Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kuba7033 z miasteczka Wrocław. Mam przejechane z Bikeblogiem 107406.98 kilometrów w tym 22991.39 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.89 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kuba7033.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

po szosach

Dystans całkowity:38480.47 km (w terenie 5349.35 km; 13.90%)
Czas w ruchu:1948:58
Średnia prędkość:19.74 km/h
Maksymalna prędkość:56.24 km/h
Liczba aktywności:672
Średnio na aktywność:57.26 km i 2h 54m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
67.24 km 15.20 km teren
03:20 h 20.17 km/h:
Maks. pr.:45.40 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Do Piotrowic

Sobota, 25 września 2021 · dodano: 07.10.2021 | Komentarze 2

Żeby nie odzwyczaić się od porządniejszego rowerowania, przed południem wybrałem się na pętelkę za Kąty Wrocławskie. Większość moich obecnych tras zaczynam od wizytacji przebudowy ul. Kosmonautów.
Rozbudowa ul. Kosmonautów I
Rozbudowa ul. Kosmonautów I © Kuba7033

Mercedes O530 #7301 na pętli Grabowa
Mercedes O530 #7301 na pętli Grabowa © Kuba7033

Rozbudowa ul. Kosmonautów II
Rozbudowa ul. Kosmonautów II © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5415 wjeżdża na pętlę Grabowa
Solaris Urbino 12 #5415 wjeżdża na pętlę Grabowa © Kuba7033

Dalej klasycznie przez Jerzmanowo wyjechałem z Wrocławia, w Samotworze pętelka po polach.
Dojazd do sadów wrocławskiego Uniwersytetu Przyrodniczego w Samotworze
Dojazd do sadów wrocławskiego Uniwersytetu Przyrodniczego w Samotworze © Kuba7033

Ślęża z okolic Kębłowic
Ślęża z okolic Kębłowic © Kuba7033

Dzierzba srokosz w okolicy Skałki
Dzierzba srokosz w okolicy Skałki © Kuba7033

Dalej do Sadowic i lasami nad Bystrzycą do Wszemiłowic
Bystrzyca w okolicy Sadowic
Bystrzyca w okolicy Sadowic © Kuba7033

Rozdroże koło Jurczyc
Rozdroże koło Jurczyc © Kuba7033

Przejazd kolejowy w Jurczycach z dawną zabudową kolejową
Przejazd kolejowy w Jurczycach z dawną zabudową kolejową © Kuba7033

Figurka w Wszemiłowicach
Figurka w Wszemiłowicach © Kuba7033

W Kątach Wrocławskich oprócz zakorkowanej A4 jest również Terminal Intermodalny Schavenmakera.
Terminal  Schavemaker w Kątach Wrocławskich
Terminal Schavemaker w Kątach Wrocławskich © Kuba7033

Jakbym za mało nowych pociągów w tym tygodniu się naoglądał na Trako to i sobie dołożyłem jeszcze więcej.
Pesa SA134-025 na stacji Kąty Wrocławskie
Pesa SA134-025 na stacji Kąty Wrocławskie © Kuba7033

Pesa 111Ed-023 i Bombardier Traxx 186 363-8 na stacji Kąty Wrocławskie
Pesa 111Ed-023 i Bombardier Traxx 186 363-8 na stacji Kąty Wrocławskie © Kuba7033

Ze względu na terminal kręci się tu również sporo zestawów z kontenerami
Zestawy na placu przed stacją Kąty Wrocławskie
Zestawy na placu przed stacją Kąty Wrocławskie © Kuba7033

Budynek stacji Kąty Wrocłąwskie
Budynek stacji Kąty Wrocłąwskie © Kuba7033

Od Kątów do Nowej Wsi Kackiej ukończono nowy DDR - luksus, widać, że bogata gmina
Nowy CPR między Kątami Wrocławskimi a Nową Wsią Kącką
Nowy CPR między Kątami Wrocławskimi a Nową Wsią Kącką © Kuba7033

Spotkałem też chyba ostatniego w tym roku zajączka.
Zajączek koło Kątów Wrocławskich
Zajączek koło Kątów Wrocławskich © Kuba7033

W Nowej Wsi Kąckiej
W Nowej Wsi Kąckiej © Kuba7033

Za Nową Wsią mały fotostop przy LK274
M62M-011 prowadzi węglarki ZUE w kierunku Wrocławia mijając Nową Wieś Kącką
M62M-011 prowadzi węglarki ZUE w kierunku Wrocławia mijając Nową Wieś Kącką © Kuba7033

Impuls 31We-024 mknie w stronę Szklarskiej Poręby mijając Nową Wieś Kacką
Impuls 31We-024 mknie w stronę Szklarskiej Poręby mijając Nową Wieś Kacką © Kuba7033

EU160-026 prowadzi IC Śnieżka do Szklarskiej Poręby mijając Nową Wieś Kącką
EU160-026 prowadzi IC Śnieżka do Szklarskiej Poręby mijając Nową Wieś Kącką © Kuba7033

I dalej w rzadziej uczęszczane przeze mnie drogi w kierunku Piotrowic
Sokolniki
Sokolniki © Kuba7033

Most na Strzegomce koło Piotrowic
Most na Strzegomce koło Piotrowic © Kuba7033

Strzegomka koła Piotrowic
Strzegomka koła Piotrowic © Kuba7033

W Piotrowicach
W Piotrowicach © Kuba7033

I dalej przez Szymanowice, Świdnicę Polską jechałem do Bogdaszowic
Droga z Piotrowic do Szymanowic
Droga z Piotrowic do Szymanowic © Kuba7033

Świdnica Polska
Świdnica Polska © Kuba7033

Sarny w okolicy Sikorzyc
Sarny w okolicy Sikorzyc © Kuba7033

Z Bogdaszowic przez Gałów wjechałem do Wrocławia i obwodnicą Leśnicy przez Żerniki do domu.
Czapla na Jerzmanowie
Czapla na Jerzmanowie © Kuba7033

Impuls 45We-027 wjeżdża na stację Wrocław Żerniki
Impuls 45We-027 wjeżdża na stację Wrocław Żerniki © Kuba7033



Dane wyjazdu:
101.68 km 14.10 km teren
04:50 h 21.04 km/h:
Maks. pr.:38.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Przełęcz Sulistrowicka

Piątek, 3 września 2021 · dodano: 14.09.2021 | Komentarze 3

Plany były ambitne, ale siły i czas do zachodu Słońca zweryfikowały je. Myślałem, żeby objechać Ślężę dokoła, a skończyło się na wjeździe na Przełęcz Sulistrowicką i zaliczeniu single tracka Suliwoods. I bardzo dobrze, od strony Przemiłowa wjeżdżałem na Sulistrowicką pierwszy raz, a na samej przełęczy byłem ostatni raz w 2015 roku.
.
Droga przez kukurydzę
Droga przez kukurydzę © Kuba7033

