kuba7033

EN57AL-2104 wjeżdża na stację Wołów
EN57AL-2104 wjeżdża na stację Wołów © Kuba7033

EN57-2040 na stacji Wołów
EN57-2040 na stacji Wołów © Kuba7033

Kamaz 65222 w Wołowie
Kamaz 65222 w Wołowie © Kuba7033

W Naborowie zaskoczyło mnie spotkanie wielu szosowców. Dziwiłem się, bo droga do tej wsi to makabryczny asfalt na szosówkę. Potem  się okazało, ze poprowadzono tu nówkę asfalt. Nie było mnie tu z pół roku i taka pozytywna zmiana.
Droga z Naborowa do Brzegu Dolnego
Droga z Naborowa do Brzegu Dolnego © Kuba7033

Teraz czas na spotkanie z Odrą za widna - w Brzegu Dolnym trwało umacnianie wałów, poziom wody bardzo wysoki, widać przecieki przez wały.
Zabezpieczanie wału w Brzegu Dolnym
Zabezpieczanie wału w Brzegu Dolnym © Kuba7033

Wysoki stan Odry w Brzegu Dolnym
Wysoki stan Odry w Brzegu Dolnym © Kuba7033

Żurawie w okolicy Klęki
Żurawie w okolicy Klęki © Kuba7033

Od Klęki powrót prawie tak samo do Wrocławia jak wczoraj, przez Mrozów i Żurawiniec.
SU4220-002 z IC Hetman mija Mrozów
SU4220-002 z IC Hetman mija Mrozów © Kuba7033

Impuls 45We-022 na przystanku Mrozów
Impuls 45We-022 na przystanku Mrozów © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-041 mija wrocławską Mokrą jako pociąg relacji Lubań Śląski - Wrocław Główny
Pesa Elf2 48Wec-041 mija wrocławską Mokrą jako pociąg relacji Lubań Śląski - Wrocław Główny © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-048 jako pociąg KD Tadeusz Glazór mija wrocławską Mokrą
Pesa Elf2 48Wec-048 jako pociąg KD Tadeusz Glazór mija wrocławską Mokrą © Kuba7033

Pesa Link SA139-014 jako KD Sprinter Bóbr opuszcza wrocławską Leśnicę
Pesa Link SA139-014 jako KD Sprinter Bóbr opuszcza wrocławską Leśnicę © Kuba7033

Impuls 45We-029 przejeżdża przez wrocławską Leśnicę
Impuls 45We-029 przejeżdża przez wrocławską Leśnicę © Kuba7033

Iveco Crossway na ul. Skoczylasa
Iveco Crossway na ul. Skoczylasa © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2021 i #2025 oraz Urbino 12 #2017 na pętli Leśnica
Solaris Urbino 10,5 #2021 i #2025 oraz Urbino 12 #2017 na pętli Leśnica © Kuba7033

Bystrzyca w Leśnicy
Bystrzyca w Leśnicy © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-026 na przystanku Wrocław Stadion
Pesa Elf2 48Wec-026 na przystanku Wrocław Stadion © Kuba7033

W Ślęzie wody już mniej niż wczoraj.
Ślęza na Pilczycach
Ślęza na Pilczycach © Kuba7033

Fajna trasa, nowe miejsca zwiedzone, kwadraty zaliczone. Ale trasą mnie zmeczyła. Ostatnio się bardziej w góry chyba wprawiłem, a nie w dystanse.
Kategoria po szosach, przyroda


Dane wyjazdu:
39.21 km 13.40 km teren
02:05 h 18.82 km/h:
Maks. pr.:36.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Dolina Bystrzycy rozlewiskowo

Piątek, 20 września 2024 · dodano: 20.09.2024 | Komentarze 3

Dzisiaj trasa w Dolinie Bystrzycy już w klimacie powodziowym, choć region który objechałem to raczej rozlewiska  -tu widoczna jest siła naturalnego niezamieszkałego koryta rzeki. Rzeka ma sie gdzie rozlać, płynie tutejszymi łęgami, podmokłymi łąkami. Do wsi i domów woda zbliża się tam, gdzie są nisko, blisko rzeki, np. na wjeździe do Skałki, w Samotworze. W tym samym czasie trwa walka o ochronienie Marszowic we Wrocławiu, gdzie od nastu lat wał jest w rozsypce. 
Ślęza na Pilczycach
Ślęza na Pilczycach © Kuba7033

Tylko jak patrzę na te zalane łąki nad Bystrzycą to mam nadzieję, że moje znajome zające zdążyły się ewakuować.
Wylana Bystrzyca przy drodze Wrocław-Samotwór
Wylana Bystrzyca przy drodze Wrocław-Samotwór © Kuba7033

Zalana łąka między Samotworem a Skałką
Zalana łąka między Samotworem a Skałką © Kuba7033

Zalana droga przez Skałkę
Zalana droga przez Skałkę © Kuba7033

Bystrzyca w Skałce I
Bystrzyca w Skałce I © Kuba7033

Bystrzyca w Skałce II
Bystrzyca w Skałce II © Kuba7033

Bystrzyca w Skałce III
Bystrzyca w Skałce III © Kuba7033

Wody Strzegomki, która wylała niestety podmyły świeżo naprawią kilka tygodni temu szosę.
Podmyta droga Skałka - Bogdaszowice
Podmyta droga Skałka - Bogdaszowice © Kuba7033

Pola w okolicy Bogdaszowic
Pola w okolicy Bogdaszowic © Kuba7033

Strzegomka w okolicy Bogdaszowic
Strzegomka w okolicy Bogdaszowic © Kuba7033

Do Leśnicy dotarłem bez przeszkód większych (tylko zamknięta droga w Skałce)
Pesa Elf2 48Wec-024 jako KD Sprinter Kaczawa mija stację Wrocław Leśnica
Pesa Elf2 48Wec-024 jako KD Sprinter Kaczawa mija stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

Ale od Leśnicy do domu musiałem jechać przez ul. Kosmonautów, a nie wzdłuż torów na Żerniki.
Bystrzyca w Leśnicy przy Kładce Złotnickiej
Bystrzyca w Leśnicy przy Kładce Złotnickiej © Kuba7033

W Leśnicy Bystrzyca tez wylała - tzn. zalała swoje starorzecza i dolinę topiąc umieszczone tam RODOSy. Osiedle suche, choć zabepieczone.
Zabezpieczona ul. Skoczylasa
Zabezpieczona ul. Skoczylasa © Kuba7033

