Info

Więcej o mnie.














Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2025, Kwiecień21 - 23
- 2025, Marzec45 - 111
- 2025, Luty29 - 87
- 2025, Styczeń27 - 54
- 2024, Grudzień30 - 86
- 2024, Listopad24 - 42
- 2024, Październik30 - 55
- 2024, Wrzesień19 - 27
- 2024, Sierpień33 - 67
- 2024, Lipiec50 - 94
- 2024, Czerwiec38 - 89
- 2024, Maj30 - 64
- 2024, Kwiecień24 - 69
- 2024, Marzec29 - 62
- 2024, Luty31 - 50
- 2024, Styczeń25 - 40
- 2023, Grudzień23 - 32
- 2023, Listopad26 - 36
- 2023, Październik21 - 24
- 2023, Wrzesień20 - 22
- 2023, Sierpień38 - 46
- 2023, Lipiec62 - 68
- 2023, Czerwiec59 - 65
- 2023, Maj48 - 50
- 2023, Kwiecień32 - 50
- 2023, Marzec27 - 39
- 2023, Luty17 - 17
- 2023, Styczeń28 - 23
- 2022, Grudzień35 - 11
- 2022, Listopad24 - 29
- 2022, Październik28 - 40
- 2022, Wrzesień28 - 39
- 2022, Sierpień28 - 34
- 2022, Lipiec28 - 46
- 2022, Czerwiec31 - 50
- 2022, Maj31 - 55
- 2022, Kwiecień23 - 46
- 2022, Marzec32 - 49
- 2022, Luty24 - 33
- 2022, Styczeń20 - 20
- 2021, Grudzień25 - 26
- 2021, Listopad25 - 19
- 2021, Październik25 - 29
- 2021, Wrzesień32 - 27
- 2021, Sierpień28 - 27
- 2021, Lipiec37 - 39
- 2021, Czerwiec32 - 33
- 2021, Maj31 - 46
- 2021, Kwiecień26 - 30
- 2021, Marzec28 - 21
- 2021, Luty22 - 12
- 2021, Styczeń24 - 13
- 2020, Grudzień29 - 25
- 2020, Listopad22 - 32
- 2020, Październik29 - 14
- 2020, Wrzesień32 - 8
- 2020, Sierpień33 - 1
- 2020, Lipiec29 - 9
- 2020, Czerwiec27 - 7
- 2020, Maj26 - 9
- 2020, Kwiecień17 - 14
- 2020, Marzec25 - 10
- 2020, Luty29 - 2
- 2020, Styczeń24 - 3
- 2019, Grudzień31 - 2
- 2019, Listopad25 - 5
- 2019, Październik38 - 11
- 2019, Wrzesień33 - 8
- 2019, Sierpień23 - 3
- 2019, Lipiec23 - 7
- 2019, Czerwiec34 - 0
- 2019, Maj39 - 17
- 2019, Kwiecień35 - 0
- 2019, Marzec35 - 2
- 2019, Luty30 - 0
- 2019, Styczeń30 - 0
- 2018, Grudzień31 - 0
- 2018, Listopad33 - 0
- 2018, Październik26 - 0
- 2018, Wrzesień33 - 1
- 2018, Sierpień27 - 0
- 2018, Lipiec45 - 0
- 2018, Czerwiec43 - 2
- 2018, Maj35 - 0
- 2018, Kwiecień34 - 0
- 2018, Marzec19 - 0
- 2018, Luty5 - 0
- 2018, Styczeń10 - 0
- 2017, Grudzień23 - 2