Widok z Przełęczy Sulistrowickiej w kierunku Gór Sowich i Bardzkich
Widok z Przełęczy Sulistrowickiej w kierunku Gór Sowich i Bardzkich © Kuba7033

Na Przełęczy Sulistrowickiej
Na Przełęczy Sulistrowickiej © Kuba7033

Widok na Przełęcz Sulistrowicką z okolic Sulistrowic
Widok na Przełęcz Sulistrowicką z okolic Sulistrowic © Kuba7033

Dwa kruki
Dwa kruki © Kuba7033

Kruk z bliska
Kruk z bliska © Kuba7033

Odbudowa przystanku Pustków Żurawski
Odbudowa przystanku Pustków Żurawski © Kuba7033

Kolacja w zaciszu kukurydzy
Kolacja w zaciszu kukurydzy © Kuba7033

Isuzu Novocity Life #1006 wjeżdża do Pietrzykowic
Isuzu Novocity Life #1006 wjeżdża do Pietrzykowic © Kuba7033

MAN Lion's City #1203 w Smolcu
MAN Lion's City #1203 w Smolcu © Kuba7033

Kategoria po szosach


Dane wyjazdu:
61.31 km 17.50 km teren
02:50 h 21.64 km/h:
Maks. pr.:38.20 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Prababka

Niedziela, 29 sierpnia 2021 · dodano: 13.09.2021 | Komentarze 2

Dziś w końcu Wzgórza Trzebnickie wypaliły i dotarłem na Prababkę. Po drodze od Widawy jechałem zachodnią stroną S5 - polna droga zgodnie z mapą się skończyła - przetarłem trochę się chaszcze, potem był rów, ale jakiś dobry człowiek ułożył na nim mostek. Dalej bez przeszkód przez Psary, Malin i Taczów dojechałem na Prababkę i potem powrót przez Głuchów Górny.
Przeprawa przez rów
Przeprawa przez rów © Kuba7033

Chaszcze przy S5
Chaszcze przy S5 © Kuba7033

Droga z Miłocina do Taczowa
Droga z Miłocina do Taczowa © Kuba7033

Pesa SA134-007 zbliża się do przystanku Miłocin
Pesa SA134-007 zbliża się do przystanku Miłocin © Kuba7033

Widok na Głuchów Dolny
Widok na Głuchów Dolny © Kuba7033

Sarna na szczycie
Sarna na szczycie © Kuba7033

Droga przez Skotniki i Piersno
Droga przez Skotniki i Piersno © Kuba7033

Gawrony na polu
Gawrony na polu © Kuba7033

Widok na Głuchów Górny
Widok na Głuchów Górny © Kuba7033

Mercedes Connecto #5523 wraca z Krzyżanowic do Wrocławia
Mercedes Connecto #5523 wraca z Krzyżanowic do Wrocławia © Kuba7033



Dane wyjazdu:
42.79 km 14.50 km teren
02:25 h 17.71 km/h:
Maks. pr.:25.60 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Dolina Bystrzycy

Sobota, 28 sierpnia 2021 · dodano: 13.09.2021 | Komentarze 1

Dziś pora na tradycyjną trasę o świcie w Dolinie Bystrzyc- dziś było bażantowo, no i kilka saren też spotkałem. A to co rpzewidywalne w sobotni poranek zgodnie z rozkłądem, na 722 promocja - w końcu odpowiedni wóz na tą ciekawą linie - najkrótszą w miescie.

Rozbudowa ul. Kosmonautów
Rozbudowa ul. Kosmonautów © Kuba7033

Mercedes O530 #7300 wjeżdża pętlę Grabowa
Mercedes O530 #7300 wjeżdża pętlę Grabowa © Kuba7033

Bażant na Żernikach I
Bażant na Żernikach I © Kuba7033

Bażant na Żernikach II
Bażant na Żernikach II © Kuba7033

Bażant na Osińcu
Bażant na Osińcu © Kuba7033

Osiniecka o świcie
Osiniecka o świcie © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5422 na ul. Kaczorowskiego
Solaris Urbino 12 #5422 na ul. Kaczorowskiego © Kuba7033

Kury bażanta w okolicy Jarnołtowa
Kury bażanta w okolicy Jarnołtowa © Kuba7033

Koziołek w okolicy Samotworu
Koziołek w okolicy Samotworu © Kuba7033

Żurawie koło Bogdaszowic
Żurawie koło Bogdaszowic © Kuba7033

Bażant w okolicy Lutyni
Bażant w okolicy Lutyni © Kuba7033

Sarna trochę schowana
Sarna trochę schowana © Kuba7033

Sarna na ściernisku
Sarna na ściernisku © Kuba7033

Krowa pod drzewem
Krowa pod drzewem © Kuba7033

Krowy na Bystrzycą
Krowy na Bystrzycą © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5408 opuszcza pętlę Jarnołtów
Solaris Urbino 12 #5408 opuszcza pętlę Jarnołtów © Kuba7033

Bażant na Osińcu
Bażant na Osińcu © Kuba7033

Bażant na Żernikach
Bażant na Żernikach © Kuba7033

Sarny na Żernikach
Sarny na Żernikach © Kuba7033

Isuzu Novocity #1005 na ul. Kosmonautów
Isuzu Novocity #1005 na ul. Kosmonautów © Kuba7033



Dane wyjazdu:
104.56 km 21.90 km teren
05:50 h 17.92 km/h:
Maks. pr.:41.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Rowerowa Obwodnica Jeleniej Góry

Sobota, 21 sierpnia 2021 · dodano: 09.09.2021 | Komentarze 4

Stęskniony za górami po tygodniu pobytu w płaskim Wrocławiu ruszyłem w sobotni poranek na Rowerową Obwodnicę Jeleniej Góry - czyli 100 kilometrową pętlę w kotlinie Jeleniogórskiej. Do Janowic Wielkich w których zaplanowałem początek wycieczki dotarłem porannym KD Sprinterem "Szrenica".

