Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kuba7033 z miasteczka Wrocław. Mam przejechane z Bikeblogiem 107406.98 kilometrów w tym 22991.39 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.89 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kuba7033.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Sierpień, 2021

Dystans całkowity:827.46 km (w terenie 170.70 km; 20.63%)
Czas w ruchu:45:38
Średnia prędkość:18.13 km/h
Maksymalna prędkość:41.00 km/h
Liczba aktywności:28
Średnio na aktywność:29.55 km i 1h 37m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
45.49 km 17.00 km teren
02:23 h 19.09 km/h:
Maks. pr.:26.60 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

W poszukiwaniu bocianów część 1

Wtorek, 17 sierpnia 2021 · dodano: 03.09.2021 | Komentarze 2

I koniec rowerowych wojaży po górach. Po powrocie do Polski w pierwsze luźniejsze popołudnie ruszyłem szukać bocianów jeszcze przed ich odlotem. Niestety dziś żadnego nie spotkałem, więc mam zdjęcia tego co bardziej przewidywalne od zwierząt. Na koniec wycieczki spotkałem sarny, które na mój widok zaczęły zwiewać i rodzinę żurawi.

A na sam koniec jadąc po polnej drodze w okolicy Janówka i rozglądając się za jakimś zającem albo innym obiektem do zdjęć wpadłem w mały dołek, koło się zablokowało, a ja wylądowałem na ziemi na tyłku. Skończyło się na obtartym łokciu i przekręconej kierownicy. Niestety moim podręcznym kluczem nie dokręciłem za mocno sterów i z luźnym nieco widelcem szosą wróciłem do domu.

Impuls 31We-020 mknie przez wąwóz na wysokości Żurawińca
Impuls 31We-020 mknie przez wąwóz na wysokości Żurawińca © Kuba7033

EN57AL-2119 na przystanku Czerna Mała
EN57AL-2119 na przystanku Czerna Mała © Kuba7033

EN57AL-2109 zbliża się do przystanku Czerna Mała
EN57AL-2109 zbliża się do przystanku Czerna Mała © Kuba7033

Sarny przebiegają drogę do Prężyc
Sarny przebiegają drogę do Prężyc © Kuba7033

Żurawia rodzina koło Pisarzowic
Żurawia rodzina koło Pisarzowic © Kuba7033

Kategoria przyroda


Dane wyjazdu:
6.89 km 0.00 km teren
00:20 h 20.67 km/h:
Maks. pr.:31.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

DP

Wtorek, 17 sierpnia 2021 · dodano: 21.08.2021 | Komentarze 0

Kategoria miasto, praca


Dane wyjazdu:
3.48 km 0.00 km teren
00:12 h 17.40 km/h:
Maks. pr.:22.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Kosmos

Poniedziałek, 16 sierpnia 2021 · dodano: 21.08.2021 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
16.62 km 0.00 km teren
00:49 h 20.35 km/h:
Maks. pr.:33.50 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

DPD i miasto

Poniedziałek, 16 sierpnia 2021 · dodano: 21.08.2021 | Komentarze 0

Kategoria miasto, praca


Dane wyjazdu:
44.86 km 0.00 km teren
03:06 h 14.47 km/h:
Maks. pr.:34.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Ächerlipass

Sobota, 14 sierpnia 2021 · dodano: 07.09.2021 | Komentarze 2

Włochy pożegnane. W drodze powrotnej do Polski krótki postój w Szwajcarii. Jeden dzień wykorzystaliśmy na rowerową pętlę przez Aecherlipass w masywie Stanserhorna, kótry rozdziela dolinę Sarnen z doliną Engelbergu. Ruszyliśmy z Alpnach najpierw podjeżdżając do Kerns.

Ślimak na Kernserstrasse
Ślimak na Kernserstrasse © Kuba7033

Widok na masyw Pilatusa z okolic Kerns
Widok na masyw Pilatusa z okolic Kerns © Kuba7033

Widok na Stanserhorn i Aecherlipass z okolic Kerns
Widok na Stanserhorn i Aecherlipass z okolic Kerns © Kuba7033

Kerns minęliśmy trochę bokiem ruszając już w górę na 8 kilometrową wspinaczkę z nachyleniem około 9-10%. Na początek przez łąki, potem na szczęście trochę lasem w cieniu. Czasem prześwitywały jakieś widoki.
Podjazd na Aecherlipass od Kerns
Podjazd na Aecherlipass od Kerns © Kuba7033