- 2017, Listopad30 - 0
- 2017, Październik30 - 0
- 2017, Wrzesień30 - 0
- 2017, Sierpień37 - 0
- 2017, Lipiec28 - 0
- 2017, Czerwiec39 - 0
- 2017, Maj47 - 0
- 2017, Kwiecień35 - 0
- 2017, Marzec25 - 0
- 2017, Luty18 - 0
- 2017, Styczeń35 - 0
- 2016, Grudzień35 - 2
- 2016, Listopad36 - 0
- 2016, Październik37 - 0
- 2016, Wrzesień33 - 0
- 2016, Sierpień22 - 1
- 2016, Lipiec40 - 0
- 2016, Czerwiec40 - 0
- 2016, Maj40 - 0
- 2016, Kwiecień37 - 0
- 2016, Marzec26 - 0
- 2016, Luty25 - 1
- 2016, Styczeń26 - 6
- 2015, Grudzień28 - 1
- 2015, Listopad25 - 6
- 2015, Październik33 - 1
- 2015, Wrzesień15 - 0
- 2015, Sierpień20 - 0
- 2015, Lipiec34 - 3
- 2015, Czerwiec34 - 0
- 2015, Maj35 - 8
- 2015, Kwiecień29 - 7
- 2015, Marzec26 - 1
- 2015, Luty22 - 3
- 2015, Styczeń27 - 2
- 2014, Grudzień22 - 1
- 2014, Listopad21 - 1
- 2014, Październik17 - 2
- 2014, Wrzesień32 - 4
- 2014, Sierpień31 - 2
- 2014, Lipiec14 - 1
- 2014, Czerwiec17 - 3
- 2014, Maj8 - 0
- 2014, Kwiecień10 - 2
- 2014, Marzec13 - 3
- 2014, Luty17 - 2
- 2014, Styczeń6 - 0
- 2013, Grudzień10 - 5
- 2013, Listopad6 - 2
- 2013, Październik18 - 0
- 2013, Wrzesień28 - 1
- 2013, Sierpień27 - 0
- 2013, Lipiec15 - 1
- 2013, Czerwiec13 - 8
- 2013, Maj14 - 3
- 2013, Kwiecień18 - 5
- 2013, Marzec7 - 5
- 2013, Luty6 - 0
- 2013, Styczeń4 - 0
- 2012, Grudzień5 - 0
- 2012, Listopad7 - 2
- 2012, Październik22 - 1
- 2012, Wrzesień4 - 3
- 2012, Sierpień20 - 2
- 2012, Lipiec21 - 4
- 2012, Czerwiec25 - 3
- 2012, Maj18 - 0
- 2012, Kwiecień11 - 3
- 2012, Marzec14 - 5
- 2012, Luty5 - 0
- 2012, Styczeń5 - 2
- 2011, Grudzień4 - 3
- 2011, Listopad10 - 2
- 2011, Październik10 - 0
- 2011, Wrzesień17 - 0
Dane wyjazdu:
48.10 km
20.00 km teren
02:25 h
19.90 km/h:
Maks. pr.:33.80 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Kross Level A2 2011
Gdzie te bociany
Niedziela, 23 marca 2025 · dodano: 30.03.2025 | Komentarze 4
Niedzielny poranek spędzony na ciągu dalszym trasy okolicznych bocianich gniazd. Zostały 2 do objechania - Gosławice i Prężyce. Uprzedzając, oczywiście było pusto.Rok temu pierwszego spotkałem 25.03. Zobaczymy jak w tym roku.

