Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kuba7033 z miasteczka Wrocław. Mam przejechane z Bikeblogiem 108904.22 kilometrów w tym 23351.49 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.90 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kuba7033.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

po szosach

Dystans całkowity:38978.50 km (w terenie 5408.15 km; 13.87%)
Czas w ruchu:1973:02
Średnia prędkość:19.76 km/h
Maksymalna prędkość:56.24 km/h
Liczba aktywności:678
Średnio na aktywność:57.49 km i 2h 54m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
71.91 km 15.00 km teren
04:56 h 14.58 km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Sellaronda

Środa, 4 września 2024 · dodano: 18.09.2024 | Komentarze 1

To będzie chyba najdłuższy wpis w tym roku, ale to też chyba moja wycieczka roku. Na drugi tydzień urlopu trafiłem w Dolomity - moją ulubioną część Włoch. Ulubioną z kilku powodów, jest tu pięknie to raz, dwa panuje niemiecki porządek i organizacja (np. regularne kursy autobusów, a dla turystów płacących klimatyczne autobusy są gratis w całym Tyrolu południowym> W Lombardii, gdzie też jest pięknie takiego luksusu nie ma. Oczywiście korzystałem podczas pieszych wędrówek - wakacje od samochodu.

Trasa na dziś do objazd Masywu Sella - w tym celu musiałem wyjechać z Badii (tu spałem) do Corvary. Dojazd szutrem wzdłuż rzeki Gader.
Nad rzeką Gader w Badii
Nad rzeką Gader w Badii © Kuba7033

Masyw Sassongher
Masyw Sassongher © Kuba7033

Po drodze odsłonił się masyw, który był celem objazdu. Na szczyt prowadza tylko szlaki piesze, chodziłem po nim dwa dni wcześniej.
Grupa Sella widziana z La Ili
Grupa Sella widziana z La Ili © Kuba7033

W Corvarze zaczyna się trasa objazdowa. Aby wykonać pełne kółko trzeba zdobyć cztery przełęcze - około 50 km, około 1500 m w pionie. Ja jechałem w kolejności Passo Campolongo, Passo Pordoi, Passo Sella i na koniec najłatwiejszy podjazd Passo Gardena. Kto śledzi Giro di Italia, ten wie co to za miejsca.
Sassongher widziany z Corvary
Sassongher widziany z Corvary © Kuba7033

Podjazd na Passo Campolongo to łatwy podjazd, na 5,5 km tylko 320 metrów w pionie, dobra rozgrzewka przerywana fotostopami.
Corvara i Sassongeher widziany z podjazdu na Passo Campolongo
Corvara i Sassongeher widziany z podjazdu na Passo Campolongo © Kuba7033

Podjazd na Passo Campolongo od Corvary
Podjazd na Passo Campolongo od Corvary © Kuba7033

Ten pobyt w Dolomitach (to mój pierwszy z rowerem, dwa inne były tylko piesze) zapamiętam jako góry pełne zimowitów w ich łąkowej części.
Zimowity przy drodze na Passo Compolongo
Zimowity przy drodze na Passo Compolongo © Kuba7033

Setra S515HD na podjeździe na Passo Campolongo
Setra S515HD na podjeździe na Passo Campolongo © Kuba7033

Masyw Piz dles Conturines widziany z drogi na Campolongo
Masyw Piz dles Conturines widziany z drogi na Campolongo © Kuba7033

Setra S415LE zbliża się do Passo Campolongo
Setra S415LE zbliża się do Passo Campolongo © Kuba7033

Pierwsza przełęcz zdobyta, nie było trudno.
Na Passo Campolongo I
Na Passo Campolongo I © Kuba7033

Na Passo Campolongo II
Na Passo Campolongo II © Kuba7033

Setra S415LE wjeżdża na Passo Campolongo
Setra S415LE wjeżdża na Passo Campolongo © Kuba7033

Teraz pora na zjazd do Arabby, chwilowa przerwa od Tyrolu Południowego, ponieważ miejscowość Arabba znajduje się w Wenecji Eugenejskiej. 
Zjazd z Passo Campolongo do Arabby
Zjazd z Passo Campolongo do Arabby © Kuba7033

Widok na Arabbe i dalej w kierunku Passo Pordoi z drogi na Passo Campolongo
Widok na Arabbe i dalej w kierunku Passo Pordoi z drogi na Passo Campolongo © Kuba7033

Na zjeżdzie z Passo Campolongo do Arabby
Na zjeżdzie z Passo Campolongo do Arabby © Kuba7033

W Arabbie I
W Arabbie I © Kuba7033

W Arabbie II
W Arabbie II © Kuba7033

Domek z karmnikami w Arabbie
Domek z karmnikami w Arabbie © Kuba7033

Kolej na drugi dziś podjazd - Passo Pordoi - 9 km, 630 m w pionie. po drodze przy drodze pasły się krowy, ale też osły i świstaki. Wszystko super - tylko ten ryk motocykli mnie wnerwiał. Przerywał górską ciszę.
Droga z Arabby na Passo Pordoi
Droga z Arabby na Passo Pordoi © Kuba7033

Osły koło Arabby
Osły koło Arabby © Kuba7033

Świstak przy drodze na Pordoi
Świstak przy drodze na Pordoi © Kuba7033


Widok z drogi na Pordoi w kierunku Arabby
Widok z drogi na Pordoi w kierunku Arabby © Kuba7033

Krowy u stóp Sass Ciapel
Krowy u stóp Sass Ciapel © Kuba7033

Zakręty przed Passo Pordoi
Zakręty przed Passo Pordoi © Kuba7033

Świstak w pobliżu Passo Pordoi
Świstak w pobliżu Passo Pordoi © Kuba7033

Setra S415LE zbliża się do Passo Pordoi
Setra S415LE zbliża się do Passo Pordoi © Kuba7033

Przełęcz zdobyta - Pordoi to mocno turystyczne miejsce - jest tu stacja wyciągu, wielkie parkingi i dużo turystów.
Wjazd na Passo Pordoi od Arabby
Wjazd na Passo Pordoi od Arabby © Kuba7033

Pordoi leży na granicy Wenecji Euganejskiej i Trentino - można spotkać tu autobusy z dwóch regionów. Co prawda dojazd od strony Arabby obsługą autobusy z Tyrolu Południowego
Iveco Crossway i Setra S415LE na Passo Pordoi
Iveco Crossway i Setra S415LE na Passo Pordoi © Kuba7033

Na Passo Pordoi
Na Passo Pordoi © Kuba7033

Widok z Passo Pordoi na Sassolungo
Widok z Passo Pordoi na Sassolungo © Kuba7033

Pomnik Fausto Coppiego
Pomnik Fausto Coppiego © Kuba7033

Jak wspomniałem, Pordoi to miejsce turystyczne, z jednej strony tłum, którego nie lubię. Ale tez sporo autobusów turystycznych - miałem co oglądać, nie tylko góry. Jakby to była Szwajcaria, to pewnie byłby jeszcze pociągi ;).
MAN Lion's Coach na Passo Pordoi
MAN Lion's Coach na Passo Pordoi © Kuba7033

Setra S415HDH, Volvo 9700 i Mercedes Tourismo na Passo Pordoi
Setra S415HDH, Volvo 9700 i Mercedes Tourismo na Passo Pordoi © Kuba7033

Volvo 9900 na Passo Pordoi
Volvo 9900 na Passo Pordoi © Kuba7033

Mercedes Tourismo, Setra S516HD i MAN Lion's Coach na Passo Pordoi
Mercedes Tourismo, Setra S516HD i MAN Lion's Coach na Passo Pordoi © Kuba7033

Tablica edukacyjna na Passo Pordoi
Tablica edukacyjna na Passo Pordoi © Kuba7033

Widok z Passo Pordoi na Sassolungo bardziej z bliska
Widok z Passo Pordoi na Sassolungo bardziej z bliska © Kuba7033

