Rower:

Alpy #6 - Stoeckalp

Piątek, 25 kwietnia 2014 · dodano: 13.05.2014 | Komentarze 0

Niestety to już ostatni pożegnalny wypad rowerowy po alpejskich szosach. Celem wyjazdu była miejscowość Flueli-Ranft, ale wyszło conieco więcej. Najpierw do Kerns, skąd udałem się w kierunku Hochebruecke - najwyższego krytego drewnianego mostu w Europie. Znajduje się on na wciętym wąwozem rzeki Grosse Melchaa na wysokości 100 m od dna wąwozu.
Hochebruecke
Hochebruecke © Kuba7033

Dolina Grosse Melchaa
Dolina Grosse Melchaa © Kuba7033

Następnie do miejscowości Flueli-Ranft, gdzie urodził się i żył Bruder Klaus, patron Szwajcarii, w XV wieku prowadził pustelnicze życie i budował kapliczki w dolinie Grosse Melchaa. Niestety szlak biegnących przez te kapliczki był nieosiągalny dla mojej damki
Flueli-Ranft
Flueli-Ranft © Kuba7033

W Flueli-Ranft zrobiłem krotki popas i stwierdziłem, że mam jeszcze trochę czasu, że mogę spróbować podjechać wyżej, udałem się w kierunku Stoeckalp - dolnej stacji kolejki do narciarskiego i turystycznego kompleksu Melchsee-Frutt.
Z Flueli do Melchtal biegnie wąska kręta droga na zboczach doliny Grosse Melchaa
Droga Flueli-Ranft - Melchtal
Droga Flueli-Ranft - Melchtal © Kuba7033

Od Melchtal do Stoeckalp jechałem lekko pod górę szeroką drogą przez U-kształtną dolinę
Widok w stronę Stoeckalp
Widok w stronę Stoeckalp © Kuba7033

Stacja kolejki do Melchsee-Frutt
Stacja kolejki do Melchsee-Frutt © Kuba7033

Potem szybki powrót cały czas w dół szeroką droga przez Melchtal, Kerns do Sarnen z widokiem na całą dolinę Sarnen i Flueli-Ranft.
Melchtal
Melchtal © Kuba7033

Flueli-Ranft z góry
Flueli-Ranft z góry © Kuba7033

Wyjazd miał być w moim zamyśle bardzo rowerowy, chciałem spróbować swoich sił na prawdziwych podjazdach. I się udało Był to jeden z najlepszych moich tygodni w życiu, po każdym wyjeździe czułem wszystko w nogach, ale następnego dnia chciałem tylko wsiąść dalej na rower i zdobywać kolejne podjazdy, brakowało mi tam tylko jednego - mojego Krosa, na którym czułbym się dużo swobodniej i pewniej - może kiedyś...
Nie starczyło mi sił i czasu tylko na dwa podjazdy do Langis (widoczne w tle powyższego zdjęcia) oraz Panoramastrasse. Oba to 1000 m przewyższenia o średnim nachyleniu 8%, ale nie wszystko na raz...