Zimowa północ Wrocławia

Niedziela, 12 grudnia 2021 · dodano: 14.12.2021 | Komentarze 1

Mróz znów wrócił, trochę śniegu się utrzymało. Pogoda bardziej słoneczna zachęciła do dłuższej wycieczki. Choć plan minimum to był wyjazd na budowę tramwaju na Popowicach i na nowo otwarty przystanek kolejowy Wrocław Szczepin - taka turystyka budowlana.

Zimowo w Parku Zachodnim
Zimowo w Parku Zachodnim © Kuba7033

Mijanka Impulsa 45We-021 wracającego z Krotszyna jako KD Barycz i En57-2035 do Bierutowa na przystanku Wrocław Szczepin © Kuba7033

Impuls 36Weh-013 odjeżdża z przystanku Wrocław Szczepin w kierunku Jelcza Laskowic © Kuba7033

Budowa torowiska tramwajowego na Długiej
Budowa torowiska tramwajowego na Długiej © Kuba7033

Nie tylko nowe torowisko powstaje na Długie - zabudowa hurtowo-przemysłowa ustępuje nowej mieszkaniówce nad Odrą.
Zabudowa nabrzeża Odry przy ul. Michalczyka
Zabudowa nabrzeża Odry przy ul. Michalczyka © Kuba7033

Pogoda była na tyle przyjemna, ze od Szczepina ruszyłem dalej na wschód nad Odrę i Widawę. Jednak od Mostów Jagiellońskich opuściłem miejską wyspę ciepła i z -1 stopnia już było -3 - czuć było to zimno. Ale widoczki wynagrodziły piękna zimową szadź.
Nad Odrą na Karłowicach

Zima w okolicy Strachocina © Kuba7033

Gawron na śniegu
Gawron na śniegu © Kuba7033

Fajnie tak pojeździć po śniegu - opony się umyły, śnieg ubity, mało śliski. Atrakcja jest, ale jednak wolę lato i jazdę w krótkim rekawku.
Szadź przy kanale Odra-Widawa
Szadź przy kanale Odra-Widawa © Kuba7033

Zima w okolicy Swojczyc
Zima w okolicy Swojczyc © Kuba7033

Na Swojczycach ponownie spotkałem Impulsa jeżdżącego dziś pierwszy raz od 20 lat na linii z Jelcza do Wrocławia przez Wojnów - to niby komunikacja aglomeracyjna otwierana hucznie przez polityków/samorządowców - częstotliwość obecnie to pociąg co 3 godziny, od września przyszłego roku ma zwiększyć się dwukrotnie - zalążek jest, ale do S-Bahna co 30 min to daleko.
Impuls 36Weh-013 pomiędzy wrocławskim Strachocinem i Swojczycami
Impuls 36Weh-013 pomiędzy wrocławskim Strachocinem i Swojczycami © Kuba7033

Zima w okolicy Swojczyc II
Zima w okolicy Swojczyc II © Kuba7033

Drzewa w szadzi
Drzewa w szadzi © Kuba7033

Arktos dobre miejsce sobie wybrał na lokalną siedzibę - na pewno cieszy się z takich zimowych widoczków.
Jego Lodowatość Król Lodolandii
Jego Lodowatość Król Lodolandii © Kuba7033

Od alei Sobieskiego już znowu było ciepło, a im bliżej zachodu miasta tym mniej zimy.