Wisok na Schoried i Alpnach u stóp Matthorna
Widok na Schoried i Alpnach u stóp Matthorna

Bliżej końca teren był bardziej odkryty i widoki były coraz lepsze. Mozna było sobie po niemiecku nucić:
"Alles was du brauchst im Leben
Aus dem Routine raus dem Herzen entgegen"

i zachwycać się widokami, szwajcarskimi krowami.
Widok na Sarnensee
Widok na Sarnensee © Kuba7033

Krowy i Stanserhorn
Krowy i Stanserhorn © Kuba7033ok na Schoried i Alpnach u stóp Matthorna © Kuba7033

Dotarliśmy na przełęcz - tzn na wielką halę Aechrli. Oprócz krów była tu nawet hodowla świń na 1500 m npm.
Świnie na Aecherli
Świnie na Aecherli © Kuba7033

Chlewik na Aecherli
Chlewik na Aecherli © Kuba7033

Widok na Stanserhorn z Aecherli
Widok na Stanserhorn z Aecherli © Kuba7033

Titlis na końcu doliny Engelbergu również nam się pokazał
Widok na Titlis z Aecherli
Widok na Titlis z Aecherli © Kuba7033

I ruszamy w dół w kierunku doliny Engelbergu jak zwykle z postojami na zdjęcia.
Widok w kierunku doliny Engelbergu z Aecherli
Widok w kierunku doliny Engelbergu z Aecherli © Kuba7033

Zjazd z Aecherli
Zjazd z Aecherli © Kuba7033

Wiesenbergstrasse
Wiesenbergstrasse © Kuba7033

Wiesenbergstrasse w Dallenwill
Wiesenbergstrasse w Dallenwil © Kuba7033

I już w dolinie w wiosce Dallenwil, dość szybko.
W Dallenwil
W Dallenwil © Kuba7033

Z Dallenwil wzdłuż torów kolejowych jechaliśmy do Stans
Wzdłuż linii kolejowej Stans-Engelberg
Wzdłuż linii kolejowej Stans-Engelberg © Kuba7033

HGe 4/4 II 101-967-8 wyjeżdża ze Stans
HGe 4/4 II 101-967-8 wyjeżdża ze Stans © Kuba7033

W Stans niebyłbym sobą, gdybym ie zrobił postoju na foty kolei szwajcarskiej, a dokładniej spółki Zentralbahn obsługującej wąskotorówka Z Luzerny do Engelbergu przez Stans i do Interlaken przez Sarnen i Bruenigpass
Stadler Fink ZB ABeh 161-011 na stacji Stans
Stadler Fink ZB ABeh 161-011 na stacji Stans © Kuba7033

Breitenhaus w Stans
Breitenhaus w Stans © Kuba7033

Również Polski akcent w Stans.
Solaris Urbino 12 w Stans
Solaris Urbino 12 w Stans © Kuba7033

Man Lion's City L i Mercedes Citaro L w Stans
Man Lion's City L i Mercedes Citaro L w Stans © Kuba7033

I trochę szwajcarskiej Architektury.
Stacja gondoli na Stanserhorn
Stacja gondoli na Stanserhorn © Kuba7033

W Stans
W Stans © Kuba7033

Ze Stans ruszyliśmy na most nad Jeziorem czterech Kantonów, z którego można podziwiać widok na np. Królową Gór - Rigi.
Widok na Rigi
Widok na Rigi © Kuba7033

Widok na Stansstad i Buergenstock
Widok na Stansstad i Buergenstock © Kuba7033

Most nad jeziorem Czterech Kantów w Stansstad
Most nad jeziorem Czterech Kantów w Stansstad © Kuba7033

Jezioro Czterech Kantonów
Jezioro Czterech Kantonów © Kuba7033

Dalej wzdłuż jeziora Czterech Kantonów powrót do Alpnach
Droga z Stansstad w kierunku Alpnach ponad Jeziorem
Droga z Stansstad w kierunku Alpnach ponad Jeziorem © Kuba7033

I druga linia Zentralbahn - przez Alpnach, Sarnen, Giswil do Interlaken
Stadler Fink ZB ABeh 150-101 i jeszcze inny Fink zbliżają się do stacji Alpnachstad
Stadler Fink ZB ABeh 150-101 i jeszcze inny Fink zbliżają się do stacji Alpnachstad © Kuba7033

