Na żurawie

Sobota, 7 stycznia 2023 · dodano: 08.01.2023 | Komentarze 2

Dziś już sporo cieplej, słoneczniej. Zaplanowałem trochę kilometrów więcej - chciałem zrobić pętlę do Lubiatowa przez Wilkszyn, Wilkostów, Białków i powrót przez Lenartowice, Prężyce, Brzezinkę Średzką. Poszło zgodnie z planem, a wyjazd urozmaicał się już od Wilkszyna, gdzie spotkałem pierwszą dziś grupę żurawi

Mercedes O530 #7309 na ul. Głównej
Mercedes O530 #7309 na ul. Głównej © Kuba7033Żurawie na tle przysiółku Miłoszyn wsi Wilkszyn
Żurawie na tle przysiółku Miłoszyn wsi Wilkszyn © Kuba7033

W Brzezince Średzkiej trafiłem na Impulsa Kolei Dolnośląskich - KD od 11.12.2022 wróciło po 9 latach na Nadodrzankę i wykonuje tu 5 kursów w ciągu dnia do Ścinawy i Głogowa. pozostałe 18 par nadal w obsłudze Przewozów Regionalnych - życzę wszystkim pasażerom, aby ten stosunek zwiększał się na korzyść KD.
Impuls 36We-014 na stacji Brzezinka Średzka
Impuls 36We-014 na stacji Brzezinka Średzka © Kuba7033

Po kolejowym postoju ruszyłem dalej, pod Zaborem Wielkim spotkałem kolejne stado żurawi i również tabliczki że mordercy właśnie bawią się w lesie życiem niewinnych zwierząt.
Żurawie w okolicy Zaboru Wielkiego
Żurawie w okolicy Zaboru Wielkiego © Kuba7033

Wracając z Lubiatowa trafiłem na grupę łabędzi, gdy je fotografowałem usłyszałem 2 strzały. Ciarki mnie przeszły i smutek, ze jedni mają radochę z obserwacji zwierząt, fotografowaniu ich, a w tym czasie ktoś ma przyjemność z zabijania żywej istoty, smutne i straszne.
Łabędzie i Most na Odrze koło Głoski
Łabędzie i Most na Odrze koło Głoski © Kuba7033

Z tym smutnymi myślami ruszyłem dalej, ale zaraz kolejny postój - kolejne żurawie i stado gęsi na kukurydzianym ściernisku.
Żurawie koło Gąsiorowa
Żurawie koło Gąsiorowa © Kuba7033

Gęsi i zabytki przysiółku Głogi wsi Głoska
Gęsi i zabytki przysiółku Głogi wsi Głoska © Kuba7033

Żurawie w okolicy Gąsiorowa
Żurawie w okolicy Gąsiorowa © Kuba7033

Od Gąsiorowa już bez postojów jechałem do Wrocławia. Udany wypad mimo usłyszanych huków. Moje polowanie mam nadzieję było bardziej obfite.