Mokra wycieczka

Piątek, 15 kwietnia 2016 · dodano: 17.04.2016 | Komentarze 0

Celem mojej wycieczki było objechanie bocianich gniazd w okolicy i przywitanie boćków. Najpierw ruszyłem przez Wilkszyn do Prężyc, potem przez Wilkostów i Krępice do Lutyni i Gałowa.
W Pisarzowicach - gniazdo było puste, w Gosławicach już urzęduje parka:
Bociany w Gosławicach
Bociany w Gosławicach © Kuba7033

W Prężycach tez żagnego nie widziałem. Ale i tak okolice Pręzyc były hitem tej przejażdżki. Wyjechałem w stronę Czernej, na polu pasło się stadko saren, czyli nic nadzwyczajnego, kawałek dalej dwa żurawie:
Żurawie koło Prężyc
Żurawie koło Prężyc © Kuba7033

Ujechałem jakieś 200 m po obfoceniu powyższej parki a na kolejnym polu jest całe stado tych ptaków - naliczyłem ich 37.
Stadko żurawi
Stadko żurawi © Kuba7033

Nigdy tak dużo żurawi na raz nie widziałem - długo im się przyglądałem, a one spokojnie sobie skubały jakieś młode kiełki i szukały robaków :).

W Czernej krótki postój na przejeździe:
En-57
En-57 © Kuba7033

I dalej do kolejnych gniazd - w Krępicach pusto (ale następnego dnia widziałem boćka jadąc autem, także wrócił). Przed Lutynia spotkanie z bażantami:
Wspólna kolacja
Wspólna kolacja © Kuba7033

Gdzieś przy drodze z Lutyni d Gałowa spotkałem samotną sarnę:
Sarna
Sarna © Kuba7033

Gdy dojechałem do Gałowa zaczęło trochę kropić, sfotografowałem tamtejszych ptasich mieszkańców i schowałem się w wiacie na przystanku autobusowym, bo zaczęło już lać. Radar deszczowy pokazywał nie ciekawe zdjęcie - albo czekam w Gałowie do wieczora, albo jadę w deszczu. Wybrałem to drugie - 12 km w ulewnym deszczu, o domu wróciłem nasiąknięty jak gąbka :)