Na spotkanie z parowozem

Sobota, 3 grudnia 2022 · dodano: 09.12.2022 | Komentarze 2

Dziś dzień mikołajkowych atrakcji we Wrocławiu. Jedną z nich był Nikolaus Express z Cottbus do Świdnicy prowadzony parowozem. Wybrałem się sfotografować skład na zabytkowej stacji Wrocław Leśnica. Ta krótka trasa po przeziębieniu to było optimum. Do Leśnicy pojechałem najkrótszą trasą, z fotostopem kursujących w ten weekend zatramwai na linii leśnickiej.
Mercedes O530G C2 #8483 na ul. Kosmonautów
Mercedes O530G C2 #8483 na ul. Kosmonautów © Kuba7033

Na stacji byłem na czas, ale ekspres się 40 minut spóźnił. Więc czekałem obserwując ruch pociągów.
EP07-357 z TLK Wyczółkowski zatrzymuje się na stacji Wrocław Leśnica
EP07-357 z TLK Wyczółkowski zatrzymuje się na stacji Wrocław Leśnica © Kuba7033

I nadjechał, przemknął i koniec.
Parowóz BR35 1097 z pociągiem specjalnym Nikolaus Express z Cottbus do Świdnicy mija stację Wrocław Leśnica © Kuba7033

Na Leśnicy kończy się remont pętli tramwajowej - ostatni weekend przed uruchomieniem tramwajów - przez całe 6 tygodni nie było tam tyle ludzi co dziś, pracowała tez już podbijarka.
Plasser&Theurer 08-275 ZW #282 szykuje tory na Kosmonautów
Plasser&Theurer 08-275 ZW #282 szykuje tory na Kosmonautów © Kuba7033

A na sam koiec trasy spotkanie z znajomą caplą z glinianek.
Czapla na gliniankach po raz kolejniejszy