Wstępny objazd bocianich gniazd

Piątek, 8 marca 2024 · dodano: 12.03.2024 | Komentarze 2

Słonko świeci, ciepło, wiosnę już widać. Pomyślałem, że może czas już ruszyć rozejrzeć się czy nie ma jakiś boćków w okolicy. W zeszłym roku pierwszego boćka spotkałem co prawda 24.03, ale może w tym roku będzie wcześniej. Pojechałem na trasę tak aby odwiedzić gniazda na Jerzmanowie, w Skałce, Gałowie, Krępicach, Gosławicach i Prężycach. Wszędzie pusto - w gniazdach oraz na okolicznych polach.

Na szczęście atrakcji trochę było - sarny, łabędzie, żurawie, czaple. Spotkałem też wronę goniącą bażanty. Wpadło kilka kolejowych motywów i jeden lotniczy (nie jestem miłośnikiem lotnictwa, powiedziałbym, ze nawet trochę wrogiem, ale czasem można zrobić jakiś malowniczy kadr). Trafiłem też ciekawie ulokowanego grilla nad Odrą.
Airbus A220-300 z Zurychu ląduje na wrocławskich Strachowicach

Trochę błotka na drodze z Gałowa do Lutyni © Kuba7033

Sarny w okolicy Krępic
Sarny w okolicy Krępic © Kuba7033

Sarny na niezabudowanym jeszcze polu w Żurawińcu
Sarny na niezabudowanym jeszcze polu w Żurawińcu © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-042 jako pociąg KD Iglica jedzie wąwozem koło Żurawińca
Pesa Elf2 48Wec-042 jako pociąg KD Iglica jedzie wąwozem koło Żurawińca © Kuba7033

Śródpolne krzaki koło Brzeziny zaczynają się zielenić
Śródpolne krzaki koło Brzeziny zaczynają się zielenić © Kuba7033

Żurawie koło Brzezinki Średzkiej
Żurawie koło Brzezinki Średzkiej © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-027 wjeżdża na stację Brzezinka Średzka
Pesa Elf2 48Wec-027 wjeżdża na stację Brzezinka Średzka © Kuba7033

Pesa Elf2 48Wec-025 opuszcza stację Brzezinka Średzka mijając wieś Gosławice
Pesa Elf2 48Wec-025 opuszcza stację Brzezinka Średzka mijając wieś Gosławice © Kuba7033

ET22-592 z składem cystern wjeżdża na stację Brzezinka Średzka
ET22-592 z składem cystern wjeżdża na stację Brzezinka Średzka © Kuba7033

Czaple i bażanty uciekające przed wroną
Czaple i bażanty uciekające przed wroną © Kuba7033

Grill w nietypowym miejscu
Grill w nietypowym miejscu © Kuba7033

Żuraw i sarna na skraju piskorzowickiego pola