MAN Lion's Coach na Passo Pordoi
MAN Lion's Coach na Passo Pordoi © Kuba7033

Mercedes Intouro na Passo Pordoi
Mercedes Intouro na Passo Pordoi © Kuba7033

Na Passo Pordoi
Na Passo Pordoi © Kuba7033

Tablica pamiątkowa Giro di Italia na Passo Pordoi
Tablica pamiątkowa Giro di Italia na Passo Pordoi © Kuba7033

Neoplan Cityliner na tle Sass de Forcia di Mezzo
Neoplan Cityliner na tle Sass de Forcia di Mezzo © Kuba7033

Widok z Passo Pordoi w kieurnku Arabby
Widok z Passo Pordoi w kieurnku Arabby © Kuba7033

MAN Lion's Coach na tle Sasso Becce
MAN Lion's Coach na tle Sasso Becce © Kuba7033

VDL Futura FHD2 na tle Sassolungo stoi na Passo Pordoi
VDL Futura FHD2 na tle Sassolungo stoi na Passo Pordoi © Kuba7033

Neoplan Tourliner na Passo Pordoi
Neoplan Tourliner na Passo Pordoi © Kuba7033

Setra S516HD na Passo Pordoi
Setra S516HD na Passo Pordoi © Kuba7033

Irisbus na Passo Pordoi
Irisbus na Passo Pordoi © Kuba7033

Teraz czas na dość długi zjazd, by potem wspinać się na kolejną przełęcz. Niestety podczas zjazdu z Pordoi trochę się pogoda popsuła, zaczęło kropić.
Podjazd na Pordoi od Canazei
Podjazd na Pordoi od Canazei © Kuba7033

Hotel Pordoi
Hotel Pordoi © Kuba7033

Strada del Pordoi
Strada del Pordoi © Kuba7033

Rozjazd na Passo Sella i Canazei na tle Piz Ciavazes
Rozjazd na Passo Sella i Canazei na tle Piz Ciavazes © Kuba7033

I zaczynamy podjazd na Passo Sella, najwyższą dziś przełęcz - 2240 mnpm, 5,5 km, 400 m w pionie. 
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle I
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle I © Kuba7033

Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle II
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle II © Kuba7033

Widok z Passo Sella w kierunku Masywu Marmolady
Widok z Passo Sella w kierunku Masywu Marmolady © Kuba7033

Widok w kierunku Passo Sella i Masywu Sassolungo
Widok w kierunku Passo Sella i Masywu Sassolungo © Kuba7033

Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle III
Droga na Passo Sella z masywem Sella w tle III © Kuba7033

Widok z Passo Sella na Sassolungo
Widok z Passo Sella na Sassolungo © Kuba7033

Mercedes Tourismo i Neoplan Cityliner na Passo Sella
Mercedes Tourismo i Neoplan Cityliner na Passo Sella © Kuba7033

Na szczycie było widać nadciagający deszcz.
Widok z Passo Sella w kierunku Canazei
Widok z Passo Sella w kierunku Canazei © Kuba7033

Mercedes Intouro na Passo Sella
Mercedes Intouro na Passo Sella © Kuba7033

Mercedes Intouro na Passo Sella
Mercedes Intouro na Passo Sella © Kuba7033

Na Passo Sella
Na Passo Sella © Kuba7033

Dla mnie legendarny szczyt Sassalungo był w chmurach już - mam z niego dużo wspomnień, piękna wędrówka, którą odbyłem 5 lat temu
Zjazd z Passo Sella w kierunku Val Gardena
Zjazd z Passo Sella w kierunku Val Gardena © Kuba7033

U stóp Sassolungo
U stóp Sassolungo © Kuba7033

I nadal jeżdżą tu małe wagoniki, do których wsiada się w biegu, jedzie zamkniętym w tym małym pudełku na stojąco. Ciekawe klaustrofobiczne przeżycie.
Wyciąg na Sassolungo
Wyciąg na Sassolungo © Kuba7033

I dopadł mnie deszcz podczas zjazdu z Passo Sella, dotarłem na parking pod wyżej opisanym wyciągiem i pod dachem przeczekałem - chyba z 30 minut. Ale było zimno, około 10 stopni. 
VDL Futura FHD2 pod Passo Sella
VDL Futura FHD2 pod Passo Sella © Kuba7033

Potem zjazdu ciąg dalszy, mokro wszędzie, więc trzeba ostrożnie.
Sassolungo po deszczu
Sassolungo po deszczu © Kuba7033

Droga na Passo Sella od Plan de Gralba
Droga na Passo Sella od Plan de Gralba © Kuba7033

I ostatni na dziś podjazd, Passo Gardena - rozbity na dwa etapy przedzielone płaskim fragmentem, w sumie 6 km, 250 m w pionie. Deserek.
Rozjazd na Val Gardena i Passo Gardena
Rozjazd na Val Gardena i Passo Gardena © Kuba7033

Sella widziana z podjazdu na Passo Gardena
Sella widziana z podjazdu na Passo Gardena © Kuba7033

Widok na Passo Gardena od strony Val Gardeny
Widok na Passo Gardena od strony Val Gardeny © Kuba7033

Mercedes Intouro zjeżdża z Passo Gardena
Mercedes Intouro zjeżdża z Passo Gardena © Kuba7033

Na passo Gardena wjechałem po deszczu w pięknym słońcu. Był czas na podziwianie widoków - gdy byłem tu pieszo 5 lat temu to wszędzie była mgła.
Na Passo Gardena I
Na Passo Gardena I © Kuba7033

Na Passo Gardena II
Na Passo Gardena II © Kuba7033

Widok z Passo Gardena w kierunku Corvary
Widok z Passo Gardena w kierunku Corvary © Kuba7033

I pora na zjazd do Corvary by domknąć koło.
Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary I
Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary I © Kuba7033

Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary II
Na zjeździe z Passo Gardena do Corvary II © Kuba7033

Setra S415LE jedzie na Passo Gardena
Setra S415LE jedzie na Passo Gardena © Kuba7033

Setra S415LE mija stadko krów w drodze na Passo Gardena
Setra S415LE mija stadko krów w drodze na Passo Gardena © Kuba7033

Setra S415LE na pętli w Colfosco
Setra S415LE na pętli w Colfosco © Kuba7033

W Colfosco
W Colfosco © Kuba7033

Fiat 500 w Colfosco
Fiat 500 w Colfosco © Kuba7033

Tu przed Corvarą kolejna ulewa, w wiosce Colfosco. Przeczekałem pod bankiem i po deszczu ruszyłem do Badii.
W Colfosco podczas ulewy
W Colfosco podczas ulewy © Kuba7033

W Corvarze po deszczu
W Corvarze po deszczu © Kuba7033

Tatra Phoenix w La Ila
Tatra Phoenix w La Ila © Kuba7033

Smok w Badii
Smok w Badii © Kuba7033

Super trasa, myślałem, ze da mi bardziej w kość, ale nie było tak trudno. Podjazdy łagodne, choć w sumie wyszło ponad 1900 metrów pionie na 70 km. Na drogach spory ruch, zwłaszcza głośnych motocykli. Ale ponoć w sezonie lipcowo sierpniowym jest jeszcze gorzej. Dwa razy do roku pętla ta jest dostępna tylko dla rowerów - akurat mial być jeden z tych dni pod koniec mojego urlopu. Ale nie chciałem tej trasy odkładać na koniec.
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
34.03 km 0.00 km teren
03:03 h 11.16 km/h:
Maks. pr.:36.20 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Ötztaler Gletscherstraße

Sobota, 31 sierpnia 2024 · dodano: 15.09.2024 | Komentarze 3

Kolejna rowerowa wycieczka alpejska, a w sumie to bardziej kręcenie w miejscu niż jazda - podjazd na teoretycznie najwyższy w Europie asfalt - 2795 m. Teoretycznie, bo wg Wikipedii najwyższy punkt to 3300 m w Granadzie. Na samej drodze też są oznaczone dwa punkty - jeden 2795 m - przy lodowcu Rettenbachgletscher oraz drugi 2830 kawałek dalej przy kolejnym lodowcu do którego nie dotarłem - przeraziłem się zimnego ciemnego tunelu.

