Rower:

Dortmund - Ausflug Nummer Zwei

Poniedziałek, 3 września 2012 · dodano: 06.09.2012 | Komentarze 1

Kolejna wycieczka holenderka po Dortmundzie. Jeździ się tym beznadziejnie i z każdym km coraz bardziej tęsknie za Krossem i Italbikiem, ale trzeba się cieszyć ze i tak takie coś mam do dyspozycji, bo mógłbym nie mieć nic. A jednak najlepszą metodą zwiedzanie nieznanego miasta jest rower. Założyłem sobie konto na Endomodo, żeby wiedziec jak mniejwiecej jechałem:

Na początek pod Westhallenhalle. Hala o przenaczeniu takim jak nasza Hala Stulecia, nawet ten sam architekt ją projektował:
Westhallenhalle © Kuba7033

POtem pod stadion, panorama stadionu pojawi się póxniej po powrocie do Wrocławia. Teraz tylko nosorozec:
Nosorożec pod Stadionem © Kuba7033

Szkoda, że pod naszym stadionem nie ma jeszcze krasnala. Fajnie, ze Błaszczykowski gra w Borussii. Gdy się tutaj przedstawiam pada zwykle stwierdzenie: "O, to jak Błaszczykowski"
Na stadion prowadzi taka droga:
Droga na stadion © Kuba7033

Jechałem i takie coś sie napatoczyło. Nie foce pociągów, ale dla niemieckich kolei zrobię wyjątek:
Deutsche Bahn © Kuba7033
Ciekawe jest to, ze mając bilet na wszystko co jeździ po Dortmundzie, tzn metro i autobusy można również w granicach miasta korzystać z pociągów DB. We Wrocławiu by się takie coś przydało.

Park w okolicy Zoo, w Dortmundzie na prawie wszystkich drogach w parkach obowiązuje zakaz wjazdu rowerem, do niektórych lasów również:
Park koło Zoo © Kuba7033

W Dortmundzie zabytków prawie nie ma, jest tylko kilka starych kościołów i zamków.