Wzdłuż Odry i Widawy

Środa, 11 listopada 2020 · dodano: 15.11.2020 | Komentarze 3

Idealna środa - wolna od pracy, ale pogoda słabo rowerowa niestety. Miałem cynk, że na Swojczycach stoi jedna z większych podbijarek torowych pracujących w Polsce, więc postanowiłem pojechać ją zobaczyć i przy okazji pokręcić po wałach wzdłuż Widawy. najpierw przez Most Milenijny na drugą stronę Odry i wałem przez Osobowice na Rędzin.
Most, jaz i śluza - wszystko Rędzińskie
Most, jaz i śluza - wszystko Rędzińskie © Kuba7033

Isuzu Cityport #4704 na Rędzinie
Isuzu Cityport #4704 na Rędzinie © Kuba7033

Wjazd na Rędzin od Lesicy
Wjazd na Rędzin od Lesicy © Kuba7033

Po krótkim bruku znowu na wał i tak aż do Świniar. Przyjemna trasa. przed Świniarami spotkany pierwszy mały żółty pojazd.
WMB10 przejechał most na Widawie w kierunku Wrocławia Osobowic
WMB10 przejechał most na Widawie w kierunku Wrocławia Osobowic © Kuba7033

Pałac na Świniarach
Pałac na Świniarach © Kuba7033

Od Świniar dalej wałem przez Polanowice i Sołtysowice na Swojczyce
Dąb w kałuży
Dąb w kałuży © Kuba7033

Wrocławski obyczaj od kilku lat to flagi na wozach komunikacji miejskiej w święta narodowe, np. dziś. Gdy jest mecz Betardu lub Śląska to również są przyozdabiane flagami klubów i miasta pojazdy, które przejeżdżają w tym dniu w okolicy stadionów obu klubów. Fajny pomysł.
Mercedes O530 C2 #7436 wyjeżdża z pętli Polanowice
Mercedes O530 C2 #7436 wyjeżdża z pętli Polanowice © Kuba7033

Na Swojczycach takie grafity w klimacie mojego awatarka
Arktos na murze
Arktos na murze © Kuba7033

Cel osiągnięty - maszyna odnaleziona. Trzeba było tylko Stonkę przepuścić.
SM42-2444 prowadzi wahadło z tłuczniem
SM42-2444 prowadzi wahadło z tłuczniem © Kuba7033

Aktualnie to jeden z 3 Unimatów (tzn. podbijarek do pracy na rozjazdach) bijących dwa podkłady jednocześnie pracujący w Polsce, ten jest o tyle ciekawy, że posiada dodatkowy mały agregat podbijający na przyczepce. Za nim stało trochę można powiedzieć typowego sprzętu na kolejowych budowach - profilarka, stabilizator i Unimat typu 3S