Przez Nowy Dwór w Dolinę Bystrzycy

Wtorek, 28 czerwca 2022 · dodano: 01.07.2022 | Komentarze 5

Wrocław testuje Nesobusa, tj pierwszy polski autobus wodorowy. Dziś jeździł w mojej okolicy na linii 122, więc pojechałem zrobić mu zdjęcie. Po drodze oczywiście inne dieslowskie wozy też były w ruchu
Mercedes O530 #7340 na ul. Bystrzyckiej
Mercedes O530 #7340 na ul. Bystrzyckiej © Kuba7033

Podczas oczekiwania na wiadukcie na Chociebuskiej zobaczyłem 3 lisy łamiące podstawową zasadę poruszania się po terenie kolejowym - brak kamizelki koloru pomarańczowego z elementami odblaskowymi jak to mawia się na szkoleniach kolejowego BHP. Mimo tego braku i tak je zobaczyłem.
Lisy odą po torze linii 751
Lisy odą po torze linii 751 © Kuba7033

Lis patrzy za towarzystwem z tyłu
Lis patrzy za towarzystwem z tyłu © Kuba7033

Po chwili nadjechał Nesobus, fotka i powrót z aparatem do lisów.
Wodorowy Nesobus jedzie wiaduktem na ul. Chociebuskiej
Wodorowy Nesobus jedzie wiaduktem na ul. Chociebuskiej © Kuba7033

Po chwili chyba mnie wypatrzyły i zaczęły się we mnie wpatrywać po czym poszły w krzaki.
Dwa lisy przy torze
Dwa lisy przy torze © Kuba7033

Lisy się chyba na mnie gapią
Lisy się chyba na mnie gapią © Kuba7033

To było miłe spotkanie - chodziły po krzakach miedzy dwoma wielkimi wrocławskimi blokowiskami. Z Chociebuskiej przez okolice stacji Nowy Dwór i tymczasowej pętli autobusowej pojechałem na Żerniki i w Dolinę Bystrzycy.
Mercedes O530G C2 #8487 na ul. Zemskiej
Mercedes O530G C2 #8487 na ul. Zemskiej © Kuba7033

Zrobiłem tez mały fotostop na stacji Wrocław Nowy Dwor. Napatoczył się kibelek wypożyczony przez KD z SKMk, nył jamnik i hybryda
EN57AKM-1718 na stacji Wrocław Nowy Dwór
EN57AKM-1718 na stacji Wrocław Nowy Dwór © Kuba7033

Impuls 36Weh-014 i ET41-096 na stacji Wrocław Nowy Dwór
Impuls 36Weh-014 i ET41-096 na stacji Wrocław Nowy Dwór © Kuba7033

Na Jerzmanowie młode bociany już machają skrzydłami, w sumie to jeszcze 1,5 miesiąca i ruszą w swoją daleką podróż.
Bociany na Jerzmanowie już próbują latać
Bociany na Jerzmanowie już próbują latać © Kuba7033

W Dolinie Bystrzycy nie miałem farta do zwierzyny - ten został wykorzystany na Nowym Dworze
Koziołek sarny
Koziołek sarny © Kuba7033

Jest sucho - w okolicy Samotworu już koszą zboże - wysokie na 25 cm około, masakra.
Skutki suszy - zboże o wysokości ok. 25 cm
Skutki suszy - zboże o wysokości ok. 25 cm © Kuba7033

Do domu wróciłem inaczej niz zwykle, czyli przez Złotniki
201Ea-001 z węglarkami na wysokości wrocławskich Złotnik
201Ea-001 z węglarkami na wysokości wrocławskich Złotnik © Kuba7033

Budowa wiaduktu na linią Wrocław Legnica w ciągu Alei Stabłowickiej
Budowa wiaduktu na linią Wrocław Legnica w ciągu Alei Stabłowickiej © Kuba7033

| 17:37 niedziela, 10 lipca 2022 | linkuj Mam o nim mieszane uczucia, lepszy od dwóch poprzednich, ale swoje za uszami też ma. następcy będą po nim brudy wyciągać. Fakt jest jeden, zbudował jedną z najnowszych flot autobusów w kraju, Wrocław ma najniższą średnią wieku taboru autobusowego obecnie w Polsce.
| 23:20 poniedziałek, 4 lipca 2022 | linkuj Ten pan prezes, mimo że nie wygląda, wydaje się naprawdę pro-eko. Dbajcie o niego :)
| 17:46 poniedziałek, 4 lipca 2022 | linkuj Prezes wrocławskiego MPK jest entuzjastą wodorowców, więc kto wie - na razie Wrocław czeka dopiero na pierwsze elektryki - tez uważam, ze elektryk to przepłacony zakup. A wodorowe wciąż są nowością.
| 09:20 sobota, 2 lipca 2022 | linkuj Miejmy nadzieję, że wodorowy pomyślnie wszystko przejdzie, bo to na pewno dużo lepsza alternatywa od pseudoekologicznych elektryków, dla których produkcja baterii i w większości samego prądu już ekologiczne nie są.
Ujęcia z lisami i oczywiście kolejowe motywy ekstra! Susza daje się we znaki, w mojej okolicy też sporo takich mikro zbóż, w przyszłym roku, pewnie poczujemy to po cenie produktów.
| 22:41 piątek, 1 lipca 2022 | linkuj Ten wodorowiak całkiem godnie się prezentuje, ciekawe co wyjdzie po testach?

Ale i tak liski wygrywają - mega ujęcia. Zazdro po raz kolejny :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa obiep