Ubłocić się w lesie

Sobota, 7 listopada 2020 · dodano: 11.11.2020 | Komentarze 4

Dzisiejsze popołudnie miał w planach spędzić na myciu roweru. Ponieważ warunki w terenie to obecnie głównie błoto, aby nie myć go dwa razy postanowiłem z rana zrobić pętlę po lasach Gminy Miękinia i zajrzeć w okolice rezerwatu Zabór i terenów na zachód od Miękini. Wróciłem ubłocony, a rower poszedł do szorowania.

Mój ulubiony wiecznie zamknięty przejazd pod AOW otrzymał tabliczkę nt niesprawnej sygnalizacji, ciekawie kiedy wróci do normalnego działania.
Zamknięty przejazd kolejowy pod AOW
Zamknięty przejazd kolejowy pod AOW © Kuba7033

Szybko przez Las Mokrzański, i Mrozowski dojechałem do Mrozowa i dalej przez las na południe od Mrozowa do Lasu koło Miękini. Tu zwykle kończę trasę i wracam do domu.
W Lesie Mrozowskim Południowym
W Lesie Mrozowskim Południowym © Kuba7033

U stóp Szubienicznego Wzgórza
U stóp Szubienicznego Wzgórza © Kuba7033

Dziś za to inaczej, pojechałem w stronę Przydroża i dalej do rezerwatu Zabór. ostatni raz byłem tu chyba w 2016 roku, więc takie niedalekie rzadko odwiedzane okolice. To fragment Miękińskiej Trasy Rowerowej, czyli pętli ok. 50 km wokół całej gminy. MTR otrzymuje obecnie nowe oznakowanie.
Nowe oznaczenie Miękińskiej Trasy Rowerowej
Nowe oznaczenie Miękińskiej Trasy Rowerowej © Kuba7033

Stare oznaczenie Miękińskiej Trasy Rowerowej
Stare oznaczenie Miękińskiej Trasy Rowerowej © Kuba7033

EU07-302 prowadzi TLK Szyndzielnia na wysokości Przydroża w kierunku Środy Śląskiej © Kuba7033

Gdy ostatni raz tu byłem 4 lata temu wiosną pod wiaduktem kolejowym stała woda i było ciężko przejechać. Nadal sytuacja bez zmian. Dorze ze jest kładka.
Pod LK 275 w okolicy Przydroża
Pod LK 275 w okolicy Przydroża © Kuba7033

Buki w okolicy Zaboru
Buki w okolicy Zaboru © Kuba7033

Za Zaborem przejechałem przez Wzgórza Lubiatowskie, czyli wydmę o wys. kilku metrów.
Na Wzgórzach Lubiatowskich
Na Wzgórzach Lubiatowskich © Kuba7033

Wracając do Zaboru wzdłuż Obwodnicy Miękini było na polach największe dziś błotko. Ślad MTR został tu zmieniony i już nie prowadzi kanałem pod drogą.
Pod Obwodnicą Miękini
Pod Obwodnicą Miękini © Kuba7033

Wracając do domu trafiłem we Wrocławiu na jedno Volvo, a potem dokręcając do 70 km jeszcze na nowego przegubowego Mercedesa.
Volvo 7700 #7020 na Stabłowickiej
Volvo 7700 #7020 na Stabłowickiej © Kuba7033

Mercedes O530G C2 #8512 na Pilczyckiej
Mercedes O530G C2 #8512 na Pilczyckiej © Kuba7033
Kategoria przyroda

| 22:03 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Przyjemne leśne tereny, widać, że jeszcze na tamtych drogach w większości nie jest tak źle, pod względem błota, jednak domyślam się, że na tych zabłoconych fragmentach lepiej było się nie zatrzymywać do zdjęć, bo sam też tak robię. Pozostała transportowa część wpisu w moim ulubionym klimacie (komunikacją miejską też się interesuję, choć sam rzadko fotografuję, jestem też członkiem Częstochowskiego Klubu Miłośników K.M.), fotograficznie równie udana ;)
| 21:35 środa, 11 listopada 2020 | linkuj W sumie lepiej jak szlaban jest zamknięty niż otwarty, gdy nie działa. Ileś tam ofiar rocznie mniej :)

Ciekawy patent z tą kładką. Można by pewnie to jakoś osuszyć, wyrównać i czymś tam zasypać na zaś, ale po co? :)
| 20:37 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Oczywiście, że przeprowadziłem, balem się ich stabilności i, że zaklinuje gdzieś koło, wyglebie i będę cały mokry 35 km od domu w temperaturze otoczenia 7 stopni.
grigor86
| 19:10 środa, 11 listopada 2020 | linkuj Świetne leśne ścieżki. Ciekawe czy po tej kładce przejechałeś, czy przeprowadziłeś rower :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa licas