Dzikie spotkanie

Środa, 21 kwietnia 2021 · dodano: 27.04.2021 | Komentarze 2

Dziś chwilę się zastanawiałem, czy lepiej iść na rower dzisiaj czy jutro - zniechęcał mnie wiatr. Ale zdecydowałem się ruszyć zadek zgodnie z zasadą - nie wiesz czy iść na rower to idź i tak będzie fajnie. Pojechałem na pętelkę po wałach wokół dawnych pól irygacyjnych. Chęć ruszenia się z domu została mi około 30krotnie dziś wynagrodzona - przez polny fragment ul. Ślazowej z dawnego stawu do sąsiedniego zagajnika przebiegło mi jakieś 30 szt. dzików.
Dziki biegną do zagajnika
Dziki biegną do zagajnika © Kuba7033

Pasiaki biegną do zagajnika
Pasiaki biegną do zagajnika © Kuba7033

To chyba ich stała miejscówka - wjechałem w zagajnik, po środku stoi miejska odłownia dzików. Pospacerowałem trochę po chaszczach - spotkałem je jeszcze dwukrotnie dziś, też kręciły się w kółko.

Odłownia w zagajniku

Dotarłem na wal wzdłuż Widawy, na Świniarach spotkałem boćka
Bocian i Most Rędziński
Bocian i Most Rędziński © Kuba7033

ET22-765 prowadzi skład kontenerów przez most na Widawie w kierunku stacji Wrocław Świniary © Kuba7033

Widać już trochę wiosny.

Widok na Wrocław z Lasu Osobowickiego © Kuba7033

Mercedes O530 C2#7424 na Osobowickiej
Mercedes O530 C2#7424 na Osobowickiej © Kuba7033

Wracając zajechałem raz jeszcze na Ślazową - dzików w zagajniku nie spotkałem, poszedłem/pojechałem wzdłuż Trzciany, z krzaków wybiegła (na szczęście w przeciwną stronę) locha z kilkoma młodymi. nawet zdjęcia nie zdążyłem zroić.