Sezon na żurawia

Sobota, 5 listopada 2022 · dodano: 07.11.2022 | Komentarze 3

Ponad tydzień przerwy od rowerowania turystyczno-rekreacyjnego - były tylko dojazdy do pracy. Mimo, że dziś zimno i ponuro ruszyłem się na rower - szosowo pojechałem w kierunku Prężyc i Księginic. Miało być dalej, ale zimno mnie pokonało.

Na ul. Głównej trafiłem na pasażerski pociąg widmo - przerzut pustych wagonów prawdopodobnie w kierunku Ukrainy
EU07-522 ciągnie zagramaniczne wagony mijając przejazd na ul. Głównej we Wrocławiu © Kuba7033

Pozostałe spotkane pojazdy to już ruch liniowy - miejski
Mercedes O530 C2 #7401 na ul. Głównej
Mercedes O530 C2 #7401 na ul. Głównej © Kuba7033

I międzymiastowy
IC Matejko w okolicy Czernej jedzie w kierunku Wrocławia
IC Matejko w okolicy Czernej jedzie w kierunku Wrocławia © Kuba7033

Listopadowy las koło Księginic
Listopadowy las koło Księginic © Kuba7033

W Księginicach skróciłem trasę do Białkowa w kierunku Klęki. W okolicy Białkowa już są żurawie na przelotach - doliczyłem się 30 sztuk
Żurawie koło Białkowa I

I kolejne 2 koło Mrozowa
Żurawie koło Mrozowa
Żurawie koło Mrozowa © Kuba7033

Droga Żurawiniec - Mrozów
Droga Żurawiniec - Mrozów © Kuba7033

Do domu wróciłem przez Leśnicę, z krótkim postojem na remontowanej pętli tramwajowej. Obecnie aby dostać się z leśnicy do miasta można kilkaset metrów podjechać autobusem zatramwaj 773 lub podejść z buta (opcja szybsza nawet w weekend), potem podróż wahadłowym tramwajem 73 do Pilczyc i dalej przesiadka po kilkudziesięciu metrach w docelowy tramwaj do centrum Wrocławia.
Mercedes O530 #7311 na pętli Leśnica
Mercedes O530 #7311 na pętli Leśnica © Kuba7033

Skoda 19T #3101 na tymczasowej końcówce Jeleniogórska
Skoda 19T #3101 na tymczasowej końcówce Jeleniogórska © Kuba7033

Remont torów do pętli w Leśnicy
Remont torów do pętli w Leśnicy © Kuba7033

Mercedes O530 #7328 na ul. Kosmonautów mija uprawy leśne
Mercedes O530 #7328 na ul. Kosmonautów mija uprawy leśne © Kuba7033

Udana przejażdżka, tylko chyba za słabo się ubrałem. Trzeba się pogodzic, ze już czas na cieplejsze ciuchy.