Passo dello Stelvio

Czwartek, 9 sierpnia 2018 · dodano: 28.08.2018 | Komentarze 0

I nadszedł ten dzień, wyruszyliśmy z Prato allo Stelvio z lekkim opóźnieniem (plan był wyruszyć ok. 7 żeby Słońce nie grzało). Na szczęście dzień nie miał być upalny, więc opóźnienie nie miało większego znaczenia.
Ruszając miałem myśli, że to będą moje najtrudniejsze 3 godziny na rowerze. Początek podjazdu łagodny, można było spokojnie bez wysiłku utrzymać tempo ok. 18 km/h tak żeby odpowiednio rozłożyć siły. Wyprzedzaliśmy po drodze sporo rowerzystów jadących w tym samym kierunku, sporo wyprzedzało nas, ogólnie cały podjazd można określić niekończącą się masą krytyczną.
Za Gomagoi
Za Gomagoi © Kuba7033
Jeden z pierwszych zakrętów
Jeden z pierwszych zakrętów © Kuba7033
Do wysokości 1900 m npm szło gładko, potem gdy zobaczyłem jak jeszcze wysoko jest cel trochę zwątpiłem, ale nie po to przyjechało się tu aby nie zdobyć tej słynnej przełęczy, w trochę wolniejszym tempie drapałem się do góry zakręt po zakręcie odliczając do 1.
Madatschferner
Madatschferner © Kuba7033
Cel jest blisko
Cel jest blisko © Kuba7033
W końcu szczyt osiągnięty po 2:44 godziny jazdy (z postojami na fotki 3:06). było ciężko, ale z pewnością nie były to 3 najtrudniejsze godziny. Żadne podjazdy w Górach Sowich z ubiegłej środy nie mogą się porównać z tym co jest na Stelvio. Po wjeździe nie czułem mega zmęczenia, może z zadowolenia, albo byłem dobrze przygotowany.
Klasyczny widok ze Stelvio
Klasyczny widok ze Stelvio © Kuba7033

Potem zjazd przez Umbrailpass i Szwajcarską dolinę Muestair.
Umbrailpass
Umbrailpass © Kuba7033
Stelvio od Umbrailpass
Stelvio od Umbrailpass © Kuba7033
Umbrailpass w kierunku Muestair
Umbrailpass w kierunku Muestair © Kuba7033
Santa Maria
Santa Maria © Kuba7033
Niesamowity dzień, niesamowity podjazd i zjazd. Miałem trochę obaw, bałem się zjazdu, ale Kross spisał się idealnie i spokojnie wróciliśmy do Prato. Ponieważ Stelvio jest w niemieckojęzycznej części Włoch można te dzień opisać tylko tak:
"Das ist der Tag ohne Worte
Und alles was war, vergessen - vorbei
Dieser Moment bleibt für immer
Ohne Worte steh ich hier"