W ALpnachstad spokojnie przed stacją kolejki na górę Pilatus - w czas przedpandemiczych podjeżdżały tu autokary japońskich turystów jeden za drugim
Stacja kolejki na Pilatus
Stacja kolejki na Pilatus © Kuba7033

W Alpnachstad
W Alpnachstad © Kuba7033

Tam byliśmy. I to było na tyle, jutro powrót autem do Polski a pojutrze znów rutyna.
Widok na Aecherli i Stanserhorna z Alpnachstad
Widok na Aecherli i Stanserhorna z Alpnachstad © Kuba7033



Dane wyjazdu:
88.63 km 0.00 km teren
05:11 h 17.10 km/h:
Maks. pr.:37.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Giro Lario

Środa, 11 sierpnia 2021 · dodano: 07.09.2021 | Komentarze 2

Dziś byl plan na pętlę przez Doliną Valsassina nad Jezioro Como. Zaczęliśmy jak przedwczoraj z Biosio drogą przez Pennaso do Taceno.

Pennaso
Pennaso © Kuba7033

W Taceno zjechalismy na drogę rowerową, która się ciągnie przez prawie całą Valsassine. Włochy są podobne do Polski jeśli chodzi o drogi i ruch drogowy - kierowcy jeżdżą jak świry, ddr są kiepsko oznakowane, a nawet można znaleźć smaczki w postać prowadź rower, bo miejsce potrzebne dla autek - poniżej podrzędna droga do kilku budynków.
Przerwa w drodze rowerowej
Przerwa w drodze rowerowej © Kuba7033

Nakaz prowadzenia roweru
Nakaz prowadzenia roweru © Kuba7033

Ale ponieważ jest tu i tak pięknie, to szkoda się skupiać na narzekaniu i czas jechać dalej dnem doliny Valsassina podziwiając Alpy i przyrodę
Valsassino - widok w kierunku Taceno i Alpe Chiaro
Valsassino - widok w kierunku Taceno i Alpe Chiaro © Kuba7033

Kozy i owce
Kozy i owce © Kuba7033

Pioverna w Valsassina
Pioverna w Valsassina © Kuba7033

DDR na wysokości Cortenova
DDR na wysokości Cortenova © Kuba7033

Paw
Paw © Kuba7033

Cascata dello Spritzzottolo
Cascata dello Spritzzottolo © Kuba7033

Corna del Biscia - przełom Pioverny
Corna del Biscia - przełom Pioverny © Kuba7033

DDR w Valsasinie powoli się kończy, podobnie jak płaska trasa - czas na krótki podjazd do Balsio
Widok na Pasturo
Widok na Pasturo © Kuba7033

Z Balsio zjechaliśmy do Lecco - dużego miasta na południowym wschodzie Jeziora Como
Zjazd z Balsio w kierunku Lecco
Zjazd z Balsio w kierunku Lecco © Kuba7033

Widok w kierunku Lecco i Jezioro Como z drogi do Lecco
Widok w kierunku Lecco i Jezioro Como z drogi do Lecco © Kuba7033

Widok na Monte Coltignone
Widok na Monte Coltignone © Kuba7033

Van Hool A330 na Corse Monta Ortigara w Lecco
Van Hool A330 na Corse Monta Ortigara w Lecco © Kuba7033

Przedmieścia Lecco to jedna wielka plaża - wyasfaltowane szerokie drogi, cień dawały palmy - zupełnie coś innego niż mała górskie miasteczka przyklejone do zboczy.
Przedmieścia Lecco
Przedmieścia Lecco © Kuba7033

Pokręciliśmy się trochę po starówce i okolicy dworca kolejowego
Scania CN280UB 4x2 EB 10,9 na Via Alessandro Volta
Scania CN280UB 4x2 EB 10,9 na Via Alessandro Volta © Kuba7033

Dworzec kolejowy w Lecco
Dworzec kolejowy w Lecco © Kuba7033

Piazzo Armando Diaz w Lecco
Piazzo Armando Diaz w Lecco © Kuba7033

Nawet trafił się polski akcent.
Solaris Urbino 8,6 na Via Montello
Solaris Urbino 8,6 na Via Montello © Kuba7033

Na początku zachwycały mnie palmy (dla mnie nowość na żywo), potem wielkie magnolie, ale one też tu pospolite.
Wielka magnolia w Lecco
Wielka magnolia w Lecco © Kuba7033

