Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kuba7033 z miasteczka Wrocław. Mam przejechane z Bikeblogiem 107406.98 kilometrów w tym 22991.39 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.89 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kuba7033.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
16.60 km 0.00 km teren
00:42 h 23.71 km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:17.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Na zajezdnię

Czwartek, 7 maja 2015 · dodano: 11.05.2015 | Komentarze 0

Zapisałem się na wycieczkę po zajezdni autobusowej przy Obornickiej - była to możliwość obejrzenia co się dzieję z autobusem od przekroczenia bramy po powrocie z trasy do zaparkowania na miejscu postojowym. Wiec po kolei.
Najpierw tankowanie i uzupełnianie płynu AdBlue.
Tankujemy
Tankujemy © Kuba7033

Potem przejazd na halę obsługi codziennej, gdzie najpierw odbywa się rozmowa kierowcy z mechanikiem o ewentualnych usterkach, obejście autobusu z każdej strony przez mechanika.
Kontrola techniczna
Kontrola techniczna © Kuba7033

Następnie odkurzanie, wybiórcze mycie podłogi i czyszczenie koszy na śmieci (każdy autobus jest dokładnie sprzątany raz na 7-10 dni)
Szybkie sprzątanie
Szybkie sprzątanie © Kuba7033

I na koniec myjnia.
Myjnia
Myjnia © Kuba7033

I na parking
I na parking © Kuba7033

Cały taki ciąg trwa około 10-15 min, jednocześnie obsługiwane są 3 wozy na każdym ze stanowisk (docelowo będą 4 stanowiska). 
Jeśli wóz ma jakieś usterki trafia na warsztat:
Na warsztacie
Na warsztacie © Kuba7033

Oprócz zwiedzania nowego ciągu obsługi codziennej była możliwość poszwendania się po placu postojowym i uchwycenia w obiektywie rożnych wozów, zwłaszcza tych które w czerwcu znikną z Wrocławia, więc po kolei.
Jelcz M180, zwany kundlem. Autobus produkowany przez Jelcza na licencji Volvo, nadwozie było robione na licencji Steyera. Łącznie w latach 1992-93 wyprodukowano 8 sztuk, z czego 7 można było spotkać we Wrocławiu (nr boczne 8001-8007) i jeden w Warszawie. Dziś na chodzie są tylko 3 sztuki, wszystkie we Wrocławiu.
Jelcz M180
Jelcz M180 © Kuba7033

Wnętrze Jelcza M180
Wnętrze Jelcza M180 © Kuba7033

Kolejny ciekawy egzemplarz to Volvo B10MA #8008, jest jak głosi napis na szybie, pierwsze Volvo wyprodukowane we wrocławskiej fabryce. Seria B10MA jest ostatnią grupą wysokopodłogowców we Wrocławiu, do dziś eksploatowane jest wszystkie 20 sztuk z roku 1996.
Pierwszy Volvo B10MA
Pierwszy Volvo B10MA © Kuba7033

Pulpit pierwszej B10tki
Pulpit pierwszej B10tki © Kuba7033

Wnętrze B10tki
Wnętrze B10tki © Kuba7033

W innej częsci zajezdni ustawiony był Jelcz M181MB, jedyny taki w mieście z roku 1996. MPK Wrocław posiada jeszcze jego nowszą wersję z roku 2000 z silnikiem MANa.
Jelcz M181MB
Jelcz M181MB © Kuba7033

I na koniec jeden z najpopularniejszych polskich autobusów z lat 90tych, Jelcz M121MB z roku 1996. Tan wóz każdy mieszkaniec miast z komunikacją miejską na pewno zna, więc nie ma co się rozpisywać. Kto wie ile ich wyprodukowano, ja obstawiam około 2 tys, ale pewnych informacji nie znalazłem.
Jelcz M121M
Jelcz M121M © Kuba7033

Wycieczka bardzo ciekawa, zwłaszcza dla tych których kręcą duże pojazdy, jesli ktoś jest zainteresowany takim zwiedzaniem, to sledźcie mpk na facebooku, podobno w najbliższym czasie będą jeszcze takie akcje.
Kategoria miasto



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa yciep
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]