Do Łąkoszyc

Czwartek, 11 kwietnia 2024 · dodano: 20.04.2024 | Komentarze 6

Czwartkowe przyjemne wiosenne popołudnie spędziłem na trasie do Łąkoszyc przez Las Mokrzański i Mrozowski.
W Lesie Mokrzańskim
W Lesie Mokrzańskim © Kuba7033

Rzepakowo między Lasem Mokrzańskim i Mrozowskim
Rzepakowo między Lasem Mokrzańskim i Mrozowskim © Kuba7033

W Lesie Mrozowskim oznaczona już trasa na rowerowe rozpoczęcie sezonu wyścigów - Bike Maraton w Miękini.
W Lesie Mrozowskim
W Lesie Mrozowskim © Kuba7033

Z Lasu Mrozowskiego wyjechałem w Wojnowicach i dalej przez pola do Białkowa. Po drodze spotkanie z sarnami i czajkami.
Droga z Wojnowic w Lesie Mrozowskim
Droga z Wojnowic w Lesie Mrozowskim © Kuba7033

Sarna na polu w okolicy Wojnowic
Sarna na polu w okolicy Wojnowic © Kuba7033

Kilka saren na polu między Wojnowicami i Białkowem
Kilka saren na polu między Wojnowicami i Białkowem © Kuba7033

Czajka nad polną kałużą
Czajka nad polną kałużą © Kuba7033

W Łąkoszycach wiosennie i sucho, choć niewielką kałużę musiałem również pokonać - udało się dziki prowizorycznej konstrukcji, która pewnie służyła tu zimą.
Bzy w Łąkoszycach
Bzy w Łąkoszycach © Kuba7033

Droga z Łąkoszyc do Wojnowic jest sucha tylko gdy nie pada kilka tygodni. Taki urok tego miejsca, spływa tu woda z okolicznych pól.
Trochę błotka w okolicy Łąkoszyc
Trochę błotka w okolicy Łąkoszyc © Kuba7033

Droga z Łąkoszyc do Wojnowic
Droga z Łąkoszyc do Wojnowic © Kuba7033

Z Wojnowic dotarłem skrajem lasu do Mrozowa, dalej przez Żurawiniec do Wrocławia na moją ulubioną bzową ścianę wzdłuż linii kolejowej Wrocław-Legnica. Można wąchać tu bzy i czekać na pociągi. Idealnie.
Bzy przy polnej drodze z Wrocławia do Krępic
Bzy przy polnej drodze z Wrocławia do Krępic © Kuba7033

Zbliżenie na bzy
Zbliżenie na bzy © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-032 jako KD Sprinter Jan Wyżykowski wjeżdża w granice Wrocławia
Pesa Elf2 48Wec-032 jako KD Sprinter Jan Wyżykowski wjeżdża w granice Wrocławia © Kuba7033

Nie wiem tylko dlaczego, zdjęcia z tej miejscówki często wychodzą mi prześwietlone. Jakaś klątwa?
Pesa Elf2 48Wec-029 jako KD Sprinter Kaczawa wyjeżdża z Wrocławia do Zgorzleca
Pesa Elf2 48Wec-029 jako KD Sprinter Kaczawa wyjeżdża z Wrocławia do Zgorzleca © Kuba7033

I na koniec jeszcze wizyta na moim przsytnaku kolejowym.
Pesa Elf2 48Wec-044 wjeżdża na przystanek Wrocław Stadion
Pesa Elf2 48Wec-044 wjeżdża na przystanek Wrocław Stadion © Kuba7033
Kategoria przyroda

| 21:12 piątek, 26 kwietnia 2024 | linkuj Trochę prześwietlone jedno zdjęcie, ale nie da się zaprzeczyć, że ogólnie ciepłe światło zachodu na tamtej miejscówce bardzo dopisało ;)
| 23:46 poniedziałek, 22 kwietnia 2024 | linkuj Chyba kojarzę.
| 20:53 poniedziałek, 22 kwietnia 2024 | linkuj Posterunek odgałęźny Grabiszyn
| 00:47 poniedziałek, 22 kwietnia 2024 | linkuj A jaka to miejscówka? Z ciekawości porównam.
| 18:29 niedziela, 21 kwietnia 2024 | linkuj Cos podobnego jak Debiec mamy we Wrocławiu, ale nie bywam, mało atrakcyjnie na rower tam, mimo, ze wśród zielonych RODOSów. Wolę szlaki pod miastem
| 23:03 sobota, 20 kwietnia 2024 | linkuj Fajna miejscówka, coś czuję, że na poznańskim Dębcu czułbyś się jak w raju, tu przecinają się linie z północy na południe i częściowo z zachodu na wschód, wszystko w odległości maks kilometra od siebie :)

Zazdro tej czajki :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ugoba