Mercedes Connecto #4800, Citaro #7315 oraz Solarisy Urbino 10,5 #2021 i #2027 na pętli w Leśnicy
Mercedes Connecto #4800, Citaro #7315 oraz Solarisy Urbino 10,5 #2021 i #2027 na pętli w Leśnicy © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2027 na pętli w Leśnicy
Solaris Urbino 10,5 #2027 na pętli w Leśnicy © Kuba7033

Zamknięto tez już drogowy Most Średzki i auta korzystają z wyższego nieco mostu tramwajowego.
Skoda 16T #3014 wjeżdża na Most Średzki
Skoda 16T #3014 wjeżdża na Most Średzki © Kuba7033

Bystrzyca w Leśnicy
Bystrzyca w Leśnicy © Kuba7033

Zamknięta jest też ul. Jeleniogórska, więc linia 101 i 123 jeździ objazdem przez Kosmonautów i Boguszowską.
Mercedes O530 C2 #7413 na ul. Kosmonautów
Mercedes O530 C2 #7413 na ul. Kosmonautów © Kuba7033

Dzień krotki, więc na koniec wieczorne fotki kolejowe na stadionie.
Pesa Elf2 48Wec-048 na przystanku Wrocław Stadion
Pesa Elf2 48Wec-048 na przystanku Wrocław Stadion © Kuba7033

Impuls 31We-021 na przystanku Wrocław Stadion
Impuls 31We-021 na przystanku Wrocław Stadion © Kuba7033

Dane wyjazdu:
49.89 km 3.40 km teren
02:23 h 20.93 km/h:
Maks. pr.:32.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Do Prężyc omijając wały

Wtorek, 17 września 2024 · dodano: 20.09.2024 | Komentarze 2

Powódź coraz bardziej czuć w mieście. Od dziś zamknięte wały, Most Marszowicki i ul. Marszowicka, Kładka na Jarnołtowie. Mocno to ogranicza moje trasy. Niby tak niewiele, a jednak. W Ślęzie stan wody wyższy niż przedwczoraj, ale bez powodów do paniki.
Ślęza na Pilczycach
Ślęza na Pilczycach © Kuba7033

Następnie pojechałem do Leśnicy - najlbliższy czynny most na Bystrzycy tu się znajduje. Potem przez Mrozów do Prężyc szosowo-polnie.
Bystrzyca w Leśnicy
Bystrzyca w Leśnicy © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2027 na ul. Krępickiej
Solaris Urbino 10,5 #2027 na ul. Krępickiej © Kuba7033

Zamknięty Most Marszowicki wymusił objazd linii 923, 123 oraz dla samochodów - efekt to przeciskanie się autobusów i aut na wąskich uliczkach Leśnicy większe niż zwykle.
Solaris Urbino 12 #2017 na ul. Mokrzańskiej
Solaris Urbino 12 #2017 na ul. Mokrzańskiej © Kuba7033

Jesień się zbliża, trwają żniwa buraków, zaraz czas na kukurydzę i zima będzie.
Żniwa buraczane koło Wilkostowa
Żniwa buraczane koło Wilkostowa © Kuba7033

Łabędzie koło Prężyc
Łabędzie koło Prężyc © Kuba7033

Zbliżenie na dwójkę łabędzi
Zbliżenie na dwójkę łabędzi © Kuba7033

W Prężycach zabezpieczanie wjazdu nad Zalew Prężycki.
Workowanie przy Zalewie Prężyckim
Workowanie przy Zalewie Prężyckim © Kuba7033

Impuls 36We-016 wjeżdża na stację Brzezinka Średzka
Impuls 36We-016 wjeżdża na stację Brzezinka Średzka © Kuba7033

W Leśnicy zamknięta kładka w parku.
Bystrzyca w Parku Leśnickim I
Bystrzyca w Parku Leśnickim I © Kuba7033

Bystrzyca w Parku Leśnickim II
Bystrzyca w Parku Leśnickim II © Kuba7033

Wróciłem na drogowy Most Średzki i następnie przez Stabłowice pojechałem nad Odrę na Maślice - w Odrze więcej wody, płynie sporo śmieci. Ale na razie spokojnie. Za to na Stabłowicach zatopiła się "dolina Stabłówki" czyli lokalnego rowu melioracyjnego. Park pod wodą.
Cofka Bystrzycy do Stabłówki
Cofka Bystrzycy do Stabłówki © Kuba7033

Mercedes O530G C2 #8479 na ul. Maślickiej
Mercedes O530G C2 #8479 na ul. Maślickiej © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7412 na ul. Maślickiej
Mercedes O530 C2 #7412 na ul. Maślickiej © Kuba7033

Odra na Maślicach I
Odra na Maślicach I © Kuba7033

Odra na Maślicach II
Odra na Maślicach II © Kuba7033

Odra przy Ślęzoujściu
Odra przy Ślęzoujściu © Kuba7033

Mercedes Intouro na parkingu przy Tarczyński Arena
Mercedes Intouro na parkingu przy Tarczyński Arena © Kuba7033


Kategoria po szosach


Dane wyjazdu:
44.94 km 4.00 km teren
02:19 h 19.40 km/h:
Maks. pr.:30.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Przedpowodziowo w Dolinie Bystrzycy

Niedziela, 15 września 2024 · dodano: 20.09.2024 | Komentarze 3

Od czterech dni we Wrocławiu i okolicy pada. W końcu w niedzielne popołudnie pojawiło się kilkugodzinne okno pogodowe. Idealne by zrobić krótką trasę. Rzeki na Dolnym Śląsku podniosły swoje stany. Przez Ziemie Kłodzką przeszedł powodziowy kataklizm, a w okolicy Wrocławia pojawiają się pierwsze wystąpienia z brzegów.

