Ślęża

Piątek, 20 września 2013 · dodano: 23.09.2013 | Komentarze 1

Z okazji tygdonia zrównowazonego transportu można było przewozić rpwer za darmo we wszystkich pociagach Regio. Nie mozna takiej oazji przegapić, mimo, że pogoda nie zachęcała przez cały tydzień do górskich wyjazdów.

O 10:38 mieliśmy pociag z Wrocławia Zachodniego do Mietkowa. Z półgodzinnym opóźnieniem znaleźliśmy się na stacji w Mietkowie i ruszyliśmy w stronę Sobótki. Wjazd zaczeliśmy od schroniska pod Wieżycą czarnym szlakiem do ścieżki dydaktycznej.
Ścieżka wokół Wieżycy © Kuba7033

Dalej ścieżką do szlaku żółtego i czerwonego do granicy rezerwatu Ślęży. Tu się zaczęło kolarstwo górskie, czyli trochę pedałując a trochę prowadząc. Potem wokół rezerwatu, na poczatku było super, ładna ścieżka, calkiem szeroka. A potem tylko gorzej. Rowery do rąk i niesiemy (jakieś 500 m) ponad głaziorami, przez kamienne schodki itp.
Ścieżka wokół rezerwatu Ślęży © Kuba7033

Po drodze przechodzimy koło źródełka św Jana:
Żródło św. Jana © Kuba7033

Na skrzyżowaniu z niebieskim szlakiem idącym ze szczytu Ślęży spotykamy pudełko znane nam z Alpejskich szlaków, w środku zeszyt, długopis i prośba:
Kartki w pudełku © Kuba7033

Wpisaliśmy się i dalej nieślimy rowery. Kawałek dalej szlak nadawał się już do jazdy, potem spotkaliśmy żółty i w górę. Na szycie nie wiele się od mojej ostatniej wizyty zmieniło, zaczęto remont kościoła:
Kościół na Ślęży © Kuba7033

Widoków pięknych nie było:
Widok na zalew Mietkowski © Kuba7033

Potem w dół żółtym i czerwonym do niebieskiego, niebieskim do Sobótki Górki, gdzie zajrzeliśmy przed zamek:
Zamek w Sobótce Górce © Kuba7033

I dalej do Mietkowa i do domu. Podsumowując wycieczka bardzo udana, pierwszy raz w górach zaliczony i to bez wywrotki. Teraz czekać na następy tydzień promocji w Przewozach Regionalnych i kolejny wypad w góry