Impuls 36We-015 jako KD Sprinter
Impuls 36We-015 jako KD Sprinter "Szrenica" na stacji Janowice Wielkie © Kuba7033

Z Janowic ruszyłem na północ w kierunku Gór Kaczawskich i wsi Komarno przez łąki z których były widoki na zamglone jeszcze Karkonosze, po drodze spotkałem krowy i czaple.
Widok na Góry Sokole z okolic Janowic
Widok na Góry Sokole z okolic Janowic © Kuba7033

Krowa koło Janowic Wielkich
Krowa koło Janowic Wielkich © Kuba7033

Więcej Krów i Rudawy
Więcej Krów i Rudawy © Kuba7033

Śnieżka
Śnieżka © Kuba7033

A w kierunku północnym widoczność była świetna.
Góry Kaczawskie z okolic Radomierza
Góry Kaczawskie z okolic Radomierza © Kuba7033

Czapla na łące koło Radomierza
Czapla na łące koło Radomierza © Kuba7033

W Radomierzu drogi polne zamieniły się w asfalt i tak zacząłem przyjemny podjazd do Komarna.
Droga Radomierz - Komarno
Droga Radomierz - Komarno © Kuba7033

Jechałem skrajem Gór Kaczawskich w kierunku wsi Dziwiszów raz polnymi, raz asfaltowymi drogami podziwiając piękne sudeckie krajobrazy.
Widok na Góry Sokole i Karkonosze z okolic Komarna
Widok na Góry Sokole i Karkonosze z okolic Komarna © Kuba7033

Myszołów
Myszołów © Kuba7033

Widok na Góry Kaczawskie z Chałup
Widok na Góry Kaczawskie z Chałup © Kuba7033

Droga przez Dziwiszów
Droga przez Dziwiszów © Kuba7033

Widok na Jelenią Górę z okolic Płoszczyny
Widok na Jelenią Górę z okolic Płoszczyny © Kuba7033

Oprócz pięknych krajobrazowo były też krowy - brakowało im tylko do pełnego efektu wow dzwonków na szyjach
Krowa w Płoszczynie I
Krowa w Płoszczynie I © Kuba7033

Krowa w Płoszczynie II
Krowa w Płoszczynie II © Kuba7033

Krowy w Płoszczynce
Krowy w Płoszczynce © Kuba7033

Co jakiś czas Karkonosze pokazywały się coraz piękniej i kompletniej
Widok na Karkonosze z okolic Siedlęcina
Widok na Karkonosze z okolic Siedlęcina © Kuba7033

Z Gór kaczawskich kolejno jechałem w kierunku Izerów, ale najpierw trzeba było przekroczyć Bóbr - co zrobiłem na elektrowni wodnej Wrzeszczyn.
Widok na Siedlęcin
Widok na Siedlęcin © Kuba7033

Jezioro Wrzeszczyńskie
Jezioro Wrzeszczyńskie © Kuba7033

Elektrownia Wodna Wrzeszczyn
Elektrownia Wodna Wrzeszczyn © Kuba7033

dalej jechałem do wsi Stara kamienica, a stamtąd to już nie wielki kawałek w Izery.
Odbudowa wieży w Starej Kamienicy
Odbudowa wieży w Starej Kamienicy © Kuba7033

Góry Izerskie z okolic Starej Kamienicy
Góry Izerskie z okolic Starej Kamienicy © Kuba7033

Najpierw zjazd, by za niedługo wjeżdżać do góry na Kozią Szyję
Zjazd do Chromca i widok na kamieniołom Stanisław w Izerach
Zjazd do Chromca i widok na kamieniołom Stanisław w Izerach © Kuba7033

Zbliżenie na kamieniołom Stanisław w Izerach
Zbliżenie na kamieniołom Stanisław w Izerach © Kuba7033

Widok z ponad Kopańca w kierunku Pogórza Sudeckiego
Widok z ponad Kopańca w kierunku Pogórza Sudeckiego © Kuba7033

A z Koziej Szyi znów w dół do Piechowic.
Widok z Koziej Szyi na Wysoki Kamień
Widok z Koziej Szyi na Wysoki Kamień © Kuba7033

Mała kamienna
Mała kamienna © Kuba7033

Zaleta pętli wokół Jeleniej Góry to możliwość przerwania trasy po 50 km i powrót z Piechowic pociągiem do Wrocławia - czego na szczęście nie musiałem robić i kontynuowałem wycieczkę dalej.
Stacja w Piechowicach
Stacja w Piechowicach © Kuba7033

Z Piechowic szlak prowadził do Sobieszowa - części jeleniej Góry pod zamkiem Chojnik
Droga z Piechowic do Jeleniej Góry i Chojnik
Droga z Piechowic do Jeleniej Góry i Chojnik © Kuba7033

Jelenią Górę liznąłem bokiem przejeżdżając tylko przez Sobieszów i Podgórzyn.
Scania Citywide LF #856 na pętli w Sobieszowie
Scania Citywide LF #856 na pętli w Sobieszowie © Kuba7033

W Sobieszowie
W Sobieszowie © Kuba7033

Podgórna w Podgórzynie
Podgórna w Podgórzynie © Kuba7033

Pomnik muflona w Podgórzynie
Pomnik muflona w Podgórzynie © Kuba7033

Z Podgórzyna skręciłem na Sosnówkę.
Zbiornik Sosnówka
Zbiornik Sosnówka © Kuba7033

Zbiornik Sosnówka i Góry Kaczawskie
Zbiornik Sosnówka i Góry Kaczawskie © Kuba7033

Osioł w Sosnówce
Osioł w Sosnówce © Kuba7033

Kozy w Sosnówce
Kozy w Sosnówce © Kuba7033

I dalej przez Miłków w kierunku Kowar.
Czapla poluje
Czapla poluje © Kuba7033

Staw koło Miłkowa
Staw koło Miłkowa © Kuba7033

W okolicy Miłkowa i Kowar były najlepsze widoki na Królową Karkonoszy.
Śnieżka z okolic Miłkowa
Śnieżka z okolic Miłkowa © Kuba7033

A Snieżka i krowy to super widoczek.
Krowy i Karkonosze
Krowy i Karkonosze © Kuba7033

W okolicy Kowar - widok na Rudawy Janowickie
W okolicy Kowar - widok na Rudawy Janowickie © Kuba7033

Widok z okolic Wojkowa w kierunku Przełęczy Kowarskiej
Widok z okolic Wojkowa w kierunku Przełęczy Kowarskiej © Kuba7033

Na koniec zostało ostatnie pasmo górskie dziś - Rudawy Janowickie, które przejechałem asfaltem przez Wojków - część Kowar, potem Gruszków, Strużnicę i Karpniki.
W Wojkowie
W Wojkowie © Kuba7033