Mercedes O530 #7337 na ul. Pilczyckiej © Kuba7033
Ale wiosnę czuć coraz bardziej, zaczyna kwitnąć tarnina.

Krzewy zakwitają © Kuba7033
Trasę do Prężyc zrobiłem najpierw wałami wzdłuż Odry.

Żurawie ponad Praczami © Kuba7033

Sarny w pobliżu Pracz Odrzańskich © Kuba7033
Potem przez Piskorzowickie Pola, gdzie były zarówno gęsi jak i żurawie. Stali mieszkańcy.

Żurawie w okolicy Miłoszyna © Kuba7033

Gęsi w okolicy Miłoszyna © Kuba7033

Bombardier Traxx 186 139 mija wieś Pisarzowice © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-048 mija wieś Pisarzowice © Kuba7033

Łabędzie na tle Pisarzowic © Kuba7033

Łabędź i żurawie przy polnej kałuży © Kuba7033

Żurawie w pobliżu Pisarzowic © Kuba7033
W Pisarzowicach miałem dwa kocie spotkania, zresztą nie jedyne dzis.

Kot w Pisarzowicach © Kuba7033

Kolejny kot w Pisarzowicach © Kuba7033
A w Brzezince Średzkiej trafiłem na skład maszyn roboczych SBMu, które dotarły tu z budowy linii do Karpacza. W Brzezince trwa obecnie odbudowa jednego toru dodatkowego.
A skoro są maszyny, to krótki kurs z technologii podbijania. Unimat SBMu mimo, ze jest maszyną produkcji Plasser&Theurer, to od pewnego czasu jego serce - zespół podbijający - jest produkcji konkurencyjnej firmy System7. Zasadnicza różnica, to sposób wytwarzania wibracji zapewniającej odpowiednie zagęszczenie. W Plasserze wibracje pochodzą od niewyważonego wału wibracyjnego, w S7 od tzw. siłowników pulsacyjnych. Teoretycznie rozwiązanie S7 jest tańsze w eksploatacji, ze względu na brak konieczności częstych remontów (co około 2 alta przy dobrym sezonie). Ale za to nie gwarantuje optymalnego zagęszczenia - trzeba je stale monitorować. W P&T stałe zagęszczenie wynika z fizyki i jest "pewne". Druga sprawa to siła wbijania agregatu w tłuczeń - w P&T jak w masło niezależnie od twardości podsypki, w S7 na nowym tłuczniu ok, na utrzymaniu podobno tragedia. Osobiście uważam, że technologia P&T sprawdzona od ponad 70 lat jest pewniejsza. Prawie cała europejska, a bym powiedział światowa kolej jest na niej zbudowana "nikt nie narzeka".

Unimat 08-475 4S #1074 w Brzezince Średzkiej © Kuba7033

Agregat podbijający S7 z bliska © Kuba7033

09-32 CSM #2331 w Brzezince Średzkiej © Kuba7033

SSP 100 #364 w Brzezince Średzkiej © Kuba7033

Sarny w pobliżu Brzezinki Średzkiej © Kuba7033

SM42-7763 i skład maszyn roboczych SBMu w Brzezince Średzkiej © Kuba7033
Po wykładzie można dalej oglądać kotki.

Kot w Gosławicach © Kuba7033

Kot w Prężycach © Kuba7033
I inne zwierzaki.

Żuraw w pobliżu Czernej © Kuba7033
Do domu wróciłem przez Leśnicę, więc na koniec jeszcze kilka kolejowych kadrów

Impuls 31We-023 jako pociąg KD Malachit jedzie wąwozem koło Żurawińca © Kuba7033

EP09-043 z IC Chełmoński mija stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

Solaris Urbino 10,5 #2030 na pętli Ratyń © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7417 na ul. 11go Listopada © Kuba7033
Kategoria przyroda
Komentarze
Kolzwer205 | 21:11 poniedziałek, 31 marca 2025 | linkuj
Dawno już nie widziałem tego Traxx-a 139, myślałem, że już u nas nie jeździ :)
Wiosna w tym roku jest chyba tak, jak powinna być, choć przyznam, że ja też już szukam jej oznak i póki co są takie bardzo nieśmiałe w porównaniu do poprzednich lat.
W zakresie utrzymania nawierzchni kolejowej aż tak nigdy nie wgłębiałem się w technikalia, dobra ciekawostka ;)
Wiosna w tym roku jest chyba tak, jak powinna być, choć przyznam, że ja też już szukam jej oznak i póki co są takie bardzo nieśmiałe w porównaniu do poprzednich lat.
W zakresie utrzymania nawierzchni kolejowej aż tak nigdy nie wgłębiałem się w technikalia, dobra ciekawostka ;)
Trollking | 23:35 niedziela, 30 marca 2025 | linkuj
Przylecą, przylecą. Najwyżej poproszę jednego spod Poznania o krótką wycieczkę pod Wrocław :)
Dużo fajnych "zamienników".
Dużo fajnych "zamienników".
Marecki | 19:01 niedziela, 30 marca 2025 | linkuj
W tym roku wiosna jest w normalnym trybie, w zeszłym była o dwa tygodnie zbyt szybko, więc boćki pewnie też jakiś poślizg mają. U mnie w zeszłym roku tez już były.
Komentuj