Las Wilczyński

Piątek, 20 maja 2022 · dodano: 24.05.2022 | Komentarze 3

Pojechałem się schronić przed wiatrem do Lasu Wilczyńskiego. To przyjemna plantacja drzew na północ od Wrocławia 0 jest tam kilka podjazdów, ale też niestety trochę piachu. W obecnej suszy powiem, ze nawet dużo - pewien odcinek musiałem prowadzić rower kilkadziesiąt metrów - jazda jak na plaży pod wydmą.

Ale po kolei, najpierw trzeba wyjechać z Wrocławia - co wiąże się z przejazdem przez Osobowice i tradycyjny przegląd taboru na tej stacji.
Siemens ES64F4 189-020 i Bombardier Traxx 186-132 na wrocławskich Osobowicach
Siemens ES64F4 189-020 i Bombardier Traxx 186-132 na wrocławskich Osobowicach © Kuba7033

W lesie trochę różnorodności nawierzchniowej.
Niefajna piaszczysta droga w Lesie Wilczyńskim
Niefajna piaszczysta droga w Lesie Wilczyńskim © Kuba7033

Fajna droga w Lesie Wilczynskim
Fajna droga w Lesie Wilczynskim © Kuba7033

Autostrada w Lesie Wilczynskim
Autostrada w Lesie Wilczynskim © Kuba7033

Piach na skaju Lasu Wilczyńskiego
Piach na skaju Lasu Wilczyńskiego © Kuba7033

Z lasu wyjechałem do Golędzinowa, by dalej udać się w stronę Odry i szosowo wrócić do Wrocławia. W Golędzinowie natrafiłem na drezynę pomiarową PLKi, która jest w służbie już ponad 30 lat - dobra niezawodna maszyna
Plasser&Theurer EM120 na wysokości Golędzinowa jedzie w kierunku Wrocławia
Plasser&Theurer EM120 na wysokości Golędzinowa jedzie w kierunku Wrocławia © Kuba7033

W okolicy Rakowa wał wzdłuż Odry jest w remoncie, więc jechałem szosą - na budowę skręciłem tylko sfotografować pięknego Jelcza.
Jelcz serii 416 na budowie wału w okolicy Rakowa
Jelcz serii 416 na budowie wału w okolicy Rakowa © Kuba7033

W Kotowicach są dwa gniazda bocianie - oba zamieszkałe.
Gniazdo bocianie w Kotowicach I

Zbliżenie na gniazdo bocianie w Kotowicach II © Kuba7033

Kruk w okolicy Kotowic
Kruk w okolicy Kotowic © Kuba7033

Pod Wrocławiem wjechałem na wał wzdłuż Widawy i dojechałem do Świniar.
EN57AL-1938 jedzie w kierunku Szewc
EN57AL-1938 jedzie w kierunku Szewc © Kuba7033

Ze Świniar do domu wracałem wałem na skraju Lasu Rędzińskiego - już na samym początku wału spotkałem lisa, który był tak zajęty węszeniem, ze nie zwracał na mnie uwagi, a ja mogłem go z bliska fotografować i obserwować. Super chwile.
Lisek na bruku
Lisek na bruku © Kuba7033

Lis od kity strony
Lis od kity strony © Kuba7033

Lis pozuje
Lis pozuje © Kuba7033

Mercedes O530 C2 #7410 nawraca na pętli Rędzin
Mercedes O530 C2 #7410 nawraca na pętli Rędzin © Kuba7033

Na koniec wyciezki jeszcze zajrzałem do centrum miasta przejeżdżając przez budowę tramwaju na Popowice - rowerowałem po nowej nawierzchni drogi na kilka godzin przed przełozeniem ruchu ze starej jezdni. Fajnie mieć całą jezdnie dla sowjego roweru.