Źródełko Jola w Wojkowie
Źródełko Jola w Wojkowie © Kuba7033

Droga na Przełęcz pod Średnicą
Droga na Przełęcz pod Średnicą © Kuba7033

Widok z Przełęczy pod Średnicą na Góry Sokole i Kotlinę Jeleniogórską
Widok z Przełęczy pod Średnicą na Góry Sokole i Kotlinę Jeleniogórską © Kuba7033

W Gruszkowie
W Gruszkowie © Kuba7033

Droga z Gruszkowa do Karpnik
Droga z Gruszkowa do Karpnik © Kuba7033

W Strużnicy
W Strużnicy © Kuba7033

Z Karpnik przez Przełęcz Karpnicką zjechałem do Trzcińska i wzdłuż Bobru wróciłem na stację w Janowicach.
Na Przełęczy KArpnickiej
Na Przełęczy Karpnickiej © Kuba7033

Bóbr w Trzcińsku
Bóbr w Trzcińsku © Kuba7033

W Dolinie Bobru między Janowicami i Trzcińskiem
W Dolinie Bobru między Janowicami i Trzcińskiem © Kuba7033

Most nad Bobrem koło Janowic Wielkich
Most nad Bobrem koło Janowic Wielkich © Kuba7033

W Janowicach byłem na 30 min przed pociągiem - jednym z pierwszy wracających tego sobotniego popołudnia ze Szklarskiej Poręby - tzn. nie był jeszcze tłoczny, dopiero od Wałbrzycha była jazda dla niektórych na glonojada.
Impuls 31We-001 na stacji Janowice Wielkie
Impuls 31We-001 na stacji Janowice Wielkie © Kuba7033

Czekając na mojego Impulsa napatoczyło się spóźnione o 50 TLK Sudety z Nurkiem na czele - takie opóźnienie, a dopiero wyjechał z pierwszej stacji. Ale cóż, przez awarie spalinowozu skład ten często jest obsługiwany przez autobus zastępczy - więc poniższe zdjęcie to rzadki widok.
ČSD T478.4 #754-025-5 z składem TLK Sudety w Janowicach Wielkich
ČSD T478.4 #754-025-5 z składem TLK Sudety w Janowicach Wielkich © Kuba7033

I mój pociąg nadjechał - teraz tylko 2,5 godziny w maseczce do Wrocławia.
Impuls 31We-004 wjeżdża na stację Janowice Wielkie
Impuls 31We-004 wjeżdża na stację Janowice Wielkie © Kuba7033

Bardzo fajna trasa, która się nie nudzi, urozmaicone widoki, głównie asfalt i trochę szutru, ale mimo to nie jest nudno. Żadnych przeszkód i niespodzianek.



Dane wyjazdu:
44.86 km 0.00 km teren
03:06 h 14.47 km/h:
Maks. pr.:34.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Ächerlipass

Sobota, 14 sierpnia 2021 · dodano: 07.09.2021 | Komentarze 2

Włochy pożegnane. W drodze powrotnej do Polski krótki postój w Szwajcarii. Jeden dzień wykorzystaliśmy na rowerową pętlę przez Aecherlipass w masywie Stanserhorna, kótry rozdziela dolinę Sarnen z doliną Engelbergu. Ruszyliśmy z Alpnach najpierw podjeżdżając do Kerns.

Ślimak na Kernserstrasse
Ślimak na Kernserstrasse © Kuba7033

Widok na masyw Pilatusa z okolic Kerns
Widok na masyw Pilatusa z okolic Kerns © Kuba7033

Widok na Stanserhorn i Aecherlipass z okolic Kerns
Widok na Stanserhorn i Aecherlipass z okolic Kerns © Kuba7033

Kerns minęliśmy trochę bokiem ruszając już w górę na 8 kilometrową wspinaczkę z nachyleniem około 9-10%. Na początek przez łąki, potem na szczęście trochę lasem w cieniu. Czasem prześwitywały jakieś widoki.
Podjazd na Aecherlipass od Kerns
Podjazd na Aecherlipass od Kerns © Kuba7033

Wisok na Schoried i Alpnach u stóp Matthorna
Widok na Schoried i Alpnach u stóp Matthorna

Bliżej końca teren był bardziej odkryty i widoki były coraz lepsze. Mozna było sobie po niemiecku nucić:
"Alles was du brauchst im Leben
Aus dem Routine raus dem Herzen entgegen"

i zachwycać się widokami, szwajcarskimi krowami.
Widok na Sarnensee
Widok na Sarnensee © Kuba7033

Krowy i Stanserhorn
Krowy i Stanserhorn © Kuba7033ok na Schoried i Alpnach u stóp Matthorna © Kuba7033

Dotarliśmy na przełęcz - tzn na wielką halę Aechrli. Oprócz krów była tu nawet hodowla świń na 1500 m npm.
Świnie na Aecherli
Świnie na Aecherli © Kuba7033

Chlewik na Aecherli
Chlewik na Aecherli © Kuba7033

Widok na Stanserhorn z Aecherli
Widok na Stanserhorn z Aecherli © Kuba7033

Titlis na końcu doliny Engelbergu również nam się pokazał
Widok na Titlis z Aecherli
Widok na Titlis z Aecherli © Kuba7033

I ruszamy w dół w kierunku doliny Engelbergu jak zwykle z postojami na zdjęcia.
Widok w kierunku doliny Engelbergu z Aecherli
Widok w kierunku doliny Engelbergu z Aecherli © Kuba7033

Zjazd z Aecherli
Zjazd z Aecherli © Kuba7033

Wiesenbergstrasse
Wiesenbergstrasse © Kuba7033

Wiesenbergstrasse w Dallenwill
Wiesenbergstrasse w Dallenwil © Kuba7033

I już w dolinie w wiosce Dallenwil, dość szybko.
W Dallenwil
W Dallenwil © Kuba7033

Z Dallenwil wzdłuż torów kolejowych jechaliśmy do Stans
Wzdłuż linii kolejowej Stans-Engelberg
Wzdłuż linii kolejowej Stans-Engelberg © Kuba7033

HGe 4/4 II 101-967-8 wyjeżdża ze Stans
HGe 4/4 II 101-967-8 wyjeżdża ze Stans © Kuba7033

W Stans niebyłbym sobą, gdybym ie zrobił postoju na foty kolei szwajcarskiej, a dokładniej spółki Zentralbahn obsługującej wąskotorówka Z Luzerny do Engelbergu przez Stans i do Interlaken przez Sarnen i Bruenigpass
Stadler Fink ZB ABeh 161-011 na stacji Stans
Stadler Fink ZB ABeh 161-011 na stacji Stans © Kuba7033