Ślęza - poziom typowy jak po większych deszczach.
Ślęza na Pilczycach
Ślęza na Pilczycach © Kuba7033

Na stadionie spotkałem oryginalny transport, zimna stonka Strabagu ciągnięta przez mocną Skodę.
ET40-55 prowadzi SM42-2140 przez przystanek Wrocław Stadion
ET40-55 prowadzi SM42-2140 przez przystanek Wrocław Stadion © Kuba7033

ET40-55 z SM42-2140 jadą w kierunku stacji Wrocław Kuźniki
ET40-55 z SM42-2140 jadą w kierunku stacji Wrocław Kuźniki © Kuba7033

Na Żernikach też trafiłem na spory ruch i kolejną dziś Skodę ET40. Dla mnie rzadki widok, dziś aż dwie sztuki.
Bombardier Traxx 186 261 jedzie na zachód przez stację Wrocław Żerniki
Bombardier Traxx 186 261 jedzie na zachód przez stację Wrocław Żerniki © Kuba7033

ET40-43 z SM42-2237 na stacji Wrocław Żerniki
ET40-43 z SM42-2237 na stacji Wrocław Żerniki © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-036 jako KD Sprinter Łużyce mija stację Wrocław Żerniki
Pesa Elf2 48Wec-036 jako KD Sprinter Łużyce mija stację Wrocław Żerniki © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7423 na ul. Jarnołtowskiej
Mercedes O530 C2 #7423 na ul. Jarnołtowskiej © Kuba7033

Potem pojechałem na Jarnołtów sprawdzić stan Bystrzycy - tu się zapowiada spory problem (dziś już wiadomo, ze problem był i jest). Bystrzyca ledwo mieści się w korycie.
Wysoki poziom Bystrzycy na Jarnołtowie
Wysoki poziom Bystrzycy na Jarnołtowie © Kuba7033

Następnie wizyta w Gałowie. Okres dożynkowy spędziłem w Alpach. Ale na fotkę jakiejś dożynkowej konstrukcji się załapałem
Dożynka w Gałowie
Dożynka w Gałowie © Kuba7033

Oraz na Hubertusowe zaproszenie - dziwne połączenie, święto hobbystycznych morderców zwierząt i warsztaty ekologiczne?
Zaproszenie na Hubertusa w Gałowie
Zaproszenie na Hubertusa w Gałowie © Kuba7033

dalej pojechałem drogą Gałów-Samotwór - to był jej ostatni dzień przejezdności. Strzegomka i Bystrzyca delikatnie zaczęły podmywać drogę - jeszcze dało radę przejechać.
Strzegomka wylewa na drodze Samotwór-Gałów
Strzegomka wylewa na drodze Samotwór-Gałów © Kuba7033

Wysoki poziom wody na Strzegomce koło Samotworu I
Wysoki poziom wody na Strzegomce koło Samotworu I © Kuba7033

Wysoki poziom wody na Strzegomce koło Samotworu II
Wysoki poziom wody na Strzegomce koło Samotworu II © Kuba7033

Wysoki poziom Bystrzycy w Samotworze
Wysoki poziom Bystrzycy w Samotworze © Kuba7033

Okoliczne łąki już zrobiły się podmokłe.
Mokro na łąkach nad Bystrzycą koło Samotworu
Mokro na łąkach nad Bystrzycą koło Samotworu © Kuba7033

Wysoki poziom Bystrzycy w Skałce
Wysoki poziom Bystrzycy w Skałce © Kuba7033

Wysoki poziom wody na Strzegomce koło Bogdaszowic
Wysoki poziom wody na Strzegomce koło Bogdaszowic © Kuba7033

Wysoki poziom wody na Strzegomce w Bogdaszowicach
Wysoki poziom wody na Strzegomce w Bogdaszowicach © Kuba7033

Setra S315 UL w Bogdaszowicach
Setra S315 UL w Bogdaszowicach © Kuba7033

Irisbus Karosa 60 w Bogdaszowicach
Irisbus Karosa 60 w Bogdaszowicach © Kuba7033

Bażanty koło Bogdaszowic
Bażanty koło Bogdaszowic © Kuba7033

Nawet w Karczyckim Potoku, który zwykle ledwie pływnie jest full - to chyba cofka z Strzegomki.
Karczycki Potok w Jarząbkowicach
Karczycki Potok w Jarząbkowicach © Kuba7033

W okolicy Jarząbkowic spotkałem tez lisa - miłe urozmaicenie w ten ponury dzień.
Lis koło Jarząbkowic
Lis koło Jarząbkowic © Kuba7033

Wróciłem do domu przez Leśnicę.
Solaris Urbino 10,5 #2021 na ul. Trzmielowickiej
Solaris Urbino 10,5 #2021 na ul. Trzmielowickiej © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-042 wjeżdża na stację Wrocław Leśnica
Pesa Elf2 48Wec-042 wjeżdża na stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

Pesy Elf2 48Wec-042 oraz 48Wec-048 (jako pociąg KD Tadeusz Glazór) na stacji Wrocław Leśnica
Pesy Elf2 48Wec-042 oraz 48Wec-048 (jako pociąg KD Tadeusz Glazór) na stacji Wrocław Leśnica © Kuba7033

Wysoki poziom Bystrzycy na Złotnikach
Wysoki poziom Bystrzycy na Złotnikach © Kuba7033

Na koniec jeszcze jedna wizyta na Żernikach i pętelka domknięta.
Skład Stadlerów GTW mija stację Wrocław Żerniki jako
Skład Stadlerów GTW mija stację Wrocław Żerniki jako "Pociąg do kultury" relacji Wrocław Główny - Berlin Lichtenberg © Kuba7033

Dane wyjazdu:
64.15 km 14.00 km teren
04:02 h 15.90 km/h:
Maks. pr.:40.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Passo Valpolara, Falzarego, Campolongo

Sobota, 7 września 2024 · dodano: 18.09.2024 | Komentarze 3

No koniec urlopu jeszcze jedna rowerowa trasa. Dziś do zdobycia tylko 3 przełęcze - Passo Valpolara, Falzarego, Campolongo.

