Góry Sowie

Czwartek, 1 czerwca 2023 · dodano: 04.06.2023 | Komentarze 2

Dziś wziąłem dzień urlopu i ruszyłem na pierwszy  w tym sezonie podbój gór rowerem - na pierwszy ogień poszły Góry Sowie. Do Świdnicy dojechałem pociągiem z Wrocławia przez Sobótkę. Także pierwszy raz jechałem dwutrakcyjnym (popularnie zwanym hybrydowym) Impulsem oraz linią nr 285 po remoncie.
Impuls 36Weh-015 na stacji Świdnica Miasto po zakończonym kursie jako pociąg
Impuls 36Weh-015 na stacji Świdnica Miasto po zakończonym kursie jako pociąg "Radunia" relacji Trzebnica - Świdnica Miasto © Kuba7033

Ze Świdnicy przez Bystrzycę Dolną i burkatów dotarłem do podnóża Gór Sowich i zacząłem krótką wspinaczkę leśnym duktem do miejscowości Glinno.
Wielka Sowa widziana z Świdnicy
Wielka Sowa widziana z Świdnicy © Kuba7033

Widok na Świdnicę z okolicy Bystrzycy Górnej
Widok na Świdnicę z okolicy Bystrzycy Górnej © Kuba7033

Przed Glinnem zaczęły się piękne widoki na Góry Wałbrzyskie i Suche. Dla tych widoków kocham jeździć przez Glinno - mimo, ze to asfaltowa droga to jest urokliwa.
Chełmiec, Trójgarb i Zamek Grodno widziany z okolica Glinna
Chełmiec, Trójgarb i Zamek Grodno widziany z okolica Glinna © Kuba7033

Widok na Wielką Sową z okolic Glinna
Widok na Wielką Sową z okolic Glinna © Kuba7033

Krowy w Glinnie
Krowy w Glinnie © Kuba7033

Krowa i cielaczek
Krowa i cielaczek © Kuba7033

I tak dotarłem asfaltem na Przełęcz Walimską i dalej już leśnymi drogami na Wielką Sowę. Na szczycie wieża nadal w remoncie
Na Wielkiej Sowie
Na Wielkiej Sowie © Kuba7033

I najtrudniejszy fragment trasy - zjazd po kamieniach z Wielkiej Sowy - realizowany z jedną nogą na pedele, druga jako podpórka.
Droga z Wielkiej Sowy
Droga z Wielkiej Sowy © Kuba7033

dalej w kierunku Kalenicy przez Przełęcz Jugowską na Bielawską Polankę z widokami po zrębach.
Widok na Kalenicę
Widok na Kalenicę © Kuba7033

Widok na Jugów i Góry Stołowe
Widok na Jugów i Góry Stołowe © Kuba7033

Na zboczach Kalenicy
Na zboczach Kalenicy © Kuba7033

I w dół do Bielawy. Po drodze GPS mnie trochę wpuścił w maliny a dokładniej w chaszcze i trzeba było rower prowadzić. Za późno się skapnąłem i nie warto było wracać. Choć po przenoszeniu roweru po krzakach zmieniłem zdanie.
Buki na zboczu Kalenicy
Buki na zboczu Kalenicy © Kuba7033

Na szczęście udało się dotrzeć do normalnej drogi i kontynuować zjazd do Bielawy.
Widok na Pieszyce, Dzierżoniów i Masyw Ślęży z Czyżyka
Widok na Pieszyce, Dzierżoniów i Masyw Ślęży z Czyżyka © Kuba7033

Tuz przed Bielawą na skraju lasu poczułem czosnek niedźwiedzi, a potem zobaczyłem mega polanę. Super zapach.
Czosnkowe pole koło Bielawy
Czosnkowe pole koło Bielawy © Kuba7033

Widok na Bielawę
Widok na Bielawę © Kuba7033

Widok w kierunku Dzierżoniowa i Masywu Ślęża
Widok w kierunku Dzierżoniowa i Masywu Ślęża © Kuba7033

I koniec wycieczki, dotarłem na 20 minut przed odjazdem pociągu do Wrocławia z Bielawy Zachodniej. Udana wycieczka, mimo małego rpobelmu z trasą. ALe nad formą trzeba poporacować, bo cięzko podjazdy było robić.