Breitenhaus w Stans
Breitenhaus w Stans © Kuba7033

Również Polski akcent w Stans.
Solaris Urbino 12 w Stans
Solaris Urbino 12 w Stans © Kuba7033

Man Lion's City L i Mercedes Citaro L w Stans
Man Lion's City L i Mercedes Citaro L w Stans © Kuba7033

I trochę szwajcarskiej Architektury.
Stacja gondoli na Stanserhorn
Stacja gondoli na Stanserhorn © Kuba7033

W Stans
W Stans © Kuba7033

Ze Stans ruszyliśmy na most nad Jeziorem czterech Kantonów, z którego można podziwiać widok na np. Królową Gór - Rigi.
Widok na Rigi
Widok na Rigi © Kuba7033

Widok na Stansstad i Buergenstock
Widok na Stansstad i Buergenstock © Kuba7033

Most nad jeziorem Czterech Kantów w Stansstad
Most nad jeziorem Czterech Kantów w Stansstad © Kuba7033

Jezioro Czterech Kantonów
Jezioro Czterech Kantonów © Kuba7033

Dalej wzdłuż jeziora Czterech Kantonów powrót do Alpnach
Droga z Stansstad w kierunku Alpnach ponad Jeziorem
Droga z Stansstad w kierunku Alpnach ponad Jeziorem © Kuba7033

I druga linia Zentralbahn - przez Alpnach, Sarnen, Giswil do Interlaken
Stadler Fink ZB ABeh 150-101 i jeszcze inny Fink zbliżają się do stacji Alpnachstad
Stadler Fink ZB ABeh 150-101 i jeszcze inny Fink zbliżają się do stacji Alpnachstad © Kuba7033

W ALpnachstad spokojnie przed stacją kolejki na górę Pilatus - w czas przedpandemiczych podjeżdżały tu autokary japońskich turystów jeden za drugim
Stacja kolejki na Pilatus
Stacja kolejki na Pilatus © Kuba7033

W Alpnachstad
W Alpnachstad © Kuba7033

Tam byliśmy. I to było na tyle, jutro powrót autem do Polski a pojutrze znów rutyna.
Widok na Aecherli i Stanserhorna z Alpnachstad
Widok na Aecherli i Stanserhorna z Alpnachstad © Kuba7033



Dane wyjazdu:
88.63 km 0.00 km teren
05:11 h 17.10 km/h:
Maks. pr.:37.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Giro Lario

Środa, 11 sierpnia 2021 · dodano: 07.09.2021 | Komentarze 2

Dziś byl plan na pętlę przez Doliną Valsassina nad Jezioro Como. Zaczęliśmy jak przedwczoraj z Biosio drogą przez Pennaso do Taceno.

Pennaso
Pennaso © Kuba7033

W Taceno zjechalismy na drogę rowerową, która się ciągnie przez prawie całą Valsassine. Włochy są podobne do Polski jeśli chodzi o drogi i ruch drogowy - kierowcy jeżdżą jak świry, ddr są kiepsko oznakowane, a nawet można znaleźć smaczki w postać prowadź rower, bo miejsce potrzebne dla autek - poniżej podrzędna droga do kilku budynków.
Przerwa w drodze rowerowej
Przerwa w drodze rowerowej © Kuba7033

Nakaz prowadzenia roweru
Nakaz prowadzenia roweru © Kuba7033

Ale ponieważ jest tu i tak pięknie, to szkoda się skupiać na narzekaniu i czas jechać dalej dnem doliny Valsassina podziwiając Alpy i przyrodę
Valsassino - widok w kierunku Taceno i Alpe Chiaro
Valsassino - widok w kierunku Taceno i Alpe Chiaro © Kuba7033

Kozy i owce
Kozy i owce © Kuba7033

Pioverna w Valsassina
Pioverna w Valsassina © Kuba7033

DDR na wysokości Cortenova
DDR na wysokości Cortenova © Kuba7033

Paw
Paw © Kuba7033

Cascata dello Spritzzottolo
Cascata dello Spritzzottolo © Kuba7033

Corna del Biscia - przełom Pioverny
Corna del Biscia - przełom Pioverny © Kuba7033

DDR w Valsasinie powoli się kończy, podobnie jak płaska trasa - czas na krótki podjazd do Balsio
Widok na Pasturo
Widok na Pasturo © Kuba7033

Z Balsio zjechaliśmy do Lecco - dużego miasta na południowym wschodzie Jeziora Como
Zjazd z Balsio w kierunku Lecco
Zjazd z Balsio w kierunku Lecco © Kuba7033

Widok w kierunku Lecco i Jezioro Como z drogi do Lecco
Widok w kierunku Lecco i Jezioro Como z drogi do Lecco © Kuba7033

Widok na Monte Coltignone
Widok na Monte Coltignone © Kuba7033

Van Hool A330 na Corse Monta Ortigara w Lecco
Van Hool A330 na Corse Monta Ortigara w Lecco © Kuba7033

Przedmieścia Lecco to jedna wielka plaża - wyasfaltowane szerokie drogi, cień dawały palmy - zupełnie coś innego niż mała górskie miasteczka przyklejone do zboczy.
Przedmieścia Lecco
Przedmieścia Lecco © Kuba7033

Pokręciliśmy się trochę po starówce i okolicy dworca kolejowego
Scania CN280UB 4x2 EB 10,9 na Via Alessandro Volta
Scania CN280UB 4x2 EB 10,9 na Via Alessandro Volta © Kuba7033

Dworzec kolejowy w Lecco
Dworzec kolejowy w Lecco © Kuba7033

Piazzo Armando Diaz w Lecco
Piazzo Armando Diaz w Lecco © Kuba7033

Nawet trafił się polski akcent.
Solaris Urbino 8,6 na Via Montello
Solaris Urbino 8,6 na Via Montello © Kuba7033

Na początku zachwycały mnie palmy (dla mnie nowość na żywo), potem wielkie magnolie, ale one też tu pospolite.
Wielka magnolia w Lecco
Wielka magnolia w Lecco © Kuba7033

Via Giuseppe Bovara w Lecco
Via Giuseppe Bovara w Lecco © Kuba7033

czas na popas nad Jeziorem Como.
widok z Lecco na masyw Como di Canzo Occidentale
Widok z Lecco na masyw Como di Canzo Occidentale © Kuba7033

Nad Como w Malgrate
Nad Como w Malgrate © Kuba7033

Z Como chcieliśmy dotrzeć do Bellagio - słynnego miasteczka kurortu nad Como - wzdłuż jeziora ciężko - albo droga samymi tunelami )jakieś 6 km), a ponad jeziorem dwa kamieniołomy i brak przejazdu - trzeba dyndać na około przez góry. Ruszyliśmy przez strefy przemysłowe poznając co to sjesta - była godzina 13, a przed fabrykami auta ochroniarzy jak w niedzielę. W miasteczkach pusto.
Via Cariolo w Civate
Via Cariolo w Civate © Kuba7033