Via Giuseppe Bovara w Lecco
Via Giuseppe Bovara w Lecco © Kuba7033

czas na popas nad Jeziorem Como.
widok z Lecco na masyw Como di Canzo Occidentale
Widok z Lecco na masyw Como di Canzo Occidentale © Kuba7033

Nad Como w Malgrate
Nad Como w Malgrate © Kuba7033

Z Como chcieliśmy dotrzeć do Bellagio - słynnego miasteczka kurortu nad Como - wzdłuż jeziora ciężko - albo droga samymi tunelami )jakieś 6 km), a ponad jeziorem dwa kamieniołomy i brak przejazdu - trzeba dyndać na około przez góry. Ruszyliśmy przez strefy przemysłowe poznając co to sjesta - była godzina 13, a przed fabrykami auta ochroniarzy jak w niedzielę. W miasteczkach pusto.
Via Cariolo w Civate
Via Cariolo w Civate © Kuba7033

Na Via Maggiore w Suello
Na Via Maggiore w Suello © Kuba7033

Po przejechaniu kilku miejscowości dojechaliśmy do Jeziora Segrino , gdzie byliśmy już w trakcie podjazdu na przełęcz Passo del Ghisallo. Ale to dopiero początek - piękny i przyjemny do rowerowania podjazd.
Gęsi na Lago del Segrino
Gęsi na Lago del Segrino © Kuba7033

W Canzo
W Canzo © Kuba7033

Widok na Asso i Masyw Croce di Pizzalano
Widok na Asso i Masyw Croce di Pizzalano © Kuba7033

Obwodnica Lasnigo
Obwodnica Lasnigo © Kuba7033

I jest, dziś najwyższy punkt, takie Cima Copi - z przełęczy rozciągał się piękny widok ca Lario - część COMO, było sporo rowerzystów (nie tylko my byliśmy z Polski). Na przełęczy znajduje się pomnik kolarzy, muzeum kolarstwa i popiersia słynnych włoskich kolarzy.
Kościół Madonna del Ghisallo
Kościół Madonna del Ghisallo © Kuba7033

Widok z Passo del Ghisallo na Como
Widok z Passo del Ghisallo na Como © Kuba7033

Pomniki na Passo del Ghisallo
Pomniki na Passo del Ghisallo © Kuba7033

Z Passo del Ghisallo już tylko zjazd dość kręty do Bellagio nas czekał. Hamulce się chłodziły same - trzeba był przystawać na zdjęcia, bo było pięknie.
W Civenna
W Civenna © Kuba7033

Widok z Civenna na Como w kierunku Lecco
Widok z Civenna na Como w kierunku Lecco © Kuba7033

Widok na Bellagio i Como ze zjazdu z Passo del Ghisallo
Widok na Bellagio i Como ze zjazdu z Passo del Ghisallo © Kuba7033

Zjazd z Passo del Ghisallo
Zjazd z Passo del Ghisallo © Kuba7033

W Bellagio posiliśmy się włoskimi lodami i czekaliśmy na prom do Varenny. Po dopłynięciu do Varenny wrociliśmy do Bellano wzdłuż Jeziora i na koniec czekał nas tylko już znany z przedwczoraj finałowy podjazd do naszego lokum w Bioso. 
Nad Como w Bellagio
Nad Como w Bellagio © Kuba7033

Prom cumuje w Bellagio
Prom cumuje w Bellagio © Kuba7033

Widok na Varenne z promu
Widok na Varenne z promu © Kuba7033

Piękna pętelka, tylko trochę temperatura powietrza za wysoka.
Kategoria Alpy, góry, po szosach


Dane wyjazdu:
52.35 km 0.00 km teren
03:50 h 13.66 km/h:
Maks. pr.:33.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Giro Alpe Chiaro

Poniedziałek, 9 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 2

Kross zajeżdża coraz dalej - z pomocą auta oczywiście - na swoją drugą wizytę we Włoszech. dziś pora na rowerowanie w Lombardii - objazd masywu Alpe Chiaro. Ruszyliśmy z Biosio - osady położonej 160 m powyżej Jeziora Como i miasteczka Bellano.
Końcówka Val Sassiny w kierunku jeziora Como
Końcówka Val Sassiny w kierunku jeziora Como © Kuba7033

Drogą SP62 jechaliśmy w kierunku doliny Valsassina - droga na początku słaba, potem piękny asfalcik, ale zamknięty dla ruchu aut ze względu na osuwisko- wg lokalnych mieszkańców do przejścia z rowerem. Tak tez było - jedno osuwisko zablkowało drogę, ale rowery przenieśliśmy i można było jechać dalej - oszczędzając kilka kilometrów i jakieś 200 m w pionie.
Widok na masyw Alpe Chiaro
Widok na masyw Alpe Chiaro © Kuba7033

