Na wschód i Sierpniowa Masa Krytyczna

Piątek, 26 sierpnia 2022 · dodano: 01.09.2022 | Komentarze 2

Podobnie jak dwa miesiące temu w dniu Masy Krytycznej wybrałem się na wschód Wrocławia i okolice terenów wodonośnych, aby na koniec zajechać na pl. Bema - miejsce startu wrocławskiej Masy. Na wschód jechałem wzdłuż Odry aż do ZOO.
Budowa nowych Mostów Chrobrego
Budowa nowych Mostów Chrobrego © Kuba7033

Jaz Opatowice
Jaz Opatowice © Kuba7033

Koło ZOO przejechałem przez Kładkę Zwierzyniecką i ponownie wzdłuż Odry jechałem szosą lub wałem do Blizanowic
Widok na Odrę z Kładki Zwierzynieckiej w kierunku Opatowic
Widok na Odrę z Kładki Zwierzynieckiej w kierunku Opatowic © Kuba7033

Widok z Kładki Zwierzynieckiej w kierunku kampusu Politechniki
Widok z Kładki Zwierzynieckiej w kierunku kampusu Politechniki © Kuba7033

Po drodze klasyczny kadr autobusu wracającego z Trestna wykonany przy transformatorze i wale polderu zalewowego na granicy Trestna i Wrocławia
MAN Lion's City #4416 wyjeżdża z Trestna
MAN Lion's City #4416 wyjeżdża z Trestna © Kuba7033

Odra w Trestnie
Odra w Trestnie © Kuba7033

Z Blizanowic dotarłem nad staw Mała Szwecja i dalej szosa nad Oławę i do Siechnic
Mała Szwecja koło Blizanowic
Mała Szwecja koło Blizanowic © Kuba7033

Oława koło Siechnic
Oława koło Siechnic © Kuba7033

W Siechnicach zajrzałem na stację kolejową, a tam zestaw trzech maszyn torowych podwrocławskiej firmy LWZ - stabilizator toru DGS, profilarka SSP i na końcu podbijarka szlakowa CSM. Ich obecność związana jest z remontem linii kolejowej od Siechnic przez Most na Odrze do Czernicy. Na sąsiednich torach stały jeszcze dwa kibelki.
DGS62N #293, SSP 110 #475 i 09-32CSM #2638 z LWZetu na stacji Siechnice
DGS62N #293, SSP 110 #475 i 09-32CSM #2638 z LWZetu na stacji Siechnice © Kuba7033

Na stacji Siechnice
Na stacji Siechnice © Kuba7033

EN57AL-2109 i EN57FPS-1576 na stacji Siechnice
EN57AL-2109 i EN57FPS-1576 na stacji Siechnice © Kuba7033

Z Siechnic zrobiłem małe kółko prze Świętą Katarzynę i Zacharzyce do Radwanic z małym postojem na wiadukcie na linią Wrocław Opole.
EP07-347 z IC Bolko w kierunku Wrocławia na wysokości Radwanic
EP07-347 z IC Bolko w kierunku Wrocławia na wysokości Radwanic © Kuba7033

EP09-22 z IC Mehoffer w kierunku Wrocławia na wysokości Radwanic
EP09-22 z IC Mehoffer w kierunku Wrocławia na wysokości Radwanic © Kuba7033

Siechnicka elektrociepłownia
Siechnicka elektrociepłownia © Kuba7033

Przez Radwanice do Wrocławia wróciłem wałem nad rzeczką Zielona by zaraz wyjechać z Wrocławia do Mokrego Dworu i przez Opatowice i ul. Na Grobli dojechać do centrum miasta.
Zielona w Radwanicach
Zielona w Radwanicach © Kuba7033

Isuzu Cityport #4712 na bazie Mobilisu przy Tyskiej
Isuzu Cityport #4712 na bazie Mobilisu przy Tyskiej © Kuba7033

W okolicy Opatowic
W okolicy Opatowic © Kuba7033

Wrocławska pocztówka
Wrocławska pocztówka © Kuba7033

Na Masę dotarłem parę minut rpzez rozpoczęciem. Dziś jak zwykle latem trasa dosć długa prowadziła na pokaz fontanny przy Hali Stulecia.