Na Via Maggiore w Suello
Na Via Maggiore w Suello © Kuba7033

Po przejechaniu kilku miejscowości dojechaliśmy do Jeziora Segrino , gdzie byliśmy już w trakcie podjazdu na przełęcz Passo del Ghisallo. Ale to dopiero początek - piękny i przyjemny do rowerowania podjazd.
Gęsi na Lago del Segrino
Gęsi na Lago del Segrino © Kuba7033

W Canzo
W Canzo © Kuba7033

Widok na Asso i Masyw Croce di Pizzalano
Widok na Asso i Masyw Croce di Pizzalano © Kuba7033

Obwodnica Lasnigo
Obwodnica Lasnigo © Kuba7033

I jest, dziś najwyższy punkt, takie Cima Copi - z przełęczy rozciągał się piękny widok ca Lario - część COMO, było sporo rowerzystów (nie tylko my byliśmy z Polski). Na przełęczy znajduje się pomnik kolarzy, muzeum kolarstwa i popiersia słynnych włoskich kolarzy.
Kościół Madonna del Ghisallo
Kościół Madonna del Ghisallo © Kuba7033

Widok z Passo del Ghisallo na Como
Widok z Passo del Ghisallo na Como © Kuba7033

Pomniki na Passo del Ghisallo
Pomniki na Passo del Ghisallo © Kuba7033

Z Passo del Ghisallo już tylko zjazd dość kręty do Bellagio nas czekał. Hamulce się chłodziły same - trzeba był przystawać na zdjęcia, bo było pięknie.
W Civenna
W Civenna © Kuba7033

Widok z Civenna na Como w kierunku Lecco
Widok z Civenna na Como w kierunku Lecco © Kuba7033

Widok na Bellagio i Como ze zjazdu z Passo del Ghisallo
Widok na Bellagio i Como ze zjazdu z Passo del Ghisallo © Kuba7033

Zjazd z Passo del Ghisallo
Zjazd z Passo del Ghisallo © Kuba7033

W Bellagio posiliśmy się włoskimi lodami i czekaliśmy na prom do Varenny. Po dopłynięciu do Varenny wrociliśmy do Bellano wzdłuż Jeziora i na koniec czekał nas tylko już znany z przedwczoraj finałowy podjazd do naszego lokum w Bioso. 
Nad Como w Bellagio
Nad Como w Bellagio © Kuba7033

Prom cumuje w Bellagio
Prom cumuje w Bellagio © Kuba7033

Widok na Varenne z promu
Widok na Varenne z promu © Kuba7033

Piękna pętelka, tylko trochę temperatura powietrza za wysoka.
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
52.35 km 0.00 km teren
03:50 h 13.66 km/h:
Maks. pr.:33.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Giro Alpe Chiaro

Poniedziałek, 9 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 2

Kross zajeżdża coraz dalej - z pomocą auta oczywiście - na swoją drugą wizytę we Włoszech. dziś pora na rowerowanie w Lombardii - objazd masywu Alpe Chiaro. Ruszyliśmy z Biosio - osady położonej 160 m powyżej Jeziora Como i miasteczka Bellano.
Końcówka Val Sassiny w kierunku jeziora Como
Końcówka Val Sassiny w kierunku jeziora Como © Kuba7033

Drogą SP62 jechaliśmy w kierunku doliny Valsassina - droga na początku słaba, potem piękny asfalcik, ale zamknięty dla ruchu aut ze względu na osuwisko- wg lokalnych mieszkańców do przejścia z rowerem. Tak tez było - jedno osuwisko zablkowało drogę, ale rowery przenieśliśmy i można było jechać dalej - oszczędzając kilka kilometrów i jakieś 200 m w pionie.
Widok na masyw Alpe Chiaro
Widok na masyw Alpe Chiaro © Kuba7033

Droga z Bellano do Taceno
Droga z Bellano do Taceno © Kuba7033

Obryw na drodze
Obryw na drodze © Kuba7033

Dotarliśmy do Doliny Valssasina w miejscowości Taceno- piękna U-kształtna dolina polodowcowa z rzeką Pioverną.
Widok na Valsassina
Widok na Valsassina © Kuba7033

Cima di Diaso
Cima di Diaso © Kuba7033

Taceno
Taceno © Kuba7033

Z Taceno ruszyliśmy srogo pod górę - czekało nas 10 km z nachyleniem ok. 6% - przyjemna, spokojna droga. Co jakiś czas nowy widoczek i małe wioski przyklejone do góry - dla mnie coś niesamowitego.
Osły w taceno
Osły w Taceno © Kuba7033

W Vendrogno
W Vendrogno © Kuba7033

Kościół di San Lorenzo Martire w Inesio
Kościół di San Lorenzo Martire w Inesio © Kuba7033

Widok w kierunku Menaggio z okolic Inesio
Widok w kierunku Menaggio z okolic Inesio © Kuba7033

Widok na Valsassino z trochę wyżej
Widok na Valsassino z trochę wyżej © Kuba7033

Dojechaliśmy do Narro - miejscowości, gdzie można było ruszyć na szczyt Alpie Chiaro, albo w dół. Wybraliśmy opcję łatwiejszą z obawy o wysoką temperaturę dziś i zbliżające się południe i niegórskie przełożenia roweru mojego towarzysza.
W Narro
W Narro © Kuba7033

Kozy w Narro
Kozy w Narro © Kuba7033

W indovero
W Indovero © Kuba7033

Widok na Margno
Widok na Margno © Kuba7033

Zjechaliśmy do Casargo, gdzie stwierdziliśmy, ze na "obwodnicy miasteczka jest duży ruch, więc wybierzemy drogę przez centrum. Okazało się, ze droga w centrum zamknięta z powodu targu. Pozwiedzaliśmy miasteczko i ruszyliśmy dalej.
Targ w Casargo
Targ w Casargo © Kuba7033

Deptak w Casargo
Deptak w Casargo © Kuba7033

Jadąc drogą SP67 - czyli tak jakby powiatową oglądaliśmy widoczki i nagle odsłoniło nam się miasto Premana - dla mnie to był szok -tak duże miasteczko przyklejone do góry w środku gór. Robi wrażenie.
Widok na Masyw Monte Legnone i osadę Plazzo
Widok na Masyw Monte Legnone i osadę Plazzo © Kuba7033

