Za Mietków

Niedziela, 14 lutego 2016 · dodano: 16.02.2016 | Komentarze 0

Ładna lutowa pogoda zachęciła mnie do dłuższej wycieczki. Chciałem objechać Zalew Mietkowski. Nad samym zalewem byłem raz jakieś 3-4 lata temu. W pobliżu zalewu kilkakrotnie przejeżdżałem, ale "za zalewem" nie byłem.
Od Wrocławia do Autostrady A4 jechało się świetnie, gdy tylko przejechałem na druga stronę A4ki zaczęło się wietrzysko, zupełnie inna pogoda. Udało się jakoś doturlać do Mietkowa i na tamę.
Tama Zalewu Mietkowskiego
Tama Zalewu Mietkowskiego © Kuba7033

Potem jechałem wschodnim brzegiem zalewu, szczere pole, centralnie pod wiatr.
Łabędzie
Łabędzie © Kuba7033

W okolicy Domanic zaczęły się małe pagórki i wiatr przestał przeszkadzać. Od Domanic pojechałem do Siedlimowic - ciekawa wioska w Dolinie Bystrzycy. Jest tam olbrzymi pałac, w ruinie, wioska tez z ciekawą zabudową na lekkim zboczu, niestety bardzo zaniedbana. Szkoda że zdjęcia nie zrobiłem.

Dalej do Mrowin drogą z widokiem na przedgórze Sudeckie i Sudety, przede wszystkim Góry Wałbrzyskie, Kamienne, Rudawy Janowickie. Przy lepszej widoczności widok byłby jeszcze urozmaicony - mała fotka pod światło:
Panorama Sudetów
Panorama Sudetów © Kuba7033

Mały postój w Mrowinach na zdjęcie kolejnej ruiny pałacu:
Pałac Mrowiny
Pałac Mrowiny © Kuba7033

Potem powrót do domu przez Imbranowice, Paździorno, Lisowice. Przy 80 km trochę mi odcięło prąd mimo jazdy z wiatrem. Teraz pozostały mi ambicje objechania pagórków w okolicy Jaworzyny i Strzegomia.