Tak jak poprzednio start z Badii szutrem wzdłuż rzeki Gader, a następnie wzdłuż rzeki Rio de San Ciascian w kierunku miasteczka San Ciascian.
Rzeka Gader w Badii
Rzeka Gader w Badii © Kuba7033

Rio de San Ciascian koło San Ciascian
Rio de San Ciascian koło San Ciascian © Kuba7033

Widok na San Ciascian
Widok na San Ciascian © Kuba7033

Krowy koło San Ciascian
Krowy koło San Ciascian © Kuba7033

Za San Ciascian koniec szutru i wspinaczka asfaltem na Passo Valparola
Setra S415LE w San Ciascian
Setra S415LE w San Ciascian © Kuba7033

Widok na szczyt Piza di Lech
Widok na szczyt Piza di Lech © Kuba7033

Remont na podjeździe na Passo Valporala
Remont na podjeździe na Passo Valporala © Kuba7033

Widok z drogi na Passo Valporala w kierunku San Ciascian
Widok z drogi na Passo Valporala w kierunku San Ciascian © Kuba7033

Widoczki z podjazdu były cudne, na samej przełęczy też pięknie i tak spokojnie.
Podjazd na Passo Valporala
Podjazd na Passo Valporala © Kuba7033

Lago di Valparola
Lago di Valparola © Kuba7033

Na Passo Valparola
Na Passo Valparola © Kuba7033

Passo Valparola urzekła mnie bardziej niż trasa Sellaronda
Widok w kierunku Badii z Passo Valparola
Widok w kierunku Badii z Passo Valparola © Kuba7033

Setra S415LE na Passo Valparola
Setra S415LE na Passo Valparola © Kuba7033

Setra S415LE jedzie w kierunku Passo Falzarego
Setra S415LE jedzie w kierunku Passo Falzarego © Kuba7033

Z Valparoli krótki zjazd na Passo Falzarego.
Podjazd na Passo Falzarego
Podjazd na Passo Falzarego © Kuba7033

Na Passo Falzarego
Na Passo Falzarego © Kuba7033

Setra S415LE na Passo Falzarego
Setra S415LE na Passo Falzarego © Kuba7033

Tu widoczki na coś nowego dla mnie - okolicę Cortina d'Ampezzo. 
Widok z Passo Falzarego w kierunku gór w okolicy Cortina d'Ampezzo
Widok z Passo Falzarego w kierunku gór w okolicy Cortina d'Ampezzo © Kuba7033

I dalej zjazd w dół do Arabby. Po drodze przejazd doliną rzeki Cordevole
Murowana droga na Passo Falzarego
Murowana droga na Passo Falzarego © Kuba7033

Szczyt Monte Castello widziany z drogi na Passo Falzarego
Szczyt Monte Castello widziany z drogi na Passo Falzarego © Kuba7033

W Andraz
W Andraz © Kuba7033

Marmolada widziana z okolic Pieve
Marmolada widziana z okolic Pieve © Kuba7033

Widok w kierunku Masywu Civetta z okolic Pieve
Widok w kierunku Masywu Civetta z okolic Pieve © Kuba7033

Wjazd do Pieve
Wjazd do Pieve © Kuba7033

W Arabbie
W Arabbie © Kuba7033

Dziś właśnie jest jeden z dwóch rowerowych dni na Sellaronda. Tłumy rowerzystów.
Dzień rowerowy na Sellaronda
Dzień rowerowy na Sellaronda © Kuba7033

Rowerowo w Arabbie
Rowerowo w Arabbie © Kuba7033

Na koniec by wrócić do punktu wyjscia czekał mnie podjazd na Passo Campolongo - czułem się jak na Masie Krytycznej - rowery wszelkiej maści, miejskie, elektryki, zwykłe szosówki, piekielnie drogie szosówki, zwykłe MTB, piekielnie drogie MTB itd.
Rowerowo na podjeździe na Passo Campolongo I
Rowerowo na podjeździe na Passo Campolongo I © Kuba7033

Widok na Arabbę w kierunku Passo Pordoi
Widok na Arabbę w kierunku Passo Pordoi © Kuba7033

Rowerowo na podjeździe na Passo Campolongo II
Rowerowo na podjeździe na Passo Campolongo II © Kuba7033

Campolongo podjechane od drugiej strony niż kilka dni temu. Nie było trudno.
Na Passo Campolongo
Na Passo Campolongo © Kuba7033

Teraz zjazd do Corvary i potem powrót szutrem wzdłuż rzeki Gader do Badii
Rowerowo na zjeździe do Corvary
Rowerowo na zjeździe do Corvary © Kuba7033

Zielono na zjeździe do Corvary
Zielono na zjeździe do Corvary © Kuba7033

Kormoran na stawie koło Corvary
Kormoran na stawie koło Corvary © Kuba7033

Widok na Corvarę
Widok na Corvarę © Kuba7033

Mercedes Intouro w Corvarze
Mercedes Intouro w Corvarze © Kuba7033

Rzeka Gader w Corvarze
Rzeka Gader w Corvarze © Kuba7033

Most na rzece Gader w Badii
Most na rzece Gader w Badii © Kuba7033

Setra S415LE w Badii
Setra S415LE w Badii © Kuba7033

Fajna trasa, dobra na pożegnanie z Dolomitami. Mam nadzieję, ze kiedyś jeszcze będę rowerować i wędrować po Dolomitach. Niedosty pozostał na plany na kiedyś.
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
71.91 km 15.00 km teren
04:56 h 14.58 km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Sellaronda

Środa, 4 września 2024 · dodano: 18.09.2024 | Komentarze 1

To będzie chyba najdłuższy wpis w tym roku, ale to też chyba moja wycieczka roku. Na drugi tydzień urlopu trafiłem w Dolomity - moją ulubioną część Włoch. Ulubioną z kilku powodów, jest tu pięknie to raz, dwa panuje niemiecki porządek i organizacja (np. regularne kursy autobusów, a dla turystów płacących klimatyczne autobusy są gratis w całym Tyrolu południowym> W Lombardii, gdzie też jest pięknie takiego luksusu nie ma. Oczywiście korzystałem podczas pieszych wędrówek - wakacje od samochodu.

Trasa na dziś do objazd Masywu Sella - w tym celu musiałem wyjechać z Badii (tu spałem) do Corvary. Dojazd szutrem wzdłuż rzeki Gader.
Nad rzeką Gader w Badii
Nad rzeką Gader w Badii © Kuba7033

Masyw Sassongher
Masyw Sassongher © Kuba7033

Po drodze odsłonił się masyw, który był celem objazdu. Na szczyt prowadza tylko szlaki piesze, chodziłem po nim dwa dni wcześniej.
Grupa Sella widziana z La Ili
Grupa Sella widziana z La Ili © Kuba7033

W Corvarze zaczyna się trasa objazdowa. Aby wykonać pełne kółko trzeba zdobyć cztery przełęcze - około 50 km, około 1500 m w pionie. Ja jechałem w kolejności Passo Campolongo, Passo Pordoi, Passo Sella i na koniec najłatwiejszy podjazd Passo Gardena. Kto śledzi Giro di Italia, ten wie co to za miejsca.
Sassongher widziany z Corvary
Sassongher widziany z Corvary © Kuba7033