Ale od początku. Start z wakacyjnego lokum w Sölden z widokami na pastwisko.
Koń i krowa w Sölden
Koń i krowa w Sölden © Kuba7033

Po przejechaniu przez pastwisko początek podjazdu i tak przez następne 15 km. Było stromo - maksymalne nachylenia to 13%, średnio około 10-11% Było to czuć. Droga do lodowca jest uczęszczana głownie przez rowerzystów (dziś tłoczno, bo jutro start maratonu, więc sporo braci kolarskiej w miasteczku nocuje) oraz autobusy dla w sumie tylko turystów jeżdżące rano co około 15-20 min.
Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße
Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße
Iveco Crossway #65 na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Sölden
Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Sölden © Kuba7033

Podjazd jest na krótko przerwany krótki zjazdem do punktu poboru opłat - rowery oczywiście jadą za darmo.
Ötztaler Gletscherstraße i szczyt Schwarzkogel
Ötztaler Gletscherstraße i szczyt Schwarzkogel © Kuba7033

Setra S431 DT przy punkcie poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße
Setra S431 DT przy punkcie poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Iveco Crossway #65 przekracza punkt poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße
Iveco Crossway #65 przekracza punkt poboru opłat na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

A za punktem jeszcze kawałek prawie płaskiego i znowu do góry. Oczywiście prawie robi tu wielką różnicę. na szczęście widać już cel trasy - lodowiec Rettenbachgletscher.
Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Rettenbachgletscher
Widok z Ötztaler Gletscherstraße na Rettenbachgletscher © Kuba7033

Widok na Karleskogel z Solarisem Urbino 12 #28
Widok na Karleskogel z Solarisem Urbino 12 #28 © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #28 zjeżdża w dół przez Ötztaler Gletscherstraße
Solaris Urbino 12 #28 zjeżdża w dół przez Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #40 na Ötztaler Gletscherstraße
Solaris Urbino 12 #40 na Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Iveco Crossway #68 z Rettenbachgletscher w tle
Iveco Crossway #68 z Rettenbachgletscher w tle © Kuba7033

Na koniec ostatnia wspinaczka do parkingu w najwyższym punkcie. Miejsce to jest mocno zaasfaltowane, dlatego, ze zimą jest to raj narciarzy. Jak to na lodowcu, warunki do jazdy na nartach są długo. Z tego tytułu to tu zaczyna się sezon w zjazdach narciarskich FIS World Cup już 26.10.
Solaris Urbino 12 #22 pod Rettenbachgletscher
Solaris Urbino 12 #22 pod Rettenbachgletscher © Kuba7033

Stadion narciarski u stóp Rettenbachgletscher
Stadion narciarski u stóp Rettenbachgletscher © Kuba7033

I jest cel - najwyższy teoretycznie asfalt Europy.
Najwyższy asfaltowy punkt w Europie
Najwyższy asfaltowy punkt w Europie © Kuba7033

A ze mam luksus korzystania z roweru górskiego to opuściłem asfaltowe drogi i zjechałem wykąpać Krossa w jeziorze u wrót lodowca. Oczywiście tez pospacerowałem sobie po lodowcu, choć w butach rowerowych to nie było łatwe.
Kross Level A2 u wrót lodowca Rettenbachgletscher
Kross Level A2 u wrót lodowca Rettenbachgletscher © Kuba7033

Trasa na rozpoczęcie sezonu FIS World Cup
Trasa na rozpoczęcie sezonu FIS World Cup © Kuba7033

Jak wspomniałem, tunelem można dojechać teoretycznie jeszcze wyżej - ja odpuściłem. Z tunelu wiało takim zimnem, ze masakra. Były tez ostrzeżenia o lodzie na jezdni, a ja nie jestem miłośnikiem rowerowania po lodzie (ale po śniegu owszem). Więc zawróciłem w dół do ciepłej doliny Ötztal.Tunel do lodowca Tiefenbachgletscher
Tunel do lodowca Tiefenbachgletscher © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #33 opuszcza teren lodowca Rettenbachgletscher
Solaris Urbino 12 #33 opuszcza teren lodowca Rettenbachgletscher © Kuba7033

Zjazd krótki, 2 godziny pedałowania pod gorę, a w dół 30 minut. Po drodze postój na fotki krów.
Krowy odpoczywają przy Ötztaler Gletscherstraße
Krowy odpoczywają przy Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

Krowy wędrują I
Krowy wędrują I © Kuba7033

Krowy wędrują II
Krowy wędrują II © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #28 jedzie do góry po Ötztaler Gletscherstraße
Solaris Urbino 12 #28 jedzie do góry po Ötztaler Gletscherstraße © Kuba7033

I już na dole, zjechane bezpiecznie. Fajne doświadczenie z jazdą rowerem na lodowiec, ale jednak bardziej lubię zielone partie Alp. Na rowerowanie wśrod zieleni Alp będzie czas w przyszłym tygodniu.
Krowy i koń w Sölden
Krowy i koń w Sölden © Kuba7033

Dane wyjazdu:
12.21 km 0.00 km teren
00:44 h 16.65 km/h:
Maks. pr.:36.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Söldenrunde zweimal

Piątek, 30 sierpnia 2024 · dodano: 13.09.2024 | Komentarze 2

Dziś za malo było wędrówek, więc jeszcze na koniec dnia zrobiłem sobie dwa kółka po Sölden. Miasteczko przygotowuje się do maratonu, więc wszędzie pełno kolarzy. Za dwa dni, 1.09 odbedzie się maraton około 230 km, 5500 metrów w pionie, tylko dla twardzieli.
W Sölden przed maratonem
W Sölden przed maratonem © Kuba7033

W Wald
W Wald © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #42 w Sölden
Solaris Urbino 12 #42 w Sölden © Kuba7033
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
49.32 km 0.00 km teren
03:38 h 13.57 km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Timmelsjoch

Wtorek, 27 sierpnia 2024 · dodano: 13.09.2024 | Komentarze 4

Dzisiaj pierwsze urlopowe porządne rowerowanie - cel przełęcz Timmelsjoch na granicy Austrii i Włoch (po włosku Passo Rombo). Ja ponieważ, lepiej znam niemiecki niż włoski oraz podjeżdżałem przełęcz od strony Austrii, więc będę używać nazwy niemieckiej.

