Wietrznie przez Dolinę Odry

Sobota, 5 lutego 2022 · dodano: 05.02.2022 | Komentarze 3

Na dziś zaplanowałem wykręcenie lutowej setki, trochę wiatr próbował mi ten plan popsuć, ale się nie dałem. Do tego kilka razy padała krupa śnieżna, ale na szczęście śniegowo deszczowe chmury tylko zahaczały o moją trasę. Obrałem kierunek na Wołów przez Lubiąż a dokładniej, przez ścieżkę rowerową śladami kolei Wołów Malczyce, która po wojnie funkcjonowała już tylko jako Wołów Lubiąż, a w 1968 została wyłączona z eksploatacji.
Więc kolejno. Z Wrocławia ruszyłem na Gloskę przez Prężyce.
Łabędzie koło Prężyc
Łabędzie koło Prężyc © Kuba7033

Żurawie koło Gąsiorowa
Żurawie koło Gąsiorowa © Kuba7033

W Głosce przez most na Odrze dotarłem na drogę Brzeg Dolny Lubiąż przez Pyszące i Pogalewo walcząc z wiatrem w mordkę.
Droga z Brzegu Dolnego do Pyszącej
Droga z Brzegu Dolnego do Pyszącej © Kuba7033

Przed Lubiążem zjechałem na ścieżkę śladami kolei. Jechało się przyjemnie bo z wiatrem. Oczywiście ddr jest bezpieczny, więc przed każdym skrzyżowaniem z asfaltową, polną, leśną drogą są barierki na zakładkę.
Ścieżka rowerowa śladem kolei Wołów Lubiąż w okolicy Lubiąża
Ścieżka rowerowa śladem kolei Wołów Lubiąż w okolicy Lubiąża © Kuba7033

Zabudowa dawnego przystanku osobowego Rataje
Zabudowa dawnego przystanku osobowego Rataje © Kuba7033

Ale jest też dzik.
Dzik i kasztan mutant w okolicy Wołowa
Dzik i kasztan mutant w okolicy Wołowa © Kuba7033

Niby droga śladem linii kolejowej, ale pociągów nie było - w Wołowie można było nadrobić zaległości kolejowe. Weź tu człowieku w weekend o pracy zapomnij.
MD07-32 #1948 i ZTU 300 #24 na stacji Wołów
MD07-32 #1948 i ZTU 300 #24 na stacji Wołów © Kuba7033

Bombardier Traxx 483 221 prowadzi intermodal przez stację Wołów
Bombardier Traxx 483 221 prowadzi intermodal przez stację Wołów © Kuba7033

Ale Wołów to nie tylko mały dworzec kolejowy.
Stare miasto w Wołowie
Stare miasto w Wołowie © Kuba7033

W Łososiowicach mały sprint na zamknięty przejazd kolejowy - z wiatrem to zdążyłem.
Škoda 31E #181 039 ze składem cystern Orlenu przejeżdża przez przystanek Łososiowice © Kuba7033

Droga Łososiowice - Żerków
Droga Łososiowice - Żerków © Kuba7033

Z Łososiowic przez Radecz, Uraz dojechałem do Wrocławia i potem już klasycznie wzdłuż Odry wałem na Osobowice, przez most Milenijny i do domu. Od Lesicy jechałem na pół kapciu, powietrze powolutku schodziło, więc uniknąlem wymiany dętki na głodniaka w terenie. Mam pech ostatnio do kapci.