Dolina Bystrzycy

Poniedziałek, 16 maja 2022 · dodano: 21.05.2022 | Komentarze 5

Dziś podobna pętelka jak wczoraj, ale popołudniu i czasu było więcej, więc prawie do Kątów Wrocławskich dotarłem. Na początek kółeczko wokół pilczyckiego stawu - wykluły się już łabędzie - aż 8 młodych. Perkoz jeszcze wysiaduje.
Kurka wodna na pilczyckim stawie
Kurka wodna na pilczyckim stawie © Kuba7033

Łabędzia rodzina na Stawie Pilczyckim
Łabędzia rodzina na Stawie Pilczyckim © Kuba7033

Perkoz wysiaduje
Perkoz wysiaduje © Kuba7033

Urozmaiciłem sobie trasę i na Jarnołtów pojechałem nie przez Żerniki i Osiniec, a przez Złotniki i Ratyń - Budowa Alei Stabłowickiej postępuje.
Budowa Alei Stablowickiej na LK275
Budowa Alei Stablowickiej na LK275 © Kuba7033

W okolicy Gałowa ładnie do zdjęcia tylko daleko pozowała kukułka. Pierwszy raz sfotografowałem kukułkę. A taki pospolity ptak.
Kukułka
Kukułka © Kuba7033

Żuraw też był daleko.
Samotny żuraw
Samotny żuraw © Kuba7033

Nie mogę się zawsze na drogę do Sadowic napatrzeć, piękna aleja.
aleja do Sadowic
aleja do Sadowic © Kuba7033

Rzepakowa Ślęża i Góry Sowie
Rzepakowa Ślęża i Góry Sowie © Kuba7033

Koło Jurczyc wpadł w obiektyw najnowszy nabytek Kolei Dolnośląskich, w służbie od początku maja.
Impuls 36Weh-017 na wysokości Jurczyc jedzie do Wrocławia
Impuls 36Weh-017 na wysokości Jurczyc jedzie do Wrocławia © Kuba7033

Do Wrocławia wróciłem przez Sadowice, Małkowice i pola w okolicy Samotoworu
Koziołek
Koziołek © Kuba7033

Bażant
Bażant © Kuba7033

Na Żernikach gołębie leśne miały fajne żerowisko, sporo się ich tu zleciało.
Gołębie żerowisko
Gołębie żerowisko © Kuba7033

Gołębie obserwowałem gdy przejazd kolejowy był zamknięty, bo nadjeżdżał Bombardier ze składem w kierunku Niemiec.
Bombardier Traxx 186-944 przejeżdża przez stacje Wrocław Żerniki
Bombardier Traxx 186-944 przejeżdża przez stacje Wrocław Żerniki © Kuba7033

Do domu wróciłem prawie o złotej godzinie.
Mercedes O530G #8304 na ul. Lotniczej
Mercedes O530G #8304 na ul. Lotniczej © Kuba7033

| 02:29 wtorek, 24 maja 2022 | linkuj Kukułki pospolite, często słyszę, ale jeszcze ani razu nie udało mi się jej zobaczyć na żywo, więc też trochę zazdroszczę ujęcia :)
| 18:37 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Ta nie jest płochliwa, dzień wcześniej też siedziała na tym samym suchym drzewie, ale zdjęcia miałem pod słońce - może gdzieś jej gniazdo wypatrzę w okolicy. Oczywiście od drogi z której ja obserwowałem miałem do niej jakieś 120 m.
Marecki
| 17:47 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Super fotorelacja. Pochwalę i zazdroszczę fotki kukułki. To naprawdę płochliwe ptaszysko..
| 17:36 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj No pospolita, tylko niewidoczna, w mojej okolicy często je słychać. nawet dziś rano pracując w ogrodzie słyszałem
| 22:18 sobota, 21 maja 2022 | linkuj Ależ smaczków :)

Rzepak na tle góry to widok, którego mi brakuje, bo mam w wersji płaskiej :)

Kukułka pospolita? Panie, przecież ja jej w życiu nie uchwyciłem, więc tym większe brawa :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rwato