Start z noclegowni w Sölden i od razu w górę doliny. Początek trasy drogą krajową, ale ruch tutaj znikomy, to końcówka doliny, droga prowadzi do dwóch miejscowości, które żyją głównie zimą - Vent i Gurgl z różnymi przedrostkami.
Widok na Sölden z wyjazdu w górę doliny
Widok na Sölden z wyjazdu w górę doliny © Kuba7033

Z drogi było widać masyw, na który trzeba się wdrapać i objechać wokół, by dotrzeć na przełęcz
Gurglerstrasse z masywem Schermerspitze w tle
Gurglerstrasse z masywem Schermerspitze w tle © Kuba7033

Oraz lodowce na końcu doliny - region doliny Oetztal cechuje się olbrzymią ilością szczytów ponad 3000 metrów oraz lodowców.
Widok na Lodowce na końcu doliny potoku Gurgler Ache
Widok na Lodowce na końcu doliny potoku Gurgler Ache © Kuba7033

Przez dolinę co 30 minut kursują autobusy, więc nie mogło u mnie zabraknąć kadrów autobusowych, zwłaszcza, że są to głównie pojazdy polskiej produkcji.
Solaris Urbino 12 #33 w Untergurgl
Solaris Urbino 12 #33 w Untergurgl © Kuba7033

W Untergurgl
W Untergurgl © Kuba7033

Za Unergurgl zaczęła się główna dziś wspinaczka na przełęcz. Najpierw do wioski Hochgurgl, czyli tak naprawdę wielkiej stacji narciarskiej (w listopadzie będą tu zawody w zjeździe na nartach ranki FIS World Cup)
Na drodze do Hochgurgl
Na drodze do Hochgurgl © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #38 wraca z Moos in Passerei
Solaris Urbino 10,5 #38 wraca z Moos in Passerei © Kuba7033

Wjazd do Hochgurgl
Wjazd do Hochgurgl © Kuba7033

Za Hochgurgl jest punkt poboru opłat za drogę na przełęcz (rowery jadą gratis) oraz stacja wyciągu i muzeum motocykli w jednym. W muzeum kolejny polski motyw dziś.
Solaris Urbino 12 #34 opuszcza punkt poboru opłat
Solaris Urbino 12 #34 opuszcza punkt poboru opłat © Kuba7033

Maluch w muzeum motocykli w Hochgurgl
Maluch w muzeum motocykli w Hochgurgl © Kuba7033

Jedno z pierwszych zdjęć pokazywało, gdzie mam wjechać, teraz widać drogę w dole, z której zdjęcie to było robione. Jeszcze kawałek i przełęcz.
Widok z Hochgurgl na Sölden
Widok z Hochgurgl na Sölden © Kuba7033

Ale najpierw krótki zjazd, a potem podjazd do przełęczy i kilka serpentyn.
Droga na Timmelsjoch
Droga na Timmelsjoch © Kuba7033

To juz ta wysokość, około 2100, gdzie rządzą krowy. Świstaki tez było słychać, ale nie wypatrzyłem żadnego.
Krowy na drodze na Timmelsjoch
Krowy na drodze na Timmelsjoch © Kuba7033

I sukces, przełęcz Timmelsjoch zdobyta. 25 km, 1400 metrów w pionie. Na szczycie fotka dwóch polskich produktów.
Kross Level A2 i Solaris Urbino 12 #34 na Timmelsjoch
Kross Level A2 i Solaris Urbino 12 #34 na Timmelsjoch © Kuba7033

Te serpentyny trzeba było pokonać.
Zakręty przed Timmelsjoch
Zakręty przed Timmelsjoch © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #34 na przełęczy Timmelsjoch
Solaris Urbino 12 #34 na przełęczy Timmelsjoch © Kuba7033

Objechany masyw Schermerspitze
Na Przełeczy Timmelsjoch I
Na Przełeczy Timmelsjoch I © Kuba7033

A tu widoki na Włochy
Na Przełeczy Timmelsjoch II
Na Przełeczy Timmelsjoch II © Kuba7033

Na Przełeczy Timmelsjoch III
Na Przełeczy Timmelsjoch III © Kuba7033

Teraz czas na zjazd, ale też kilka krótkich podjazdu. Powrót tą samą drogą co w przeciwną stronę. Ale z innymi widokami, na to co było wcześniej za plecami.
Zjazd i podjazd na powrocie z Timmelsjoch
Zjazd i podjazd na powrocie z Timmelsjoch © Kuba7033

VDL Futura FHD2-122 w Hochgurgl
VDL Futura FHD2-122 w Hochgurgl © Kuba7033

Widok na Obergurgl z Hochgurgl
Widok na Obergurgl z Hochgurgl © Kuba7033

Pług śnieżny w Hochgurgl
Pług śnieżny w Hochgurgl © Kuba7033

MAN Lion's City #15103 w Untergurgl
MAN Lion's City #15103 w Untergurgl © Kuba7033

Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse
Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse © Kuba7033

Jak wspomniałem, przez całą dolinę co 30 min jeździ autobus i prawie każdy ciąga przyczepkę na rowery. Super.
Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse
Iveco Crossway #6 na Gurglerstrasse © Kuba7033

Na koniec wycieczki krótki fotostop pod bazą firmy Ötztaler - tutejszego przewoźnika autobusowego. W swojej flocie ma autobusy Iveco oraz Solarisy. 
Baza firmy Ötztaler w Sölden
Baza firmy Ötztaler w Sölden © Kuba7033

Iveco Crossway #12
Iveco Crossway #12 © Kuba7033

Iveco Crossway #62
Iveco Crossway #62 © Kuba7033

Teraz czas na odpoczynek. Fajna trasa, szkoda, ze nie dało zrobić jakiejś pętelki. Ale cóż.
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
6.27 km 0.00 km teren
00:28 h 13.44 km/h:
Maks. pr.:32.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Söldenrundfahrt

Poniedziałek, 26 sierpnia 2024 · dodano: 12.09.2024 | Komentarze 2

Rowerowa rozgrzewka na początek urlopu. Krótka trasa przed zachodem po miasteczku Sölden w tyrolskiej Dolinie Ötztal. Niby 6 km, a ponad 150 metrów w pionie.
Ötztaler Ache w Sölden
Ötztaler Ache w Sölden © Kuba7033

Widok na Sölden z Lärchenstraße
Widok na Sölden z Lärchenstraße © Kuba7033

Wjazd do Grünwald
Wjazd do Grünwald © Kuba7033

Przełom Ötztal Ache w Sölden
Przełom Ötztal Ache w Sölden © Kuba7033
Kategoria góry, po szosach, Alpy


Dane wyjazdu:
86.75 km 31.50 km teren
05:51 h 14.83 km/h:
Maks. pr.:38.70 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Przez Góry Sowie, Kamienne i Wałbrzyskie

Piątek, 16 sierpnia 2024 · dodano: 21.08.2024 | Komentarze 2

Korzystając z wolnego w piątek tegorocznej sierpniówki pojechałem w góry na rower. Zainspirowałem się trochę trasą Tour de Pologne i chciałem zwiedzić okolice Czarnego Boru i Krzeszowa. Miałem też postanowienie, że w tym roku wjadę jeszcze na Walimską i podjazd między Glinnem, a Walimiem. Dziś te dwa cele połączyłem.

Niby piątek w długi weekend, a na Dolnym Śląsku obowiązuje roboczy rozkład jazdy - kulturalnie prawie pustym pociągiem o 6:14 z Grabiszyna ruszyłem do Jaworzyny Śląskiej.
Kross w Impulsie 36We-013
Kross w Impulsie 36We-013 © Kuba7033

W Jaworzynie 20 minut na przesiadką na pociąg do Mościska. Korzystając z czasu wolnego kilka kadrów zrobiłem na stacji.
Impuls 36We-013 na stacji Jaworzyna Śląska
Impuls 36We-013 na stacji Jaworzyna Śląska © Kuba7033

207E-005 na stacji Jaworzyna Śląska
207E-005 na stacji Jaworzyna Śląska © Kuba7033

SM42-1258 na stacji Jaworzyna Śląska
SM42-1258 na stacji Jaworzyna Śląska © Kuba7033

WM15A na stacji Jaworzyna Śląska
WM15A na stacji Jaworzyna Śląska © Kuba7033

SA134-025 na stacji Jaworzyna Śląska jako pociąg KD Wilhelm Rotkiewicz
SA134-025 na stacji Jaworzyna Śląska jako pociąg KD Wilhelm Rotkiewicz © Kuba7033

Nadjechał mój mini pociąg.
SA135-002 na stacji Jaworzyna Śląska
SA135-002 na stacji Jaworzyna Śląska © Kuba7033