Permana
Premana © Kuba7033

Ominęliśmy Premanę trochę bokiem jadąc kolejna dziś drogą zamkniętą dla ruchu, ale tym razem z dopuszczonym ruchem pieszych i rowerów. Zamknięcie spowodowane jest remontem mostu.
Remont mostu na Torrente Varroncello
Remont mostu na Torrente Varroncello © Kuba7033

Po zobaczeniu Permany kolejne wioski przyklejone do gór nie robiły już na mnie wrażenia. Spokojnie zjeżdżaliśmy doliną Varrony do Dervio zatrzymując się co chwilę na zdjęcia.
Widok na Avano i Tremenico
Widok na Avano i Tremenico © Kuba7033

Serpentyny w Avano
Serpentyny w Avano © Kuba7033

Droga z Avano do Tremenico
Droga z Avano do Tremenico © Kuba7033

W Tremenico
W Tremenico © Kuba7033

Kolejka do kamieniołomu Pernighera w Tremenico
Kolejka do kamieniołomu Pernighera w Tremenico © Kuba7033

W Tremenico II
W Tremenico II © Kuba7033

Kamieniołom Peringhera
Kamieniołom Peringhera © Kuba7033

W Introzzo
W Introzzo © Kuba7033

Jezioro Como coraz bliżej, a my nadal wysoko. Na koniec czekał nas dość stromy zjazd. W ramach chłodzenia hamulców kolejne postoje na zdjęcia.
Widok na Vestreno i Jezioro Como
Widok na Vestreno i Jezioro Como © Kuba7033

Dervio nad Como
Dervio nad Como © Kuba7033

W Dervio zajrzeliśmy nad Jezioro - trochę wiało, więc do nauki Windsurfingu warunki dobre.
Szkółka Windsurfingu na Como
Szkółka Windsurfingu na Como © Kuba7033

Ścieżka nad Como w Dervio
Ścieżka nad Como w Dervio © Kuba7033

Widok z Dervio w stronę Bellano
Widok z Dervio w stronę Bellano © Kuba7033

Z Dervio do naszego lokum nad Bellano wróciliśmy ponad Jeziorem Como
Widok w stronę Dervio z drogi do Bellano
Widok w stronę Dervio z drogi do Bellano © Kuba7033

Statek na Jeziorze Como
Statek na Jeziorze Como © Kuba7033

Nad Como w Bellano - widok w stronę Dervio
Nad Como w Bellano - widok w stronę Dervio © Kuba7033

I na koniec deserek - 3 km podjazdu 160 m w pionie. A w nagrodę pyszny włoski arbuz z francuskiego Carrefoura.
Widok z Bioso na Bellano i w kierunku północy na Dervio
Widok z Bioso na Bellano i w kierunku północy na Dervio © Kuba7033

Kategoria Alpy, po szosach, góry


Dane wyjazdu:
17.00 km 0.00 km teren
01:10 h 14.57 km/h:
Maks. pr.:35.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Bartholomäberg

Niedziela, 1 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 2

I dotarłem po raz kolejny w tym roku z moim Krossem w austriackie Alpy. Na ten tydzień miały być głównie wędrówki górskie - Kross miał być potrzebny w tygodniu następnym. Ale, że Alpy przywitały nas deszczem, to już pierwszego dnia wybraliśmy się na krótką przejażdżkę w dolinie Montafon. Niestety - miało być 40 km, wyszło 17 - okno pogodowe skończyło się za szybko.

Wyruszyliśmy z St. Anton in Montafon - małej wioski na samym początku doliny w kierunku rozległej wsi Bartholomäberg położonej powyżej dna doliny. Także na dzień dobry 5,5 km o nachyleniu 8,4% - to lubię. Widoki nie powalały, ale chmury w górach też mają urok.
Widok na Innervens
Widok na Innervens © Kuba7033

Podjazd z St. Anton in Montafon na Bartholomäberg
Podjazd z St. Anton in Montafon na Bartholomäberg © Kuba7033

Wjazd do Bartholomäberg
Wjazd do Bartholomäberg © Kuba7033

Przez zabudowania Bartholomäberg
Przez zabudowania Bartholomäberg © Kuba7033

Gdy dotarliśmy do Bartholomäberg już zaczynało padać - delikatnie. Postanowiliśmy przeczekać pod daszkiem informacji turystycznej - przy okazji czytając sporo ulotek - to mi się w Austrii podoba -bogata informacja turystyczna, im naprawdę zależy na turystach.
W Bartholomäberg
W Bartholomäberg © Kuba7033

W oczekiwaniu na koniec deszczu doczekałem się autobusu, ale końca deszczu nie. Postanowiliśmy zjechać do Schruns - głównej miejscowości doliny Montafon i doliną wrocić do St. Anton.
Setra S415LE #MBS456 w Bartholomäberg
Setra S415LE #MBS456 w Bartholomäberg © Kuba7033

Widok na Schruns z Bartholomäberg
Widok na Schruns z Bartholomäberg © Kuba7033

Zjazd do Schruns z Bartholomäberg
Zjazd do Schruns z Bartholomäberg © Kuba7033

Schruns to spora miejscowość z typową dla Voralberg i architekturą. Jest to dolina z dużymi wpływami Retoromanów, takie połączenie Tyrolu i szwajcarskiej Gryzonii
W Schruns
W Schruns © Kuba7033

Deptak wzdłuż Litz w Schruns
Deptak wzdłuż Litz w Schruns © Kuba7033

W Schruns również kończy się linia kolejowa Montafonerbahn. Także od Schruns do St Anton jechaliśmy wzdłuż torów i rzeki Ill. Przemoczeni dotarliśmy do naszego pokoiku na ciepłą herbatkę i pod cieply prysznic.
ES10.208 na bocznicy stacji Tschagguns
ES10.208 na bocznicy stacji Tschagguns © Kuba7033

Bombardier BR 4124 zbliża się do Tschagguns
Bombardier BR 4124 zbliża się do Tschagguns © Kuba7033

Kategoria Alpy, po szosach, góry


Dane wyjazdu:
72.33 km 30.00 km teren
05:00 h 14.47 km/h:
Maks. pr.:44.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Góry Bystrzyckie i Orlickie

Wtorek, 27 lipca 2021 · dodano: 25.08.2021 | Komentarze 2

Kolejny dzień urlopu i pora na górską wycieczkę - zdobyć Wielką Deszczną. Rowerowanie zacząłem w Polanicy do której dojechałem Impulsem z Wrocławia do Kłodzka i potem z przesiadką na szynobus do Polanicy