Podjazd na Passo Campolongo to łatwy podjazd, na 5,5 km tylko 320 metrów w pionie, dobra rozgrzewka przerywana fotostopami.
Corvara i Sassongeher widziany z podjazdu na Passo Campolongo
Corvara i Sassongeher widziany z podjazdu na Passo Campolongo © Kuba7033

Podjazd na Passo Campolongo od Corvary
Podjazd na Passo Campolongo od Corvary © Kuba7033

Ten pobyt w Dolomitach (to mój pierwszy z rowerem, dwa inne były tylko piesze) zapamiętam jako góry pełne zimowitów w ich łąkowej części.
Zimowity przy drodze na Passo Compolongo
Zimowity przy drodze na Passo Compolongo © Kuba7033

Setra S515HD na podjeździe na Passo Campolongo
Setra S515HD na podjeździe na Passo Campolongo © Kuba7033

Masyw Piz dles Conturines widziany z drogi na Campolongo
Masyw Piz dles Conturines widziany z drogi na Campolongo © Kuba7033

Setra S415LE zbliża się do Passo Campolongo
Setra S415LE zbliża się do Passo Campolongo © Kuba7033

Pierwsza przełęcz zdobyta, nie było trudno.
Na Passo Campolongo I
Na Passo Campolongo I © Kuba7033

Na Passo Campolongo II
Na Passo Campolongo II © Kuba7033

Setra S415LE wjeżdża na Passo Campolongo
Setra S415LE wjeżdża na Passo Campolongo © Kuba7033

Teraz pora na zjazd do Arabby, chwilowa przerwa od Tyrolu Południowego, ponieważ miejscowość Arabba znajduje się w Wenecji Eugenejskiej. 
Zjazd z Passo Campolongo do Arabby
Zjazd z Passo Campolongo do Arabby © Kuba7033

Widok na Arabbe i dalej w kierunku Passo Pordoi z drogi na Passo Campolongo
Widok na Arabbe i dalej w kierunku Passo Pordoi z drogi na Passo Campolongo © Kuba7033

Na zjeżdzie z Passo Campolongo do Arabby
Na zjeżdzie z Passo Campolongo do Arabby © Kuba7033

W Arabbie I
W Arabbie I © Kuba7033

W Arabbie II
W Arabbie II © Kuba7033

Domek z karmnikami w Arabbie
Domek z karmnikami w Arabbie © Kuba7033

Kolej na drugi dziś podjazd - Passo Pordoi - 9 km, 630 m w pionie. po drodze przy drodze pasły się krowy, ale też osły i świstaki. Wszystko super - tylko ten ryk motocykli mnie wnerwiał. Przerywał górską ciszę.
Droga z Arabby na Passo Pordoi
Droga z Arabby na Passo Pordoi © Kuba7033

Osły koło Arabby
Osły koło Arabby © Kuba7033

Świstak przy drodze na Pordoi
Świstak przy drodze na Pordoi © Kuba7033


Widok z drogi na Pordoi w kierunku Arabby
Widok z drogi na Pordoi w kierunku Arabby © Kuba7033

Krowy u stóp Sass Ciapel
Krowy u stóp Sass Ciapel © Kuba7033

Zakręty przed Passo Pordoi
Zakręty przed Passo Pordoi © Kuba7033

Świstak w pobliżu Passo Pordoi
Świstak w pobliżu Passo Pordoi © Kuba7033

Setra S415LE zbliża się do Passo Pordoi
Setra S415LE zbliża się do Passo Pordoi © Kuba7033

Przełęcz zdobyta - Pordoi to mocno turystyczne miejsce - jest tu stacja wyciągu, wielkie parkingi i dużo turystów.
Wjazd na Passo Pordoi od Arabby
Wjazd na Passo Pordoi od Arabby © Kuba7033

Pordoi leży na granicy Wenecji Euganejskiej i Trentino - można spotkać tu autobusy z dwóch regionów. Co prawda dojazd od strony Arabby obsługą autobusy z Tyrolu Południowego
Iveco Crossway i Setra S415LE na Passo Pordoi
Iveco Crossway i Setra S415LE na Passo Pordoi © Kuba7033

Na Passo Pordoi
Na Passo Pordoi © Kuba7033

Widok z Passo Pordoi na Sassolungo
Widok z Passo Pordoi na Sassolungo © Kuba7033

Pomnik Fausto Coppiego
Pomnik Fausto Coppiego © Kuba7033

Jak wspomniałem, Pordoi to miejsce turystyczne, z jednej strony tłum, którego nie lubię. Ale tez sporo autobusów turystycznych - miałem co oglądać, nie tylko góry. Jakby to była Szwajcaria, to pewnie byłby jeszcze pociągi ;).
MAN Lion's Coach na Passo Pordoi
MAN Lion's Coach na Passo Pordoi © Kuba7033

Setra S415HDH, Volvo 9700 i Mercedes Tourismo na Passo Pordoi
Setra S415HDH, Volvo 9700 i Mercedes Tourismo na Passo Pordoi © Kuba7033

Volvo 9900 na Passo Pordoi
Volvo 9900 na Passo Pordoi © Kuba7033

Mercedes Tourismo, Setra S516HD i MAN Lion's Coach na Passo Pordoi
Mercedes Tourismo, Setra S516HD i MAN Lion's Coach na Passo Pordoi © Kuba7033

Tablica edukacyjna na Passo Pordoi
Tablica edukacyjna na Passo Pordoi © Kuba7033

Widok z Passo Pordoi na Sassolungo bardziej z bliska
Widok z Passo Pordoi na Sassolungo bardziej z bliska © Kuba7033

MAN Lion's Coach na Passo Pordoi
MAN Lion's Coach na Passo Pordoi © Kuba7033

Mercedes Intouro na Passo Pordoi
Mercedes Intouro na Passo Pordoi © Kuba7033

Na Passo Pordoi
Na Passo Pordoi © Kuba7033

Tablica pamiątkowa Giro di Italia na Passo Pordoi
Tablica pamiątkowa Giro di Italia na Passo Pordoi © Kuba7033

Neoplan Cityliner na tle Sass de Forcia di Mezzo
Neoplan Cityliner na tle Sass de Forcia di Mezzo © Kuba7033

Widok z Passo Pordoi w kieurnku Arabby
Widok z Passo Pordoi w kieurnku Arabby © Kuba7033

MAN Lion's Coach na tle Sasso Becce
MAN Lion's Coach na tle Sasso Becce © Kuba7033