SA135-002 na stacji Mościsko Dzierżoniowskie
SA135-002 na stacji Mościsko Dzierżoniowskie © Kuba7033

Takim malutkim pesobusem dojechałem do Mościska. Podupadła stacja na magistrali podusudeckiej, zresztą jak cała magistrala. Mozę kiedyś doczeka się remontu i drugiego toru z elektryfikacją.
Stacja Mościsko Dzierżoniowskie
Stacja Mościsko Dzierżoniowskie © Kuba7033

Z Mościska początek był płaski do wsi Lutomia Dolna. Po drodze spotkanie z bocianami.
Bociany w pobliżu Mościska I
Bociany w pobliżu Mościska I © Kuba7033

Bociany w pobliżu Mościska II
Bociany w pobliżu Mościska II © Kuba7033

Bociany w pobliżu Mościska III
Bociany w pobliżu Mościska III © Kuba7033

Droga z Mościska w kierunku Lutomi Dolnej
Droga z Mościska w kierunku Lutomi Dolnej © Kuba7033

Za Lutomią Dolną delikatnie pod górę do Lutomi Górnej, a potem leśnym duktem. Po zjeździe z duktu zaczęło się prawdziwe MTB, czyli prowadzenie roweru - trochę gałęzi, droga rozjechana sprzętem drwalskim i ogólnie stromo.
Na zboczu Osiny
Na zboczu Osiny © Kuba7033

Podejście wynagrodził przejazd łąkami w okolicy Glinna, choć droga słabo widoczna była i bogata w kamienie. Trzeba było uważać.
Droga z Osiny do Glinna
Droga z Osiny do Glinna © Kuba7033

Widok z Osiny w stronę Gór Wałbrzyskich
Widok z Osiny w stronę Gór Wałbrzyskich © Kuba7033

Widok z Osiny na Glinno
Widok z Osiny na Glinno © Kuba7033

Podjazd z Glinna do Walimia fajnie wszedł, niby 800 m z średnio 10,8%, ale daje w kość jak chce się tempo utrzymać, jest PR 4:22. Z góry ładne widoczki.
Widok na Masyw Włodarza
Widok na Masyw Włodarza © Kuba7033

Dalej z Walimia pojechałem na Przełęcz Walimską, potem zboczami Wielkiej Sowy do Rzeczki i Sokolca, dalej podjazd na Włodarz i zjazd do Sierpnicy.
Zjazd do Sierpnicy
Zjazd do Sierpnicy © Kuba7033

Kościół w Sierpnicy
Kościół w Sierpnicy © Kuba7033

Z Sierpnicy ruszyłem do Głuszycy.
Droga do Głuszycy z Sierpnicy
Droga do Głuszycy z Sierpnicy © Kuba7033

Wiadukt kolejowy w Głuszycy Górnej
Wiadukt kolejowy w Głuszycy Górnej © Kuba7033

Stacja kolejowa Głuszyca Górna
Stacja kolejowa Głuszyca Górna © Kuba7033

W Głuszycy 15 minut przerwy w oczekiwaniu na mijankę dwóch pociągów na najpiękniejszej podobno w Polsce linii kolejowej. Zasłużona przerwa.
SA135-009 na stacji Głuszyca Górna
SA135-009 na stacji Głuszyca Górna © Kuba7033

SA136-006 na stacji Głuszyca Górna jako KD Sprinter Bystrzyca
SA134-006 na stacji Głuszyca Górna jako KD Sprinter Bystrzyca © Kuba7033

Z Głuszycy ruszyłem na kolejny podjazd, na Przełęcz pod Spiczakiem, po to by zjechać stamtąd do Sokołowska.
Dolina Sokołowca Małego
Dolina Sokołowca Małego © Kuba7033

Zjazd w Górach Kamiennych
Zjazd w Górach Kamiennych © Kuba7033

Z Sokołowska pojechałem w nowe miejsca dla mnie, do Mieroszowa - tu dostałem w kość. Strome podjazdy, temperatura też już była dość wysoka.
W Górach Kamiennych w okolicy Sokołowska
W Górach Kamiennych w okolicy Sokołowska © Kuba7033

Dom sołtysa w Kowalowej
Dom sołtysa w Kowalowej © Kuba7033

Gospodarstwo w Kowalowej
Gospodarstwo w Kowalowej © Kuba7033

Widok na Mieroszów z zboczy Ługowiny
Widok na Mieroszów z zboczy Ługowiny © Kuba7033

Okolice Mieroszowa
Okolice Mieroszowa © Kuba7033

Masyw Garbatki
Masyw Garbatki © Kuba7033

Kolejna dziś niewidoczna droga i dreptanie z rowerem.
Zarośnięty szlak
Zarośnięty szlak © Kuba7033

Ale widoczki zacne, wiec nie ma co narzekać.
Śnieżka widziana z okolic Kochanowa
Śnieżka widziana z okolic Kochanowa © Kuba7033

W Kochanowie pożegnałem na dziś terenowe drogi i asfaltem jechałem do Krzeszowa i następnie do Czarnego Boru i Boguszowa Gorc. ładne okolice, jeszcze tu wrócę napewno.
Krowy w okolicy Gorzeszowa
Krowy w okolicy Gorzeszowa © Kuba7033

Diabelska Maczuga
Diabelska Maczuga © Kuba7033

Zadrna w Krzeszowie
Zadrna w Krzeszowie © Kuba7033

Opactwo Cystersów w Krzeszowie
Opactwo Cystersów w Krzeszowie © Kuba7033

Kamieniołom melafiru w Grzędach
Kamieniołom melafiru w Grzędach © Kuba7033

W Czarnym Borze
W Czarnym Borze © Kuba7033

Potem zboczem Chełmca i zjazd do Wałbrzycha na stację Wałbrzych Miasto.
Impuls 45We-028 na stacji Wałbrzych Miasto
Impuls 45We-028 na stacji Wałbrzych Miasto © Kuba7033

Do domu wróciłem sprawnie, 10 minut oczekiwania na pociąg, niestety trafiłem na Kamieńczyka do Poznania, było tłoczno, ale znalazłem ostatnie wolne miejsce w pobliżu roweru.
EP07P-2003 z pociągiem Kamieńczyk wjeżdża na stację Wałbrzych Miasto
EP07P-2003 z pociągiem Kamieńczyk wjeżdża na stację Wałbrzych Miasto © Kuba7033

Fajna wycieczka. Tylko upał pod koniec dał w kość. Weszło dziś ponad 1700 metrów w pionie,tegoroczny rekord.
Kategoria góry, po szosach


Dane wyjazdu:
77.64 km 27.90 km teren
03:47 h 20.52 km/h:
Maks. pr.:37.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Na żurawie sejmiki

Czwartek, 15 sierpnia 2024 · dodano: 21.08.2024 | Komentarze 0

Korzystając z wolnego dnia pojechałem pozbierać brakujące kwadraty w okolicy wsi Bródno i Szczepanów. Na pierwszy kwadrat pojechałem najkrótszą drogą z Wrocławia przez Leśnicę, Mrozów, Lubiatów. Już przed Lubiatowem trafiłem na pierwsze dziś żurawie  -ucieszyłem się, były blisko, ładnie pozowały.
Pesa Elf2 48Wec-039 na przystanku Wrocław Stadion
Pesa Elf2 48Wec-039 na przystanku Wrocław Stadion © Kuba7033

ED72Ac-105 na przystanku Wrocław Stadion
ED72Ac-105 na przystanku Wrocław Stadion © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2028 i Urbino 12 #5420 na pętli Leśnica
Solaris Urbino 10,5 #2028 i Urbino 12 #5420 na pętli Leśnica © Kuba7033

