Piątek błotnie i przyrodniczo

Piątek, 6 marca 2020 · dodano: 07.03.2020 | Komentarze 0

Pierwsze w tym roku terenowe kilometry - najpierw Las Mokrzański i mrozowski, gdzie spodziewałem się błota, ale było dość sucho i fajnie się jeździło. W Mrozowie ukończono budowę zbiornika na skraju lasu, takie łyse pole powstało w miejsce gęstego lasu, nic pięknego:
Zbiornik w Mrozowie
Zbiornik w Mrozowie © Kuba7033

Potem zrobiłem pętle od Wilkostowa w stronę Księginic i do Czernej - po drodze trochę żurawi saren posilało się na polach:
Sarny w pobliżu Księginic
Sarny w pobliżu Księginic © Kuba7033
Żurawie koło Czernej
Żurawie koło Czernej © Kuba7033

Saren nie liczę, żurawi spotkałem 12. Wracalem szosą przez Pisarzowice, gdzie stweirziłem, że musze kiedyś przejechać się od Pisarzowic do Odry - nigdy tak nie jechałem, najpierw brukowy zjazd w dół, potem polna droga przez przejazd na Nadodrzance (akurat się dwa kibelki mijały), potem przez las ze starym cmentarzem i ostatnie 300 m do wału powodziowego w prawdziwym wiosennym błocie.
Łabędzie koło Pisarzowic
Łabędzie koło Pisarzowic © Kuba7033
EN71-022 jako R-66413 zbliża się do Brzezinki Średzkiej
EN71-022 jako R-66413 zbliża się do Brzezinki Średzkiej © Kuba7033
EN57-1154 jako R-66246 podąża szlakiem Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze
EN57-1154 jako R-66246 podąża szlakiem Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze © Kuba7033

Na wale już przyjemnie sucho i szybki powrót do domu wzdłuż rzeki.