VDL Futura FHD2 na tle Sassolungo stoi na Passo Pordoi
VDL Futura FHD2 na tle Sassolungo stoi na Passo Pordoi © Kuba7033

Neoplan Tourliner na Passo Pordoi
Neoplan Tourliner na Passo Pordoi © Kuba7033

Setra S516HD na Passo Pordoi
Setra S516HD na Passo Pordoi © Kuba7033

Irisbus na Passo Pordoi
Irisbus na Passo Pordoi © Kuba7033

Teraz czas na dość długi zjazd, by potem wspinać się na kolejną przełęcz. Niestety podczas zjazdu z Pordoi trochę się pogoda popsuła, zaczęło kropić.
Podjazd na Pordoi od Canazei
Podjazd na Pordoi od Canazei © Kuba7033

Hotel Pordoi
Hotel Pordoi © Kuba7033

Strada del Pordoi
Strada del Pordoi © Kuba7033

Rozjazd na Passo Sella i Canazei na tle Piz Ciavazes
Rozjazd na Passo Sella i Canazei na tle Piz Ciavazes © Kuba7033

I zaczynamy podjazd na Passo Sella, najwyższą dziś przełęcz - 2240 mnpm, 5,5 km, 400 m w pionie. 
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle I
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle I © Kuba7033

Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle II
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle II © Kuba7033

Widok z Passo Sella w kierunku Masywu Marmolady
Widok z Passo Sella w kierunku Masywu Marmolady © Kuba7033

Widok w kierunku Passo Sella i Masywu Sassolungo
Widok w kierunku Passo Sella i Masywu Sassolungo © Kuba7033

Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle III
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle III © Kuba7033

Widok z Passo Sella na Sassolungo
Widok z Passo Sella na Sassolungo © Kuba7033

Mercedes Tourismo i Neoplan Cityliner na Passo Sella
Mercedes Tourismo i Neoplan Cityliner na Passo Sella © Kuba7033

Na szczycie było widać nadciagający deszcz.
Widok z Passo Sella w kierunku Canazei
Widok z Passo Sella w kierunku Canazei © Kuba7033

Mercedes Intouro na Passo Sella
Mercedes Intouro na Passo Sella © Kuba7033

Mercedes Intouro na Passo Sella
Mercedes Intouro na Passo Sella © Kuba7033

Na Passo Sella
Na Passo Sella © Kuba7033

Dla mnie legendarny szczyt Sassalungo był w chmurach już - mam z niego dużo wspomnień, piękna wędrówka, którą odbyłem 5 lat temu
Zjazd z Passo Sella w kierunku Val Gardena
Zjazd z Passo Sella w kierunku Val Gardena © Kuba7033

U stóp Sassolungo
U stóp Sassolungo © Kuba7033

I nadal jeżdżą tu małe wagoniki, do których wsiada się w biegu, jedzie zamkniętym w tym małym pudełku na stojąco. Ciekawe klaustrofobiczne przeżycie.
Wyciąg na Sassolungo
Wyciąg na Sassolungo © Kuba7033

I dopadł mnie deszcz podczas zjazdu z Passo Sella, dotarłem na parking pod wyżej opisanym wyciągiem i pod dachem przeczekałem - chyba z 30 minut. Ale było zimno, około 10 stopni. 
VDL Futura FHD2 pod Passo Sella
VDL Futura FHD2 pod Passo Sella © Kuba7033

Potem zjazdu ciąg dalszy, mokro wszędzie, więc trzeba ostrożnie.
Sassolungo po deszczu
Sassolungo po deszczu © Kuba7033

Droga na Passo Sella od Plan de Gralba
Droga na Passo Sella od Plan de Gralba © Kuba7033

I ostatni na dziś podjazd, Passo Gardena - rozbity na dwa etapy przedzielone płaskim fragmentem, w sumie 6 km, 250 m w pionie. Deserek.
Rozjazd na Val Gardena i Passo Gardena
Rozjazd na Val Gardena i Passo Gardena © Kuba7033

Sella widziana z podjazdu na Passo Gardena
Sella widziana z podjazdu na Passo Gardena © Kuba7033

Widok na Passo Gardena od strony Val Gardeny
Widok na Passo Gardena od strony Val Gardeny © Kuba7033

Mercedes Intouro zjeżdża z Passo Gardena
Mercedes Intouro zjeżdża z Passo Gardena © Kuba7033

Na passo Gardena wjechałem po deszczu w pięknym słońcu. Był czas na podziwianie widoków - gdy byłem tu pieszo 5 lat temu to wszędzie była mgła.
Na Passo Gardena I
Na Passo Gardena I © Kuba7033

Na Passo Gardena II
Na Passo Gardena II © Kuba7033

Widok z Passo Gardena w kierunku Corvary
Widok z Passo Gardena w kierunku Corvary © Kuba7033

I pora na zjazd do Corvary by domknąć koło.
Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary I
Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary I © Kuba7033

Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary II
Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary II © Kuba7033

Setra S415LE jedzie na Passo Gardena
Setra S415LE jedzie na Passo Gardena © Kuba7033

Setra S415LE mija stadko krów w drodze na Passo Gardena
Setra S415LE mija stadko krów w drodze na Passo Gardena © Kuba7033

Setra S415LE na pętli w Colfosco
Setra S415LE na pętli w Colfosco © Kuba7033

W Colfosco
W Colfosco © Kuba7033

Fiat 500 w Colfosco
Fiat 500 w Colfosco © Kuba7033

Tu przed Corvarą kolejna ulewa, w wiosce Colfosco. Przeczekałem pod bankiem i po deszczu ruszyłem do Badii.
W Colfosco podczas ulewy
W Colfosco podczas ulewy © Kuba7033

W Corvarze po deszczu
W Corvarze po deszczu © Kuba7033

Tatra Phoenix w La Ila
Tatra Phoenix w La Ila © Kuba7033

Smok w Badii
Smok w Badii © Kuba7033

Super trasa, myślałem, ze da mi bardziej w kość, ale nie było tak trudno. Podjazdy łagodne, choć w sumie wyszło ponad 1900 metrów pionie na 70 km. Na drogach spory ruch, zwłaszcza głośnych motocykli. Ale ponoć w sezonie lipcowo sierpniowym jest jeszcze gorzej. Dwa razy do roku pętla ta jest dostępna tylko dla rowerów - akurat mial być jeden z tych dni pod koniec mojego urlopu. Ale nie chciałem tej trasy odkładać na koniec.
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
34.03 km 0.00 km teren
03:03 h 11.16 km/h:
Maks. pr.:36.20 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Ötztaler Gletscherstraße

Sobota, 31 sierpnia 2024 · dodano: 15.09.2024 | Komentarze 3

Kolejna rowerowa wycieczka alpejska, a w sumie to bardziej kręcenie w miejscu niż jazda - podjazd na teoretycznie najwyższy w Europie asfalt - 2795 m. Teoretycznie, bo wg Wikipedii najwyższy punkt to 3300 m w Granadzie. Na samej drodze też są oznaczone dwa punkty - jeden 2795 m - przy lodowcu Rettenbachgletscher oraz drugi 2830 kawałek dalej przy kolejnym lodowcu do którego nie dotarłem - przeraziłem się zimnego ciemnego tunelu.