Bażant w pobliżu Żurawinca
Bażant w pobliżu Żurawinca © Kuba7033

Żurawie w Zaborze Wielkim
Żurawie w Zaborze Wielkim © Kuba7033

W Zaborze Wielkim
W Zaborze Wielkim © Kuba7033

Dymówki na drutach
Dymówki na drutach © Kuba7033

Żurawia para koło Zaboru Małego
Żurawia para koło Zaboru Małego © Kuba7033

Żurawia rodzina koło Zaboru Małego
Żurawia rodzina koło Zaboru Małego © Kuba7033

Za Lubiatowem spotkałem kolejne.
Żurawie w okolicy Kobylnik
Żurawie w okolicy Kobylnik © Kuba7033

Potem pojechałem w pierwsze dziś nowe miejsce dla mnie - wał wzdłuż Odry między Zakrzowem a Bródnem. Miejsce bardzo malownicze i dzikie.
Odra w Zakrzowie
Odra w Zakrzowie © Kuba7033

Wróble w okolicy Zakrzowa
Wróble w okolicy Zakrzowa © Kuba7033

Bażant na wale w pobliżu Zakrzowa
Bażant na wale w pobliżu Zakrzowa © Kuba7033

Sarny w pobliżu Zakrzowa
Sarny w pobliżu Zakrzowa © Kuba7033

Z wału wypatrzyłem jakiegoś wielkiego drapieżnika, podejrzewam, że to bielik. Był daleko, zbliżałem go zoomem cyfrowym niestety, optycznego miałem za mało.
Drapieżny ptak na balocie w pobliżu Zakrzowa
Drapieżny ptak na balocie w pobliżu Zakrzowa © Kuba7033

Sarny nad Odrą w okolicy Bródna
Sarny nad Odrą w okolicy Bródna © Kuba7033

Kaczki zaszyte w trawach
Kaczki zaszyte w trawach © Kuba7033

Dąb w Bródnie
Dąb w Bródnie © Kuba7033

Z Bródna pojechałem do Szczepanowa i następnie polną drogą po kolejne 3 kwadraty. W tej okolicy zwykle jeżdżę szosą Szczepanów - Lipnica i pomijałem 3 kwadraty na północ od szosy.
Żurawie w okolicy Szczepanowa
Żurawie w okolicy Szczepanowa © Kuba7033

Żuraw i sarny w okolicy Szczepanowa
Żuraw i sarny w okolicy Szczepanowa © Kuba7033

Krowy w pobliżu Lipnicy
Krowy w pobliżu Lipnicy © Kuba7033

Potem powrót do Szczepanowa wspomnianą szosą i wzdłuż torów pojechałem do Świętego. Po drodze dwa kolejowe spotkanie i jednego żurawie - bardzo liczna grupa żerowała na polu.
Pesa Elf2 4Wec-045 jako przyśpieszony pociąg Malachit mija okolice wsi Szczepanów
Pesa Elf2 4Wec-045 jako przyśpieszony pociąg Malachit mija okolice wsi Szczepanów © Kuba7033

EP07-1010 z IC Mehoffer mija okolice wsi Szczepanów
EP07-1010 z IC Mehoffer mija okolice wsi Szczepanów © Kuba7033

Żurawie zgromadzenie w okolicy Szczepanowa
Żurawie zgromadzenie w okolicy Szczepanowa © Kuba7033

Pola w okolicy Szczepanowa
Pola w okolicy Szczepanowa © Kuba7033

Kotek na ściernisku
Kotek na ściernisku © Kuba7033

Za Świętym spotkałem kolejną dziś dużą grupę żurawi.
Żuraw w okolicy Świętego I
Żuraw w okolicy Świętego I © Kuba7033

Żuraw w okolicy Świętego II
Żuraw w okolicy Świętego II © Kuba7033

Żurawie zgromadzenie w okolicy Świętego
Żurawie zgromadzenie w okolicy Świętego © Kuba7033

Następnie przez Las Mrozowski i Krępice wróciłem do Wrocławia. W Leśnicy zrobiłem kilka kolejowych kadrów na stacji przez ul. Kosmonautów wróciłęm do domu.
Pesa Elf2 4Wec-035 opuszcza wrocławską Leśnice
Pesa Elf2 48Wec-035 opuszcza wrocławską Leśnice © Kuba7033

Siemens Vectron 193 379 przejeżdża przez stację Wrocław Leśnica
Siemens Vectron 193 379 przejeżdża przez stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

ET22-1031 na stacji Wrocław Leśnica
ET22-1031 na stacji Wrocław Leśnica © Kuba7033

Impuls 31We-001 wjeżdża na stację Wrocław Leśnica
Impuls 31We-001 wjeżdża na stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

PS00 #04 mija stację Wrocław Leśnica
PS00 #04 mija stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2021 na ul. Trzmielowickiej
Solaris Urbino 10,5 #2021 na ul. Trzmielowickiej © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5420 i Urbino 10,5 #2024 na pętli w Leśnicy
Solaris Urbino 12 #5420 i Urbino 10,5 #2024 na pętli w Leśnicy © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2021 i #2024 na pętli w Leśnicy
Solaris Urbino 10,5 #2021 i #2024 na pętli w Leśnicy © Kuba7033
Kategoria po szosach, przyroda


Dane wyjazdu:
106.73 km 17.70 km teren
05:36 h 19.06 km/h:
Maks. pr.:35.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Na Piknik Tour de Pologne

Niedziela, 11 sierpnia 2024 · dodano: 20.08.2024 | Komentarze 4

Dzisiaj dzień comiesięcznej stówki. Celem dziś było zebranie kwadratów w okolicy Domaniowa. Tym samym powiększyłem mój kwadrat już do wymiaru 31x31.
O dziwo nie wpakowałem się dziś w żadną nieprzejezdną, nie istniejącą drogę. Ale podtrzymuje, że południowy wschód od Wrocławia jest nudny.

Dla mnie ten kierunek wiążę się z przebiciem przez miasto, wyjazd przez Oporów i Bielany Wrocławskie.
Impuls 31We-001 wjeżdża na przystanek Wrocław Grabiszyn
Impuls 31We-001 wjeżdża na przystanek Wrocław Grabiszyn © Kuba7033

MAN Lion's City #4403 na ul. Klecińskiej
MAN Lion's City #4403 na ul. Klecińskiej © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7451 na ul. Solskiego
Mercedes O530 C2 #7451 na ul. Solskiego © Kuba7033

Mercedes O530 #7305 na ul. Solskiego
Mercedes O530 #7305 na ul. Solskiego © Kuba7033

Droga z Kobierzyc do Pełczyc
Droga z Kobierzyc do Pełczyc © Kuba7033

Nad stawem w Wilczkowie
Nad stawem w Wilczkowie © Kuba7033

Bliźniaki Renault i Irisbus Iliade w Wilczkowie
Bliźniaki Renault i Irisbus Iliade w Wilczkowie © Kuba7033

Impuls 45We-020 w pobliżu Węgier
Impuls 45We-020 w pobliżu Węgier © Kuba7033

Droga Bogunów - Węgry
Droga Bogunów - Węgry © Kuba7033

Wszędzie płasko, Masyw Ślęży wygląda za to trochę inaczej - jest widoczna Radunia i przełęcz Tąpadła.
Masyw Ślęży z okolic Węgier
Masyw Ślęży z okolic Węgier © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-038 jako pociąg relacji Ziębice - Rawicz przejeżdża przez okolicę wsi Węgry
Pesa Elf2 48Wec-038 jako pociąg relacji Ziębice - Rawicz przejeżdża przez okolicę wsi Węgry © Kuba7033

Polna droga w okolicy Kurczowa
Polna droga w okolicy Kurczowa © Kuba7033

Na horyzoncie widać Wzgórza Strzelińskie.
Wzgórza Strzelińskie widziane z okolic Kuchar
Wzgórza Strzelińskie widziane z okolic Kuchar © Kuba7033

