Rower:

Dortmund - Ausflug Nummer Drei

Czwartek, 6 września 2012 · dodano: 07.09.2012 | Komentarze 0

W Dortmundzie na terenie kampusu uniwersyteckiego kursuje H-Bahn, czyli taka kolejka podwieszana. Póki nie ma czegoś takiego we Wrocławiu, to musiałem to zobaczyć tutaj. Na wrocławskiej politechnice dzisiaj unieważniono drugi przetarg na budowę kolejki nad Odrą.

Na początek widok na południe Dortmundu z dzielnicy Schoenau:
Widok na południe Dortmundu z Schoenau © Kuba7033

Potem dojechałem do kampusu:
H-Bahn w Dortmundzie © Kuba7033

Niestety nie cała trasa jest czynna, na jej części kursuje zaH-Bahn:
Erstazbus © Kuba7033

Z kolejki jest mniejwiecej taki widok na łąke i południowe centrum Dortmundu:
Widoczek z trasy kolejki na połudnowe centrum Dortmundu © Kuba7033

Stacja kolejki na terenie Technologiizentrum. To coś na zasadzie naszego parku technologicznego albo EIT+ we Wrocławiu. Siedziba wielu małych firm, laboratoriów, głównie medycznych i nanotechnologicznych:
Stacja H-Bahnu © Kuba7033

Ach te włedne autobusy, wszędzie się napatoczą w kadr:
Ulice w Technologiizetrum © Kuba7033

Potem jakimś cudem wylądowałem na bardzo przyjemnej drodze przez łąki między dzielnicami Eichlinghofen i Menglinghusen, skąd był taki widoczek:
Symbole Dortmundu © Kuba7033

Musze następnym razem bardziej pokręcić się po tych łąkach, szkoda, że nie mam tu mojego Krossa :(