Rower:

Dortmund - Ausflug Nummer Eins

Sobota, 1 września 2012 · dodano: 02.09.2012 | Komentarze 1

Od tygodnia siedzę w Dortmundzie na praktyce. Dziś udało mi się skombinować rower i coś pozwiedzać. Wycieczka krótka, bo czasu za bardzo nie mam, a i rower nie najlepszy. Jeśli od dzis ktoś mi powie, że mój italbike jest zły to załatwię mu, żeby przejechał się takim czymś:
Holenderka nad phoenix see © Kuba7033

Tymczasowy wehikuł na tle Phoenixsee w Dortmundzie

Chciałem tym sprzętem zdobyć tą górkę, ale niestety jest zakaz wjazdu rowerem. I dobrze, bo potem nie mogłem dać rady wjechać tym zwykłą ulicą na lekkie wzniesienie.
Górka nad Phoenixsee © Kuba7033

Potem pokręciłem sie okolicznymi uliczkami:
Dortmundzka ulica © Kuba7033

Infrastruktura rowerowa jest bardzo przyjazna, sluzy itp. Na chodnikach są nawet światła dla rowerów przed przejściem dla pieszych. Praktycznie wszystkie ścieżki są jednokierunkowe:
Dortmundzka ulica i swiatła po niemiecku © Kuba7033

Potem zajrzałem na stare tereny przemysłowe, na zdjęciu gasometer i stara koksownia:
Gasometer © Kuba7033

koksownia © Kuba7033

Obecnie stara zabudowa jest odrestaurowywana. Na Gasometer można wejść, w starych halach znajduje się park technologiczny dla firm z dziedziny nanotechnologii