Przystanek w Radoszkowicach
Przystanek w Radoszkowicach © Kuba7033

Po żniwach koło Domaniowa
Po żniwach koło Domaniowa © Kuba7033

Krowy koło Domaniowa
Krowy koło Domaniowa © Kuba7033

Bruk między Racławicami Wielkimi i Małymi
Bruk między Racławicami Wielkimi i Małymi © Kuba7033

Powrotny wjazd do miasta przez Brochów. Na koniec wycieczki miałem w planach zajechać na prezentację drużyn startującego jutro we Wrocławiu 81. Tour de Pologne. Ponieważ, jak wspominałem, trasa mi poszła dość sprawnie dziś, więc miałem trochę luzu do imprezy. Przeczekałem na kolejowym wrocławskim zagłębiu, czyli Brochowie
Pesa Elf2 4Wec-032 opuszcza granice Wrocławia
Pesa Elf2 4Wec-032 opuszcza granice Wrocławia © Kuba7033

EP07-1013 z IC Krakowianka przejeżdża przez wrocławski Brochów
EP07-1013 z IC Krakowianka przejeżdża przez wrocławski Brochów © Kuba7033

Impuls 36We-029 opuszcza Wrocław udając się do Kędzierzyna-Koźla
Impuls 36We-029 opuszcza Wrocław udając się do Kędzierzyna-Koźla © Kuba7033

ET22-774 toczy się kierunku wyjazdu z części towarowej stacji Wrocław Brochów kierunku Opola
ET22-774 toczy się kierunku wyjazdu z części towarowej stacji Wrocław Brochów kierunku Opola © Kuba7033

ED161-018+019 jako IC Fredro wjeżdżają w granice Wrocławia
ED161-018+019 jako IC Fredro wjeżdżają w granice Wrocławia © Kuba7033

ED161-018+019 jako IC Fredro wjeżdżają w granice Wrocławia
ED161-018+019 jako IC Fredro wjeżdżają w granice Wrocławia © Kuba7033

Siemens Vectron 170 037 na stacji Wrocław Brochów
Siemens Vectron 170 037 na stacji Wrocław Brochów © Kuba7033

SM42-1255 na stacji Wrocław Brochów
SM42-1255 na stacji Wrocław Brochów © Kuba7033

SM42-1309 w towarzystwie m. in. ET22-898, 1170, 1003 na bazie PKP Cargo na wrocławkim Brochowie
SM42-1309 w towarzystwie m. in. ET22-898, 1170, 1003 na bazie PKP Cargo na wrocławkim Brochowie © Kuba7033

JT42 66173 oraz ET22-1054 na stacji Wrocław Brochów
JT42 66173 oraz ET22-1054 na stacji Wrocław Brochów © Kuba7033

EP07-534 z IC Szyndzielnia zbliża się do stacji Wrocław Brochów
EP07-534 z IC Szyndzielnia zbliża się do stacji Wrocław Brochów © Kuba7033EP09-007 z IC Matejko mija perony stacji Wrocław Brochów
EP09-007 z IC Matejko mija perony stacji Wrocław Brochów © Kuba7033

Na piknik przyjechałem akurat w momencie, gdy na pętle wjeżdżał Moderus Gamma im. R. Szurkowskiego. Chwilkę pogadałem z motorniczym o dzisiejszej imprezie i pojechałem zobaczyć co tam ciekawego. Liczyłem, ze zobaczę dziś autobusy drużyn kolarskich. Niestety dziś zawodnicy przyjechali autami.
Moderus Gamma #3315 z kolarskim patronem
Moderus Gamma #3315 z kolarskim patronem © Kuba7033

Start 81. Tour de Pologne pod Halą Stulecia we Wrocławiu
Start 81. Tour de Pologne pod Halą Stulecia we Wrocławiu © Kuba7033

Uzupełniłem bidon kranówka o smaku pomarańczy.
Darmowa kranówka na pikniku
Darmowa kranówka na pikniku © Kuba7033

Moderus Gamma #3315 na ul. Wajdy
Moderus Gamma #3315 na ul. Wajdy © Kuba7033

Skoda 16T #3013 na ul. Wajdy
Skoda 16T #3013 na ul. Wajdy © Kuba7033

Moderus Gamma #3319 na ul. Wajdy
Moderus Gamma #3319 na ul. Wajdy © Kuba7033

Mercedes O530G C2 #8448 na ul. Wajdy
Mercedes O530G C2 #8448 na ul. Wajdy © Kuba7033

Fontanna pod Halą Stulecia
Fontanna pod Halą Stulecia © Kuba7033

Oznakowanie trasy Tour de Pologne
Oznakowanie trasy Tour de Pologne © Kuba7033

Wjazd dyrektora wyścigu Tour de pologne
Wjazd dyrektora wyścigu Tour de pologne © Kuba7033

Zrobiłem sobie kilka zdjęć z zawodnikami na pamiatkę.
Reprezentacja Polski wraca z prezentacji drużyn
Reprezentacja Polski wraca z prezentacji drużyn © Kuba7033

Auto drużyny Israel Premier Tech
Auto drużyny Israel Premier Tech © Kuba7033

Auto drużyny Movistar i kolarze Israel Premier Tech Pascal Ackermann i Jakob Fuglsang
Auto drużyny Movistar i kolarze Israel Premier Tech Pascal Ackermann i Jakob Fuglsang © Kuba7033

I wróciłem do domu.
VDL Futura FDD2 na ul. Mazowieckiej
VDL Futura FDD2 na ul. Mazowieckiej © Kuba7033

Pocztówka z Wrocławia
Pocztówka z Wrocławia © Kuba7033

Kategoria po szosach


Dane wyjazdu:
78.50 km 12.40 km teren
03:36 h 21.81 km/h:
Maks. pr.:36.60 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Na Prababkę

Sobota, 10 sierpnia 2024 · dodano: 20.08.2024 | Komentarze 4

W sobotni poranek wybrałem się na Wzgórza Trzebnickie na szybką szutrowo-asfaltową pętelkę. Dojazd na Wzgórza mieszanymi drogami lesno-polnymi. Na Wzgórzach szosowa pętla przez Taczów, Prababkę, Cielętniki, Miłonowice i Krakowiany.
Podjazd na Prababkę wyszedł całkiem nieźle, 1:12, ale rekord o 5 sekund krótszy z przed 7 lat nadal nie pobity. Eh, starość.
ED72Ac-106 opuszcza przystanek Wrocław Różanka
ED72Ac-106 opuszcza przystanek Wrocław Różanka © Kuba7033

EN57AL-2110+2115 na przystanku Wrocław Różanka
EN57AL-2110+2115 na przystanku Wrocław Różanka © Kuba7033

EN57AL-2110+2115 opuszcza przystanek Wrocław Różanka
EN57AL-2110+2115 opuszcza przystanek Wrocław Różanka © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7444 i O530 #7315 na ul. Kamienskiego
Mercedes O530 C2 #7444 i O530 #7315 na ul. Kamienskiego © Kuba7033

Słoneczniki w Psarach
Słoneczniki w Psarach © Kuba7033

Bocian w Malinie
Bocian w Malinie © Kuba7033

Sarna na podwórku w Malinie
Sarna na podwórku w Malinie © Kuba7033

Na Prababce - widok na Czachowo
Na Prababce - widok na Czachowo © Kuba7033

Na Prababce - widok w stronę Sędzic
Na Prababce - widok w stronę Sędzic © Kuba7033

Lamy w Krakowianach
Lamy w Krakowianach © Kuba7033

Droga z Skarszyna do Wrocławia
Droga z Skarszyna do Wrocławia © Kuba7033

Zbliżenie na Wrocław z górki koło Skarszyna
Zbliżenie na Wrocław z górki koło Skarszyna © Kuba7033

Na powrocie nieprzypadkowe spotkanie z ciekawą podbijarka. Nie ma co ukrywać, wiedziałem, że tu stoi, więc to tez był powód, że wybrałem na dziś kierunek Wzgórz Trzebnickich.