Impuls 36We-015 na stacji Kłodzko Miasto
Impuls 36We-015 na stacji Kłodzko Miasto © Kuba7033

Pesa SA134-003 na stacji Polanica Zdrój
Pesa SA134-003 na stacji Polanica Zdrój © Kuba7033

Przed wyruszeniem w drogę chwila postoju na stacji Polanica Zdrój.
SU4210-006 ze składem TLK Kormoran na stacji Polanica Zdrój
SU4210-006 ze składem TLK Kormoran na stacji Polanica Zdrój © Kuba7033

Budynek stacji Polanica Zdrój
Budynek stacji Polanica Zdrój © Kuba7033

Ledwie ruszyłem i od razu podjazd - taki urok gór - stromo, ale dzięki temu szybko mogłem podziwiać Polanice z góry ukrytą w drzewach.
Widok na Polanicę Zdrój z Pokrzywna
Widok na Polanicę Zdrój z Pokrzywna © Kuba7033

Dojechałem do małej wioski Pokrzywno, gdzie skończył się asfalt zmieniając się w bruk i dalej w leśną drogę.
Na końcu Pokrzywna
Na końcu Pokrzywna © Kuba7033

Droga przez Góry Bystrzyckie
Droga przez Góry Bystrzyckie © Kuba7033

Leśnymi duktami dojechałem do Torfowiska pod Zieleńcem. Malownicze miejsce, cenne przyrodniczo. Kiedyś była nawet wieża widokowa skąd można było podziwiać teren torfowiska. Niestety wieżę zdemontowano.
Rezerwat Torfowisko pod Zieleńcem I
Rezerwat Torfowisko pod Zieleńcem I © Kuba7033

Rezerwat Torfowisko pod Zieleńcem II
Rezerwat Torfowisko pod Zieleńcem II © Kuba7033

Tu była wieża widokowa
Tu była wieża widokowa © Kuba7033

dalej zjechałem do szosy na Zieleniec i przez leśną ścieżkę przekroczyłem granicę z Czechami.
Droga w Dolinie Strążyckiej
Droga w Dolinie Strążyckiej © Kuba7033

Na skraju rezerwatu Trckov
Na skraju rezerwatu Trckov © Kuba7033

Czeskie krowy
Czeskie krowy © Kuba7033

I znów asfalt na bardzo długo - najpierw szosą do Masarykovej Chaty, apotem wyasfaltowanym szlakiem na szczyt Wielkiej Deszcznej. Taki urok czeskich gór - prawie sam asfalt :(
Szosa na zboczach Wielkiej Deszcznej
Szosa na zboczach Wielkiej Deszcznej © Kuba7033

Cel osiągnięty - Kolejny szczyt Korony Sudetów do kolekcji. Widoczność dziś nie powalała, ale coś można było popatrzeć.
Wieża a Wielkiej Deszcznej
Wieża a Wielkiej Deszcznej © Kuba7033

Widok z Wielkiej Deszcznej w kierunku Zieleńca
Widok z Wielkiej Deszcznej w kierunku Zieleńca © Kuba7033

Widok z Wielkiej Deszcznej na Destne v orlickych Horach
Widok z Wielkiej Deszcznej na Destne v orlickych Horach © Kuba7033

I znowu asfalt.
Zjazd z Wielkiej Deszcznej
Zjazd z Wielkiej Deszcznej © Kuba7033

Widok na Dolinę Orlicy z Góry Orlickich
Widok na Dolinę Orlicy z Góry Orlickich © Kuba7033

Dzięki asfaltowi zjazd był szybki, dotarłem do granicy w Mostowicach, wjechałem do polski i dalej malowniczą Doliną Izery w kierunku Rudawy.
Przejście graniczne w Mostowicach
Przejście graniczne w Mostowicach © Kuba7033

Znana tablica
Znana tablica © Kuba7033

Orlica w Mostowicach
Orlica w Mostowicach © Kuba7033

Jezioro na Orlicy
Jezioro na Orlicy © Kuba7033

Jezioro na Orlicy II
Jezioro na Orlicy II © Kuba7033

Wyjechałem z Doliny Izery w kierunku Długopoła na tzw. Autostradę Sudecką i za kawałek w las. Drogę prawie przeoczyłem - trochę zarośnięta. Ale po kawałku już była dobrze widoczna, ale stroma.
Gdzie jest droga
Gdzie jest droga © Kuba7033

I już na dobrej drodze leśnej - pamiętam ja z pieszej wędrówki - była nudna do chodzenia, ale na rower fajna, stromo, dawała w kość.
Podjazd na Jogodną
Podjazd na Jogodną © Kuba7033

Szczyt Jagodnej zdobyty, czas na przerwę i podziwianie widoków z wieży.
Widok z Jagodnej w kierunku Przełęczy Spalonej
Widok z Jagodnej w kierunku Przełęczy Spalonej © Kuba7033

Widok na Dolinę Orlicy i Góry Orlickie z Jagodnej
Widok na Dolinę Orlicy i Góry Orlickie z Jagodnej © Kuba7033

Widok na Masyw Śnieżnika z Jagodnej
Widok na Masyw Śnieżnika z Jagodnej © Kuba7033

Wieża na Jagodnej
Wieża na Jagodnej © Kuba7033

Z Jagodnej zjechałem na przełęcz Spaloną singletrackiem. Przyjemna ścieżka
Na singletracku Jagodna
Na singletracku Jagodna © Kuba7033

Na przełęczy postanowiłem zjeść obiad, lepiej było tu posiedzieć i się doładować niż czekać 2 godziny na stacji kolejowej.
Obiad na Spalonej
Obiad na Spalonej © Kuba7033

Schronisko na Spalonej
Schronisko na Spalonej © Kuba7033

Przełęcz Spalona
Przełęcz Spalona © Kuba7033

Po obiadku zjechałem do Długopola, chwilę pozwiedzałem Park Zdrojowy i pojechałem na stację czekać na powrotny pociąg do Wroclawia.
Dom Zdrojowy w Długopolu Zdrój
Dom Zdrojowy w Długopolu Zdrój © Kuba7033

Budynek stacyjny w Długopolu Zdrój
Budynek stacyjny w Długopolu Zdrój © Kuba7033

Peron w Długopolu Zdrój
Peron w Długopolu Zdrój © Kuba7033

ST44-1226 z składem wagonów na samochody w Długopolu Zdrój
ST44-1226 z składem wagonów na samochody w Długopolu Zdrój © Kuba7033

Impuls 36We-015 wjeżdża na przystanek Długopole Zdrój
Impuls 36We-015 wjeżdża na przystanek Długopole Zdrój © Kuba7033