Droga z Bellano do Taceno
Droga z Bellano do Taceno © Kuba7033

Obryw na drodze
Obryw na drodze © Kuba7033

Dotarliśmy do Doliny Valssasina w miejscowości Taceno- piękna U-kształtna dolina polodowcowa z rzeką Pioverną.
Widok na Valsassina
Widok na Valsassina © Kuba7033

Cima di Diaso
Cima di Diaso © Kuba7033

Taceno
Taceno © Kuba7033

Z Taceno ruszyliśmy srogo pod górę - czekało nas 10 km z nachyleniem ok. 6% - przyjemna, spokojna droga. Co jakiś czas nowy widoczek i małe wioski przyklejone do góry - dla mnie coś niesamowitego.
Osły w taceno
Osły w Taceno © Kuba7033

W Vendrogno
W Vendrogno © Kuba7033

Kościół di San Lorenzo Martire w Inesio
Kościół di San Lorenzo Martire w Inesio © Kuba7033

Widok w kierunku Menaggio z okolic Inesio
Widok w kierunku Menaggio z okolic Inesio © Kuba7033

Widok na Valsassino z trochę wyżej
Widok na Valsassino z trochę wyżej © Kuba7033

Dojechaliśmy do Narro - miejscowości, gdzie można było ruszyć na szczyt Alpie Chiaro, albo w dół. Wybraliśmy opcję łatwiejszą z obawy o wysoką temperaturę dziś i zbliżające się południe i niegórskie przełożenia roweru mojego towarzysza.
W Narro
W Narro © Kuba7033

Kozy w Narro
Kozy w Narro © Kuba7033

W indovero
W Indovero © Kuba7033

Widok na Margno
Widok na Margno © Kuba7033

Zjechaliśmy do Casargo, gdzie stwierdziliśmy, ze na "obwodnicy miasteczka jest duży ruch, więc wybierzemy drogę przez centrum. Okazało się, ze droga w centrum zamknięta z powodu targu. Pozwiedzaliśmy miasteczko i ruszyliśmy dalej.
Targ w Casargo
Targ w Casargo © Kuba7033

Deptak w Casargo
Deptak w Casargo © Kuba7033

Jadąc drogą SP67 - czyli tak jakby powiatową oglądaliśmy widoczki i nagle odsłoniło nam się miasto Premana - dla mnie to był szok -tak duże miasteczko przyklejone do góry w środku gór. Robi wrażenie.
Widok na Masyw Monte Legnone i osadę Plazzo
Widok na Masyw Monte Legnone i osadę Plazzo © Kuba7033

Permana
Premana © Kuba7033

Ominęliśmy Premanę trochę bokiem jadąc kolejna dziś drogą zamkniętą dla ruchu, ale tym razem z dopuszczonym ruchem pieszych i rowerów. Zamknięcie spowodowane jest remontem mostu.
Remont mostu na Torrente Varroncello
Remont mostu na Torrente Varroncello © Kuba7033

Po zobaczeniu Permany kolejne wioski przyklejone do gór nie robiły już na mnie wrażenia. Spokojnie zjeżdżaliśmy doliną Varrony do Dervio zatrzymując się co chwilę na zdjęcia.
Widok na Avano i Tremenico
Widok na Avano i Tremenico © Kuba7033

Serpentyny w Avano
Serpentyny w Avano © Kuba7033

Droga z Avano do Tremenico
Droga z Avano do Tremenico © Kuba7033

W Tremenico
W Tremenico © Kuba7033

Kolejka do kamieniołomu Pernighera w Tremenico
Kolejka do kamieniołomu Pernighera w Tremenico © Kuba7033

W Tremenico II
W Tremenico II © Kuba7033

Kamieniołom Peringhera
Kamieniołom Peringhera © Kuba7033

W Introzzo
W Introzzo © Kuba7033

Jezioro Como coraz bliżej, a my nadal wysoko. Na koniec czekał nas dość stromy zjazd. W ramach chłodzenia hamulców kolejne postoje na zdjęcia.
Widok na Vestreno i Jezioro Como
Widok na Vestreno i Jezioro Como © Kuba7033