Jest to maszyna z 1992 roku, wyposażona w agregaty podbijające szlak jak rozjazd, jednocześnie bijąc dwa podkłady (w Polsce jest tylko kilka tego typu maszyn). Jest to jedyna maszyna PLasser&Theurer wyposażona w przyczepkę z małym agregatem, którym można podbić miejsca, w które nie zmieścił się główny agregat. Pomysł tej konstrukcji nie wypalił i więcej maszyn z taką przyczepką nie powstało
Mimo swojego wieku została doposażona w nowy komputer do obsługi geometrii toru i rejestracji wykonanej pracy. Więc mimo swojego wieku w niczym nie ustępuje możliwością pracy maszyn z XXI wieku.

Plasser&Theurer 09-32 Unimat 4S #1011 w Siedlcu - widok od przodu
Plasser&Theurer 09-32 Unimat 4S #1011 w Siedlcu - widok od przodu © Kuba7033

Plasser&Theurer 09-32 Unimat 4S #1011 w Siedlcu - widok od tyłu
Plasser&Theurer 09-32 Unimat 4S #1011 w Siedlcu - widok od tyłu © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5436 i Mercedes O530 #7303 na ul. Kamieńskiego
Solaris Urbino 12 #5436 i Mercedes O530 #7303 na ul. Kamieńskiego © Kuba7033

Mercedes O530 #7303 na ul. Kamieńskiego
Mercedes O530 #7303 na ul. Kamieńskiego © Kuba7033

EN57AL-2116+2109 mijają przystanek Wrocław Różanka
EN57AL-2116+2109 mijają przystanek Wrocław Różanka © Kuba7033

Impuls 45We-019 zbliża się do przystanku Wrocław Różanka
Impuls 45We-019 zbliża się do przystanku Wrocław Różanka © Kuba7033

Grzywacz na linie nośnej
Grzywacz na linie nośnej © Kuba7033

Z innych kolejowych ciekawostek trafił mi sie już zupełnie przypadkowo nowiutki Griffin2, w służbie od kilku dni.
EU160-046 z IC Pomorzanin mija przystanek Wrocław Różanka
EU160-046 z IC Pomorzanin mija przystanek Wrocław Różanka © Kuba7033

ED78-022 na przystanku Wrocław Różanka
ED78-022 na przystanku Wrocław Różanka © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7439 i MAN Lion's City #4416 na ul. Dokerskiej
Mercedes O530 C2 #7439 i MAN Lion's City #4416 na ul. Dokerskiej © Kuba7033

Dane wyjazdu:
53.63 km 7.00 km teren
02:30 h 21.45 km/h:
Maks. pr.:32.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Do Miękini szosowo-szutrowo

Niedziela, 4 sierpnia 2024 · dodano: 17.08.2024 | Komentarze 4

Dzisiaj trasa bardziej szosowa, po przedwczorajszych deszczach polne drogi jeszcze są nasiąknięte wodą i błotniste. Suche były tylko szutrowe drogi wzdłuż LK275 - skorzystałem z przejezdności kadrów kolejowych. Z przyrodniczych spotkań to z szos w okolicy Prężyc, Miękini można było wypatrzyć żurawie, bociany i sarny.
Mercedes O530G C2 #8457 na pętli Tarczyński Arena Królewiecka
Mercedes O530G C2 #8457 na pętli Tarczyński Arena Królewiecka © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2025 na ul. Królewieckiej
Solaris Urbino 10,5 #2025 na ul. Królewieckiej © Kuba7033

Solaris Urbino 12 #5407 na ul. Brodzkiej
Solaris Urbino 12 #5407 na ul. Brodzkiej © Kuba7033

Mercedes O530G C2 #8471 na ul. Głównej
Mercedes O530G C2 #8471 na ul. Głównej © Kuba7033

Sarna z młodym na opłotkach Pisarzowic
Sarna z młodym na opłotkach Pisarzowic © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2030 wjeżdża do Pisarzowic
Solaris Urbino 10,5 #2030 wjeżdża do Pisarzowic © Kuba7033Sarny w pobliżu Brzezinki Średzkiej
Sarny w pobliżu Brzezinki Średzkiej © Kuba7033

EN57-2040 wjeżdża na stację Brzezinka Średzka
EN57-2040 wjeżdża na stację Brzezinka Średzka © Kuba7033

Bociany w Brzezince Średzkiej
Bociany w Brzezince Średzkiej © Kuba7033

Kot w okolicy Prężyc
Kot w okolicy Prężyc © Kuba7033

Sarny w okolicy Prężyc
Sarny w okolicy Prężyc © Kuba7033

Prężyckie bociany na ściernisku
Prężyckie bociany na ściernisku © Kuba7033

Żurawie w okolicy Lenartowic I
Żurawie w okolicy Lenartowic I © Kuba7033

Żurawie w okolicy Lenartowic II
Żurawie w okolicy Lenartowic II © Kuba7033

Żurawie w okolicy Lenartowic III
Żurawie w okolicy Lenartowic III © Kuba7033

Żurawie w okolicy Lenartowic IV
Żurawie w okolicy Lenartowic IV © Kuba7033

Żurawie w okolicy Lenartowic V
Żurawie w okolicy Lenartowic V © Kuba7033

Impuls 45We-025 opuszcza stację Księginice
Impuls 45We-025 opuszcza stację Księginice © Kuba7033

Remont drogi Białków - Klęka
Remont drogi Białków - Klęka © Kuba7033

Sarny w okolicy Miękini
Sarny w okolicy Miękini © Kuba7033

Żurawie w okolicy Miękini
Żurawie w okolicy Miękini © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-039 jako przyśpieszony pociąg Malachit wjeżdża na stację Miękinia
Pesa Elf2 48Wec-039 jako przyśpieszony pociąg Malachit wjeżdża na stację Miękinia © Kuba7033

EP07-1028 z IC Chełmoński mija stację Miękinia
EP07-1028 z IC Chełmoński mija stację Miękinia © Kuba7033

EP07-361 z IC Mehoffer wyprzedza stojący ET22-794 na stacji Miękinia
EP07-361 z IC Mehoffer wyprzedza stojący ET22-794 na stacji Miękinia © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2027 w Miękini
Solaris Urbino 10,5 #2027 w Miękini © Kuba7033

Ukryte sarny przy drodze Miękinia-Mrozów
Ukryte sarny przy drodze Miękinia-Mrozów © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-029+026 jako KD Sprinter Nysa mijają Mrozów
Pesa Elf2 48Wec-029+026 jako KD Sprinter Nysa mijają Mrozów © Kuba7033

ET22-794 wjeżdża do wrocławskiej Leśnicy
ET22-794 wjeżdża do wrocławskiej Leśnicy © Kuba7033

SA135-003 wjeżdża do wrocławskiej Leśnicy
SA135-003 wjeżdża do wrocławskiej Leśnicy © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-033 opuszcza wrocławską Leśnice
Pesa Elf2 48Wec-033 opuszcza wrocławską Leśnice © Kuba7033

Impuls 31We-001 jako pociąg relacji Zielona Góra Główna - Wrocław Głowny mija Park Złotnicki
Impuls 31We-001 jako pociąg relacji Zielona Góra Główna - Wrocław Głowny mija Park Złotnicki © Kuba7033

ET22-738 na stacji Wrocław Żerniki
ET22-738 na stacji Wrocław Żerniki © Kuba7033

ET22-761 i ET22-738 na stacji Wrocław Żerniki
ET22-761 i ET22-738 na stacji Wrocław Żerniki © Kuba7033
Kategoria po szosach, przyroda