Wokół Zakola Warty

Niedziela, 10 sierpnia 2014 · dodano: 22.08.2014 | Komentarze 0

Wycieczkę zacząłem od 10% podjazdu na najsłynniejszą w Działoszynie górkę - Gorę Wiatrakową. Ze szycztu widac było cel mojego wyjazdu - Wielkie Zakole Warty w Załęczu.
Widok z Góry Wiatrakowej na Dolinę Warty
Widok z Góry Wiatrakowej na Dolinę Warty © Kuba7033

Po zjeździe z Wiatrakowej udałem się polnoleśną drogą do Kamionu, gdzie drewnianym mostem przejechałem przez Wartę.
Most w Kamionie
Most w Kamionie © Kuba7033

Po chwili odpoczynku przy tablicy na temat okolicy pojechałem w do Przywozu, gdzie  zboczyłem nad Wartę na kolejny drewniany most.
Warta w Przywozie
Warta w Przywozie © Kuba7033

Tuż za Przywozem trafiłem na drogowskazy do Mogiły Książęcej, postanowiłem zobaczyć co to jest. Okazało się że jest to kopiec pochodzący z VIII w, badany w latach 60tych XX w.
Mogiła Książęca w Przywozie
Mogiła Książęca w Przywozie © Kuba7033

Dalej przez piaskowe wąwozy dojechałem do wioski Bieniec. Chciałem jechać szlakiem wzdłuż Warty, jednak nie był dobrze widoczny. Zawrocilem i zdecydowałem się na przejazd asfaltem. Trochę drogi sobie dołożyłem, ale spotkałem aż 3 czaple :). Zdjęcia brak.
Wąwóz
Wąwóz © Kuba7033

I tak dotarłem do Załęcza Wlk, gdzie znowu przejechalem przez Wartę i udałem się w kierunku Żabiego Stawu i Góry Zelce.
Nad Żabim Stawem
Nad Żabim Stawem © Kuba7033

Na Gorze Zelce, gdzie znajduje sie rezerwat Węże nie byłem już koło 8 lat. Pamiętałem to miejsce jako wypłaszczony szczyt z dużą łąką. Teraz wygląda to tak:
Na Gorze Zelce
Na Gorze Zelce © Kuba7033

W tym gąszczu niskich drzew i chaszczy zgubiłem orientacje (pierwszy raz od bardzo dawna). Jakimś cudem trafiłem na oznaczenia niebieskiego szlaku, jednak pojechałem w przeciwną stronę niż chciałem i trafiłem do wsi Węże. Gdy dojechałem do wsi zobaczyłem ze rozładowuje mi się komórka. Nie chciałem ryzykować błądzenia po okolicy bez gpsa, więc wróciłem asfaltem przez Raciszyn do Działoszyna.

Wycieczka bardzo udana, całe zakole zgodnie z planem objechane.