Dervio nad Como
Dervio nad Como © Kuba7033

W Dervio zajrzeliśmy nad Jezioro - trochę wiało, więc do nauki Windsurfingu warunki dobre.
Szkółka Windsurfingu na Como
Szkółka Windsurfingu na Como © Kuba7033

Ścieżka nad Como w Dervio
Ścieżka nad Como w Dervio © Kuba7033

Widok z Dervio w stronę Bellano
Widok z Dervio w stronę Bellano © Kuba7033

Z Dervio do naszego lokum nad Bellano wróciliśmy ponad Jeziorem Como
Widok w stronę Dervio z drogi do Bellano
Widok w stronę Dervio z drogi do Bellano © Kuba7033

Statek na Jeziorze Como
Statek na Jeziorze Como © Kuba7033

Nad Como w Bellano - widok w stronę Dervio
Nad Como w Bellano - widok w stronę Dervio © Kuba7033

I na koniec deserek - 3 km podjazdu 160 m w pionie. A w nagrodę pyszny włoski arbuz z francuskiego Carrefoura.
Widok z Bioso na Bellano i w kierunku północy na Dervio
Widok z Bioso na Bellano i w kierunku północy na Dervio © Kuba7033

Kategoria Alpy, po szosach, góry


Dane wyjazdu:
17.00 km 0.00 km teren
01:10 h 14.57 km/h:
Maks. pr.:35.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Bartholomäberg

Niedziela, 1 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 2

I dotarłem po raz kolejny w tym roku z moim Krossem w austriackie Alpy. Na ten tydzień miały być głównie wędrówki górskie - Kross miał być potrzebny w tygodniu następnym. Ale, że Alpy przywitały nas deszczem, to już pierwszego dnia wybraliśmy się na krótką przejażdżkę w dolinie Montafon. Niestety - miało być 40 km, wyszło 17 - okno pogodowe skończyło się za szybko.

Wyruszyliśmy z St. Anton in Montafon - małej wioski na samym początku doliny w kierunku rozległej wsi Bartholomäberg położonej powyżej dna doliny. Także na dzień dobry 5,5 km o nachyleniu 8,4% - to lubię. Widoki nie powalały, ale chmury w górach też mają urok.
Widok na Innervens
Widok na Innervens © Kuba7033

Podjazd z St. Anton in Montafon na Bartholomäberg
Podjazd z St. Anton in Montafon na Bartholomäberg © Kuba7033

Wjazd do Bartholomäberg
Wjazd do Bartholomäberg © Kuba7033

Przez zabudowania Bartholomäberg
Przez zabudowania Bartholomäberg © Kuba7033

Gdy dotarliśmy do Bartholomäberg już zaczynało padać - delikatnie. Postanowiliśmy przeczekać pod daszkiem informacji turystycznej - przy okazji czytając sporo ulotek - to mi się w Austrii podoba -bogata informacja turystyczna, im naprawdę zależy na turystach.
W Bartholomäberg
W Bartholomäberg © Kuba7033

W oczekiwaniu na koniec deszczu doczekałem się autobusu, ale końca deszczu nie. Postanowiliśmy zjechać do Schruns - głównej miejscowości doliny Montafon i doliną wrocić do St. Anton.
Setra S415LE #MBS456 w Bartholomäberg
Setra S415LE #MBS456 w Bartholomäberg © Kuba7033

Widok na Schruns z Bartholomäberg
Widok na Schruns z Bartholomäberg © Kuba7033

Zjazd do Schruns z Bartholomäberg
Zjazd do Schruns z Bartholomäberg © Kuba7033

Schruns to spora miejscowość z typową dla Voralberg i architekturą. Jest to dolina z dużymi wpływami Retoromanów, takie połączenie Tyrolu i szwajcarskiej Gryzonii
W Schruns
W Schruns © Kuba7033

Deptak wzdłuż Litz w Schruns
Deptak wzdłuż Litz w Schruns © Kuba7033

W Schruns również kończy się linia kolejowa Montafonerbahn. Także od Schruns do St Anton jechaliśmy wzdłuż torów i rzeki Ill. Przemoczeni dotarliśmy do naszego pokoiku na ciepłą herbatkę i pod cieply prysznic.
ES10.208 na bocznicy stacji Tschagguns
ES10.208 na bocznicy stacji Tschagguns © Kuba7033

Bombardier BR 4124 zbliża się do Tschagguns
Bombardier BR 4124 zbliża się do Tschagguns © Kuba7033

Kategoria Alpy, po szosach, góry