Wzgórza Trzebnickie

Wtorek, 26 grudnia 2023 · dodano: 26.12.2023 | Komentarze 2

Dziwne, ale w tym roku nie byłem jeszcze na Prababce. Ogólnie w 2023 dziś byłem dopiero czwarty raz na Wzgórzach Trzebnickich. Bardzo źle, w przyszłym roku muszę zmienić trasy, bo wpadłem w monotonie Doliny Bystrzycy, Pól Irygacyjnych i okolic Prężyc.

Właśnie dziś za cel postawiłem sobie wjazd na Prababkę. Pogoda była w miarę, ruszyłem rano z Wrocławia przez most Milenijny do Psar, potem wzdłuż dawnej DK5 najbardziej znaną śmieszką rowerową w Polsce do Trzebnicy. Po drodze postój koło Wysokiego Kościoła - dziś była piękna widoczność.
Isuzu Cityport #4717 na Moście Milenijnym
Isuzu Cityport #4717 na Moście Milenijnym © Kuba7033

Między Psarami i Krynicznem
Między Psarami i Krynicznem © Kuba7033

Można było wypatrzeć dzięki ostatnim wiatrom, które przepędziły smog nie tylko Masyw Ślęzy, ale Góry Wałbrzyskie i Karkonosze.
Widok z Wysokiego Kościoła na MOP Wisznia Mała, Wrocław i Masyw Ślęży
Widok z Wysokiego Kościoła na MOP Wisznia Mała, Wrocław i Masyw Ślęży © Kuba7033

Widok z Wysokiego Kościoła na Karkonosze oraz Dolinę Odry
Widok z Wysokiego Kościoła na Karkonosze oraz Dolinę Odry © Kuba7033

Widok z Wysokiego Kościoła na Trójgarb oraz Zachodnie osiedla Wrocławia na pierwszym planie © Kuba7033

Z Trzebnicy pojechałem na Przełęcz Cichą, po drodze nieco przeszkadzał tu boczny wiatr. Dalej do Czachowa i Radłowa.
Wzgórza Trzebnickie koło Raszowa
Wzgórza Trzebnickie koło Raszowa © Kuba7033

W Radłowie parę sekund na zdjęcie i startujemy na szczyt Prababki, ten krótki 15% podjazd zrobiłem dziś w 1:17, rekord 1:08 od 2018 roku nadal nie pobity. HR Max 195, trup.
Widok na podjazd Prababka
Widok na podjazd Prababka © Kuba7033

Widok na Czachowo z Radłowa
Widok na Czachowo z Radłowa © Kuba7033

Z Prababki powrót do Wrocławia przez Skotniki, Boleścin, Skarszyn. Po drodze widoczki na Wrocław i nawet Góry Opawskie.
Droga z Skotnik do Piersna
Droga z Skotnik do Piersna © Kuba7033

Widok na Góry Opawskie oraz Wzgórza Strzelińskie ze Skotnik, na pierwszym planie wrocławskie Psie Pole oraz elektrociepłownia Czechnica © Kuba7033

Widok na Sudety i Wrocław ze Skarszyna
Widok na Sudety i Wrocław ze Skarszyna © Kuba7033

A w okolicy Siedlca miła niespodzianka - moje piąte w tym roku spotkanie z dzikami i drugie w w tym miesiącu (nie opisywałem go tutaj, bo było podczas jazdy samochodem w okolicy Powidza - spora gromadka przebiegła mi przed autem)
Dzicza gromadka koło Siedlca
Dzicza gromadka koło Siedlca © Kuba7033

Dziki biegły obok odpoczywających na ściernisku saren.
Sarny w okolicy Siedlca
Sarny w okolicy Siedlca © Kuba7033

Z bananem na gębie ruszyłem dalej, po drodze jeszcze postój w Pasikurowicach na kolejowe fotki i dalej w drogę do domu.
Impuls 36Weh-014 mija Pasikurowice w kierunku Wrocławia
Impuls 36Weh-014 mija Pasikurowice w kierunku Wrocławia © Kuba7033

We Wrocławiu jeszcze jedno spontaniczne kolejowe spotkanie. Ostatnie kiloemtry to walka z wiatrem, który bardzo sie wzmógł i wiał prosto w ryjek. Do domu wróciłem chwilę przed niespodziewanym deszczem.