Ale od początku. Start z wakacyjnego lokum w Sölden z widokami na pastwisko.
Koń i krowa w Sölden
Koń i krowa w Sölden © Kuba7033

Po przejechaniu przez pastwisko początek podjazdu i tak przez następne 15 km. Było stromo - maksymalne nachylenia to 13%, średnio około 10-11% Było to czuć. Droga do lodowca jest uczęszczana głownie przez rowerzystów (dziś tłoczno, bo jutro start maratonu, więc sporo braci kolarskiej w miasteczku nocuje) oraz autobusy dla w sumie tylko turystów jeżdżące rano co około 15-20 min.
Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße
Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße
Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Sölden
Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Sölden © Kuba7033

Podjazd jest na krótko przerwany krótki zjazdem do punktu poboru opłat - rowery oczywiście jadą za darmo.
Ötztaler Gletscherstraße i szczyt Schwarzkogel
Ötztaler Gletscherstraße i szczyt Schwarzkogel © Kuba7033

Setra S431 DT przy punkcie poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße
Setra S431 DT przy punkcie poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Iveco Crossway #65 przekracza punkt poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße
Iveco Crossway #65 przekracza punkt poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

A za punktem jeszcze kawałek prawie płaskiego i znowu do góry. Oczywiście prawie robi tu wielką różnicę. na szczęście widać już cel trasy - lodowiec Rettenbachgletscher.
Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Rettenbachgletscher
Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Rettenbachgletscher © Kuba7033

Widok na Karleskogel z Solarisem Urbino 12 #28
Widok na Karleskogel z Solarisem Urbino 12 #28 © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #28 zjeżdża w dół przez Ötztaler Gletscherstraße
Solaris Urbino 12 #28 zjeżdża w dół przez Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #40 na Ötztaler Gletscherstraße
Solaris Urbino 12 #40 na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Iveco Crossway #68 z Rettenbachgletscher w tle
Iveco Crossway #68 z Rettenbachgletscher w tle © Kuba7033

Na koniec ostatnia wspinaczka do parkingu w najwyższym punkcie. Miejsce to jest mocno zaasfaltowane, dlatego, ze zimą jest to raj narciarzy. Jak to na lodowcu, warunki do jazdy na nartach są długo. Z tego tytułu to tu zaczyna się sezon w zjazdach narciarskich FIS World Cup już 26.10.
Solaris Urbino 12 #22 pod Rettenbachgletscher
Solaris Urbino 12 #22 pod Rettenbachgletscher © Kuba7033

Stadion narciarski u stóp Rettenbachgletscher
Stadion narciarski u stóp Rettenbachgletscher © Kuba7033

I jest cel - najwyższy teoretycznie asfalt Europy.
Najwyższy asfaltowy punkt w Europie
Najwyższy asfaltowy punkt w Europie © Kuba7033

A ze mam luksus korzystania z roweru górskiego to opuściłem asfaltowe drogi i zjechałem wykąpać Krossa w jeziorze u wrót lodowca. Oczywiście tez pospacerowałem sobie po lodowcu, choć w butach rowerowych to nie było łatwe.
Kross Level A2 u wrót lodowca Rettenbachgletscher
Kross Level A2 u wrót lodowca Rettenbachgletscher © Kuba7033

Trasa na rozpoczęcie sezonu FIS World Cup
Trasa na rozpoczęcie sezonu FIS World Cup © Kuba7033

Jak wspomniałem, tunelem można dojechać teoretycznie jeszcze wyżej - ja odpuściłem. Z tunelu wiało takim zimnem, ze masakra. Były tez ostrzeżenia o lodzie na jezdni, a ja nie jestem miłośnikiem rowerowania po lodzie (ale po śniegu owszem). Więc zawróciłem w dół do ciepłej doliny Ötztal.Tunel do lodowca Tiefenbachgletscher
Tunel do lodowca Tiefenbachgletscher © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #33 opuszcza teren lodowca Rettenbachgletscher
Solaris Urbino 12 #33 opuszcza teren lodowca Rettenbachgletscher © Kuba7033

Zjazd krótki, 2 godziny pedałowania pod gorę, a w dół 30 minut. Po drodze postój na fotki krów.
Krowy odpoczywają przy Ötztaler Gletscherstraße
Krowy odpoczywają przy Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Krowy wędrują I
Krowy wędrują I © Kuba7033

Krowy wędrują II
Krowy wędrują II © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #28 jedzie do góry po Ötztaler Gletscherstraße
Solaris Urbino 12 #28 jedzie do góry po Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

I już na dole, zjechane bezpiecznie. Fajne doświadczenie z jazdą rowerem na lodowiec, ale jednak bardziej lubię zielone partie Alp. Na rowerowanie wśrod zieleni Alp będzie czas w przyszłym tygodniu.
Krowy i koń w Sölden
Krowy i koń w Sölden © Kuba7033

Dane wyjazdu:
12.21 km 0.00 km teren
00:44 h 16.65 km/h:
Maks. pr.:36.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Söldenrunde zweimal

Piątek, 30 sierpnia 2024 · dodano: 13.09.2024 | Komentarze 2

Dziś za malo było wędrówek, więc jeszcze na koniec dnia zrobiłem sobie dwa kółka po Sölden. Miasteczko przygotowuje się do maratonu, więc wszędzie pełno kolarzy. Za dwa dni, 1.09 odbedzie się maraton około 230 km, 5500 metrów w pionie, tylko dla twardzieli.
W Sölden przed maratonem
W Sölden przed maratonem © Kuba7033

W Wald
W Wald © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #42 w Sölden
Solaris Urbino 12 #42 w Sölden © Kuba7033
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
49.32 km 0.00 km teren
03:38 h 13.57 km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Timmelsjoch

Wtorek, 27 sierpnia 2024 · dodano: 13.09.2024 | Komentarze 4

Dzisiaj pierwsze urlopowe porządne rowerowanie - cel przełęcz Timmelsjoch na granicy Austrii i Włoch (po włosku Passo Rombo). Ja ponieważ, lepiej znam niemiecki niż włoski oraz podjeżdżałem przełęcz od strony Austrii, więc będę używać nazwy niemieckiej.

Start z noclegowni w Sölden i od razu w górę doliny. Początek trasy drogą krajową, ale ruch tutaj znikomy, to końcówka doliny, droga prowadzi do dwóch miejscowości, które żyją głównie zimą - Vent i Gurgl z różnymi przedrostkami.
Widok na Sölden z wyjazdu w górę doliny
Widok na Sölden z wyjazdu w górę doliny © Kuba7033

Z drogi było widać masyw, na który trzeba się wdrapać i objechać wokół, by dotrzeć na przełęcz
Gurglerstrasse z masywem Schermerspitze w tle
Gurglerstrasse z masywem Schermerspitze w tle © Kuba7033

Oraz lodowce na końcu doliny - region doliny Oetztal cechuje się olbrzymią ilością szczytów ponad 3000 metrów oraz lodowców.
Widok na Lodowce na końcu doliny potoku Gurgler Ache
Widok na Lodowce na końcu doliny potoku Gurgler Ache © Kuba7033

Przez dolinę co 30 minut kursują autobusy, więc nie mogło u mnie zabraknąć kadrów autobusowych, zwłaszcza, że są to głównie pojazdy polskiej produkcji.
Solaris Urbino 12 #33 w Untergurgl
Solaris Urbino 12 #33 w Untergurgl © Kuba7033

W Untergurgl
W Untergurgl © Kuba7033

Za Unergurgl zaczęła się główna dziś wspinaczka na przełęcz. Najpierw do wioski Hochgurgl, czyli tak naprawdę wielkiej stacji narciarskiej (w listopadzie będą tu zawody w zjeździe na nartach ranki FIS World Cup)
Na drodze do Hochgurgl
Na drodze do Hochgurgl © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #38 wraca z Moos in Passerei
Solaris Urbino 10,5 #38 wraca z Moos in Passerei © Kuba7033

Wjazd do Hochgurgl
Wjazd do Hochgurgl © Kuba7033

Za Hochgurgl jest punkt poboru opłat za drogę na przełęcz (rowery jadą gratis) oraz stacja wyciągu i muzeum motocykli w jednym. W muzeum kolejny polski motyw dziś.
Solaris Urbino 12 #34 opuszcza punkt poboru opłat
Solaris Urbino 12 #34 opuszcza punkt poboru opłat © Kuba7033

Maluch w muzeum motocykli w Hochgurgl
Maluch w muzeum motocykli w Hochgurgl © Kuba7033

Jedno z pierwszych zdjęć pokazywało, gdzie mam wjechać, teraz widać drogę w dole, z której zdjęcie to było robione. Jeszcze kawałek i przełęcz.
Widok z Hochgurgl na Sölden
Widok z Hochgurgl na Sölden © Kuba7033

Ale najpierw krótki zjazd, a potem podjazd do przełęczy i kilka serpentyn.
Droga na Timmelsjoch
Droga na Timmelsjoch © Kuba7033

To juz ta wysokość, około 2100, gdzie rządzą krowy. Świstaki tez było słychać, ale nie wypatrzyłem żadnego.
Krowy na drodze na Timmelsjoch
Krowy na drodze na Timmelsjoch © Kuba7033

I sukces, przełęcz Timmelsjoch zdobyta. 25 km, 1400 metrów w pionie. Na szczycie fotka dwóch polskich produktów.
Kross Level A2 i Solaris Urbino 12 #34 na Timmelsjoch
Kross Level A2 i Solaris Urbino 12 #34 na Timmelsjoch © Kuba7033

Te serpentyny trzeba było pokonać.
Zakręty przed Timmelsjoch
Zakręty przed Timmelsjoch © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #34 na przełęczy Timmelsjoch
Solaris Urbino 12 #34 na przełęczy Timmelsjoch © Kuba7033

Objechany masyw Schermerspitze
Na Przełeczy Timmelsjoch I
Na Przełeczy Timmelsjoch I © Kuba7033

A tu widoki na Włochy
Na Przełeczy Timmelsjoch II
Na Przełeczy Timmelsjoch II © Kuba7033

Na Przełeczy Timmelsjoch III
Na Przełeczy Timmelsjoch III © Kuba7033

Teraz czas na zjazd, ale też kilka krótkich podjazdu. Powrót tą samą drogą co w przeciwną stronę. Ale z innymi widokami, na to co było wcześniej za plecami.
Zjazd i podjazd na powrocie z Timmelsjoch
Zjazd i podjazd na powrocie z Timmelsjoch © Kuba7033

VDL Futura FHD2-122 w Hochgurgl
VDL Futura FHD2-122 w Hochgurgl © Kuba7033

Widok na Obergurgl z Hochgurgl
Widok na Obergurgl z Hochgurgl © Kuba7033

Pług śnieżny w Hochgurgl
Pług śnieżny w Hochgurgl © Kuba7033

MAN Lion's City #15103 w Untergurgl
MAN Lion's City #15103 w Untergurgl © Kuba7033

Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse
Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse © Kuba7033

Jak wspomniałem, przez całą dolinę co 30 min jeździ autobus i prawie każdy ciąga przyczepkę na rowery. Super.
Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse
Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse © Kuba7033

Na koniec wycieczki krótki fotostop pod bazą firmy Ötztaler - tutejszego przewoźnika autobusowego. W swojej flocie ma autobusy Iveco oraz Solarisy. 
Baza firmy Ötztaler w Sölden
Baza firmy Ötztaler w Sölden © Kuba7033

Iveco Crossway #12
Iveco Crossway #12 © Kuba7033

Iveco Crossway #62
Iveco Crossway #62 © Kuba7033

Teraz czas na odpoczynek. Fajna trasa, szkoda, ze nie dało zrobić jakiejś pętelki. Ale cóż.
Kategoria Alpy, góry, po szosach